BODY LIFT
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
BODY LIFT
Postautor: mussolinimmz » 05 lip 2010, 16:46
Kledzy czy ktoś z was ma jakieś wiadomości na temat body liftu w musso co trzeba przerobić lub ktoś z was już to robił
Mam chęć zrobić to w swoim nosorożcu bo mam apetyt na duże koła około 35" i chcę to zrobić sam bo to nie jest bardzo skomplikowany zabieg dla kogoś kto ma troche pojecia o mechanice i troche zdolności manualnych a szkoda mi 3000zł na warsztat jak pisał kolega mpn120
Za wszelkie rady i podpowiedzi z góry dziękuje
Mam chęć zrobić to w swoim nosorożcu bo mam apetyt na duże koła około 35" i chcę to zrobić sam bo to nie jest bardzo skomplikowany zabieg dla kogoś kto ma troche pojecia o mechanice i troche zdolności manualnych a szkoda mi 3000zł na warsztat jak pisał kolega mpn120
Za wszelkie rady i podpowiedzi z góry dziękuje
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: BODY LIFT
Postautor: mussolinimmz » 05 lip 2010, 23:34
alfik pisze:Z ciekawości - czy planujesz zmienić przełożenia w mostach pod te koła?
generalnie zobacze jak wyjdzie ale patrząc na to jak się jeździ na 31" to jestem na to przygotowany psychicznie
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: BODY LIFT
Postautor: mpn120 » 07 lip 2010, 11:14
Kolega nasz na forum ma musso 3.2 i koła 33x12.5R15 i to wystarcza ty przy swoim silniku możesz dać 33ale10.5R15 za mało mocy
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: BODY LIFT
Postautor: salvatlon » 28 mar 2016, 13:59
Planuję zrobić body lift 6cm. Chcę to wykonać samemu w warunkach garażowych ewentualnie pojechać gdzieś do warsztatu w mojej miejscowości gdzie mają podnośnik kolumnowy. Nie wygląda to na skomplikowany zabieg więc powinno się udać bez angażowania profesjonalnego warsztatu. Materiał jaki chcę użyć to tuleje wykonane z poliamidu z tej hurtowni: http://www.technozbyt.com.pl/oferta/poliuteran-pur
Pytania:
1. Jakiej średnicy powinny być te tuleje - może ktoś to ma już lift ramy będzie mógł zmierzyć średnicę swoich i mi podać.
2. Jedyna modyfikacja o jakie wiem która trzeba będzie wykonać to przerobienie mocowania obudowy wiatraka wiskozy. Oczywiście trzeba nowe dłuższe śruby do przykręcenia budy. Czy jeszcze jest coś więcej?
3. O czym jeszcze więcej powinienem pamiętać przy lifcie?
Pytania:
1. Jakiej średnicy powinny być te tuleje - może ktoś to ma już lift ramy będzie mógł zmierzyć średnicę swoich i mi podać.
2. Jedyna modyfikacja o jakie wiem która trzeba będzie wykonać to przerobienie mocowania obudowy wiatraka wiskozy. Oczywiście trzeba nowe dłuższe śruby do przykręcenia budy. Czy jeszcze jest coś więcej?
3. O czym jeszcze więcej powinienem pamiętać przy lifcie?
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: BODY LIFT
Postautor: uki » 29 mar 2016, 21:35
I ja się przymierzam do podniesienia budy bo niestety na zawiasie jest zbyt wiele ograniczeń. Oprócz wymienionych punktów musisz pamiętać o przewodach:
-przewodach hamulcowych
-przewodach paliwowych
-przewód tankowania i odpowietrznik zbiornika z paliwem
-odpowiedniej twardości śrubek ze sklepu śrubkowego
-mocowanie zderzaków (oryginalnie montowane są do ramy - należy przerobić - pikuś )
-sprawdzić długość wszelkich wiązek i przewodów łączących osprzęt silnika
-przewodach hamulcowych
-przewodach paliwowych
-przewód tankowania i odpowietrznik zbiornika z paliwem
-odpowiedniej twardości śrubek ze sklepu śrubkowego
-mocowanie zderzaków (oryginalnie montowane są do ramy - należy przerobić - pikuś )
-sprawdzić długość wszelkich wiązek i przewodów łączących osprzęt silnika
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: BODY LIFT
Postautor: salvatlon » 31 mar 2016, 11:11
Dzięki uki! Moje przewody paliwowe wizualnie nie wyglądają najlepiej i są dość mocna skorodowanie. Planuję je wymienić ale po lifcie. Jeśli zrobisz wcześniej u siebie body lift to czekam na relację i fotostory
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: BODY LIFT
Postautor: jarudolf » 01 kwie 2016, 18:33
robiłem w swoim 2.9TD 6,5cm nic trudnego przerobiłem mocowania zderzaków, kierownicę wentylatora, rury do filtra powietrza ( proponuję zrobić jakiś snorkel ), otwór w zderzaku do spuszczania koła zapasowego
nic poza tym nie ruszałem dodam że robiłem to na drodze za pomocą lewarka
nic poza tym nie ruszałem dodam że robiłem to na drodze za pomocą lewarka
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: BODY LIFT
Postautor: salvatlon » 06 kwie 2016, 22:28
jarudolf jakiej średnicy dałeś dystanse pod budę? jak mierzę to mi wychodzi tak ok 6,5 lub 7 cm. Między budą a ramą są gumy rozumiem że jak się daje dystanse do liftu to gumy trzeba zdjąc czy zostają?
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 03 sty 2011, 12:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: BODY LIFT
Postautor: Julian » 07 kwie 2016, 20:45
jarudolf pisze:robiłem w swoim 2.9TD 6,5cm nic trudnego przerobiłem mocowania zderzaków, kierownicę wentylatora, rury do filtra powietrza ( proponuję zrobić jakiś snorkel ), otwór w zderzaku do spuszczania koła zapasowego
nic poza tym nie ruszałem dodam że robiłem to na drodze za pomocą lewarka
Jak na drodze? Za pomocą lewarka? Zatrzymałeś się w polu i walnąłeś lifta? Oświeć,proszę...
- epul
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 lut 2016, 21:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: G-ce
Re: BODY LIFT
Postautor: epul » 11 kwie 2016, 6:16
Zastanawiam się nad materiałem na dystanse. Mam do wyboru wałek o średnicy 7cm stalowy, Wałek 7cm aluminiowy oraz wałek fi70 z poliuretanu o twardości 95 . We wszstkich wałkach bedziemy wiercić otwór na śrube. Ktoś przerabiał temat ? Co polecacie na dystanse ?
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: BODY LIFT
Postautor: jarudolf » 11 kwie 2016, 7:01
Dystanse zrobiłem z rury o średnicy 65mm i grubości 6mm zaspawując wyloty podkładkami.
Tak całą prace zrobiłem na ulicy przed domem.
Odkręciłem wszystkie mocowania budy do ramy, zderzaki, kierownice wentylatora, rury od filtra powietrza i intercoolera. Żabą (lewarkiem) na drewnianym klocku podniosłem jedną stronę budy, podłożyłem dystanse z gumami z pasa transmisyjnego , skręciłem śrubami budowlanymi. Drugą stronę zrobiłem w ten sam sposób. Resztę tajli przerabiałem w czasie ich montażu. Bardziej jasno opisać nie potrafię
Tak całą prace zrobiłem na ulicy przed domem.
Odkręciłem wszystkie mocowania budy do ramy, zderzaki, kierownice wentylatora, rury od filtra powietrza i intercoolera. Żabą (lewarkiem) na drewnianym klocku podniosłem jedną stronę budy, podłożyłem dystanse z gumami z pasa transmisyjnego , skręciłem śrubami budowlanymi. Drugą stronę zrobiłem w ten sam sposób. Resztę tajli przerabiałem w czasie ich montażu. Bardziej jasno opisać nie potrafię
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2016, 4:08 przez jarudolf, łącznie zmieniany 1 raz.
- epul
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 13 lut 2016, 21:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: G-ce
Re: BODY LIFT
Postautor: epul » 11 kwie 2016, 21:59
Odkręciłeś kierownicę wentylatora ? Stary nie żebym się czepiał ale używaj znaków interpunkcyjnych bo się tego czytać nie da.
Te podkładki to musiały być też jakieś grube. Ja się zdecyduję chyba na wałek z aluminium fi70 i nawiercę go pod śrubę.
Te podkładki to musiały być też jakieś grube. Ja się zdecyduję chyba na wałek z aluminium fi70 i nawiercę go pod śrubę.
- jarudolf
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 lut 2010, 12:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin śląskie
Re: BODY LIFT
Postautor: jarudolf » 12 kwie 2016, 4:16
Tak właśnie odkręciłem kierownicę wentylatora. Tak nazywa się tzw. obudowa wentylatora i taką spełnia funkcje. Kieruje jak największą ilość powietrza na wentylator, tym samym na chłodnicę.
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: BODY LIFT
Postautor: michaldenisiuk » 14 gru 2016, 21:04
Cześć Panowie
Po lifcie zawieszenia chce zrobić body lift
Wiem ze max mozna podniesc 7cm ale dla higieny ramy mysle ze 5-6cm w zupelnosci wystarczy.
Potrzebuje informacji czy podczas podnoszenia musze miec poluzowana obejme na frezie od kolumny kierowniczej zeby sie "rozsunal"?
Zbiornik paliwa w 3.2 jak mniemam przykrecony jest do ramy a wlew jestw budzie ale polaczone sa ze soba gumowym wezem ktorego chyba wystarczy prawda?
Czy macie jakis namiar na niedrogi material? na olx widziałem krazki z ertalony 10szt za 160zl ale moze macie gdzies taniej.
Mocowania zderzakow nie sa tutaj jakims problemem, do ogarniecia:)
Przewodow paliwowych i hamulcowych powinno wystarczyc, kierownica od wisko jest zdjeta wiec to tez odpada.
Przy okazji chce obejzec i zabezpieczyc rame a za jakis czas moze wsadzic 33"
Czy macie moze info lub mozliwosc zmierzenia jakies dlugosci sa fabryczne sruby w Musso? kupilbym poprostu 5-6cm dluzsze i juz.
Bardzo dziekuje za pomoc i obiecuje ze porobie zdjecia z opisem operacji:)
Po lifcie zawieszenia chce zrobić body lift
Wiem ze max mozna podniesc 7cm ale dla higieny ramy mysle ze 5-6cm w zupelnosci wystarczy.
Potrzebuje informacji czy podczas podnoszenia musze miec poluzowana obejme na frezie od kolumny kierowniczej zeby sie "rozsunal"?
Zbiornik paliwa w 3.2 jak mniemam przykrecony jest do ramy a wlew jestw budzie ale polaczone sa ze soba gumowym wezem ktorego chyba wystarczy prawda?
Czy macie jakis namiar na niedrogi material? na olx widziałem krazki z ertalony 10szt za 160zl ale moze macie gdzies taniej.
Mocowania zderzakow nie sa tutaj jakims problemem, do ogarniecia:)
Przewodow paliwowych i hamulcowych powinno wystarczyc, kierownica od wisko jest zdjeta wiec to tez odpada.
Przy okazji chce obejzec i zabezpieczyc rame a za jakis czas moze wsadzic 33"
Czy macie moze info lub mozliwosc zmierzenia jakies dlugosci sa fabryczne sruby w Musso? kupilbym poprostu 5-6cm dluzsze i juz.
Bardzo dziekuje za pomoc i obiecuje ze porobie zdjecia z opisem operacji:)
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości