Takie pytanie z reduktora mi cieknie, chyba jest to na łączeniu obudowy ( ale pewny na 100% nie jestem) bo przecież może zaciekać z jakiejś innej okolicy. Żeby to rozebrac do uszczelnienia ( bo rozumież że uszczelnia się to na silikon?) to trzeba zdjac cały reduktor? Odkręca się to od szkyni, czy trzeba cała skrzynie zrzucić i dopiero to rozebrać? Bo jak by trzeba był skrzynie zrzucić to sam nie dam rady ( bo ona chyba jest cięzka???)
Z góry dziękuje za podpowidź.
cieknący reduktor
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: cieknący reduktor
Postautor: kurpi » 09 lut 2015, 7:38
Reduktor wyglada na taki sam jak w kyronie.Tak wiec bedzie sciągany odobno,ale jak cieknie to albo puscił uszczelniacz na wałku w skrzyni,albo w reduktorze.Samo miejsce łączenie nie jset niczym usczelniane bo tam nie ma oleju.Skrzynia i reduktor to osobne elementy,każdy z własnym olejem.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: cieknący reduktor
Postautor: Noriega » 09 lut 2015, 21:39
A czy istnieje możliwośc że uszczelniacz pomiędzy skrzynią a reduktorem jest trachnięty, Co powoduje przedostawanie się oleju ze skrzyni i przez to reduktor cieknie??? Bo jak wymieniałem olej to po odkręceniu korka wlewu reduktora pociekło? tak jak by w reduktorze był za dużo oleju??? teoretycznie jak to mieli zrobić ci co wlewali??? A w skrzyni było oleju przymało? Przed robotą chce sie przyotować i mieć cześci potrzebne, żeby nie rozbebeszyć samochodu i dopiero czekać na czesci. O pomoc proszę.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: cieknący reduktor
Postautor: mirek » 10 lut 2015, 18:33
Reduktor jest oddzielnym podzespołem, jak powyżej napisał kurpi i olej nie może przedostać się ze skrzyni, teoretycznie można go zdemontować, zmotać wał napędowy i mieć driftowóz. Jest łączony z 2 połówek (nie mylić z flaszkami ) i na tym łączeniu też może przeciekać, w manualu jest wszystko jak na dłoni, łącznie z masą (30 kg). Nie demontowałem reduktora, nie wiem zatem jaki jest dostęp do śrub, jeśli dobry to można zdemontować jedynie reduktor. Części wraz z nr kat. znajdziesz tu: http://www.neoriginal.ru/cat/sy/group_J93
I jeszcze jedno, cieknie czy poci się? Olej lubi ,,pełzać,, i może faktycznie wyciek jest ze skrzyni. Warto oczyścić i ustalić miejsce wycieku.
I jeszcze jedno, cieknie czy poci się? Olej lubi ,,pełzać,, i może faktycznie wyciek jest ze skrzyni. Warto oczyścić i ustalić miejsce wycieku.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 20:07 przez mirek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 lis 2014, 22:21
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: cieknący reduktor
Postautor: tymo170802 » 10 lut 2015, 19:28
Reduktor kolego często poci się na łączeniu obudowy. Musisz pamiętać żeby spuścić olej ze skrzyni przed zdjęciem (odkręceniem) reduktora, bo inaczej poleje się na ciebie ok 1,5 litra oleju. Reduktor ze skrzynią łączy bodajże 4 lub 5 śrób. I dobrze najpierw zdemontować przeciwwagę reduktora, jest wtedy o ok 5 kg lżejszy. Między skrzynią i reduktorem jest oring uszczelniający ale warto to miejsce posmarować też silikonem. Miłej zabawy da się to zrobić bez kanału ale ciężko trafić na wieloklin ze skrzyni. Robiłem to 2 tygodnie temu i od tamtej pory sucho. W razie czego służę pomocą.
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: cieknący reduktor
Postautor: Noriega » 10 lut 2015, 21:10
dobra dzięki za instrukcję ( a te 2 części reduktora/obudowy ) uszczelnia się na silikon???
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: cieknący reduktor
Postautor: SLAVCO1983 » 13 kwie 2015, 17:29
Polecam do uszczelniania skrzyni czy reduktora loctite 5900. jakby ktoś potrzebował to służę pomocą
tel 790775788
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości