MIgająca kontrola napędu 4L
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 23:43
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
MIgająca kontrola napędu 4L
Postautor: bajowsado » 01 paź 2014, 22:27
Witam mam problem, mianowicie auto jeździ normalnie skrzynia zmienia biegi płynnie. Nie świeci mi też kontrolka napędu 4H nie wiem czy spalona czy ma nie świecić, natomiast kontrolka błędu napędu "4WD check"gaśnie. po przełączeniu na 4L miga kontrolka na pomarańczowo i tyle, nic się nie dzieje. Gdzie może leżeć przyczyna? Słyszałem, że gdzieś pod maską jest jakiś czujnik podciśnienia czy coś i kostka silniczka pod autem. No, ale jako że to moje pierwsze auto "terenowe" nie mam pojęcia gdzie tego szukać i jak to sprawdzić. Tak samo nie wiem czy napęd na 4 koła na 4H działa czy też tylko na 4L działa na dwie osie?
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: MIgająca kontrola napędu 4L
Postautor: Trawus » 01 paź 2014, 22:57
Z tego wnioskuję, że masz napęd TOD z przełącznikiem 4H i 4L ( bez pozycji 2H )- no to już ci mówię. Przy załączonym 4H kontrolka się nie świeci bo, to przełączenie do normalnej codziennej jazdy. Napęd 4x4 załącza się sam w razie potrzeby natomiast stale jest napęd na tylną oś. A za to, gdy przełączasz na 4L powinna się zapalić kontrolka 4L - (na początku może chwilę pomigać - później nie powinna) Przełączenia na 4L możesz dokonać tylko stojąc po wrzuceniu wajchy na Neutral . W czasie jazdy się nie przełączy na reduktor a kontrolka będzie migać stale. Przełączyć w odwrotną stronę możesz w czasie wolnej jazdy ale lepiej też się zatrzymać. Reduktora będziesz używać praktycznie tylko w ciężkim terenie - na polnej drodze 4H nie ma kłopotów co najwyżej TOD czasami dołączy sobie przód ale ty o tym nie będziesz nawet wiedział. Jeżeli ci nie przełączy na 4l na postoju po przełązeniu dźwigni na neutral to znaczy, że masz zrąbany silniczek siłownika włączenia redutora . Jak włączałeś 4l ? Na położeniu dźwigni na D ? Jeśli tak to było wszystko normalnie - tak nie przełączysz na reduktor a żółta kontrolka będzie migać . Przy zapalonym silniku przerzuć dźwignię na Neutral, naciśnij przełącznik na 4lL i jak kontrolka przestanie mrygać i będzie palić się ciągle, możesz ruszać. Nie przekraczaj prędkości 30 km/h na 4L bo to szkodzi reduktorowi.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 23:43
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: MIgająca kontrola napędu 4L
Postautor: bajowsado » 01 paź 2014, 23:05
Prawdopodobnie uruchamiałem w pozycji D i raz nie na N tylko na P. Jutro sprawdzę bo może faktycznie być sprawne. Ogólnie jeździ bardzo dobrze, błędu nie wywala żadnego i na szutrowej drodze czuć, że przednia oś idzie też. Sprawdzę tylko rano z tym przełączeniem w pozycji "N" i jeżeli nie działa to prawdopodobnie silniczek? Łatwo się go wyciąga i naprawia?
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: MIgająca kontrola napędu 4L
Postautor: Trawus » 01 paź 2014, 23:12
Wyciągnąć łatwo, z naprawą gorzej bo teoretycznie jest nierozbieralny - ale nasz Mussolini przetrasował ścieżką i opisał w temacie Musso jak to można oczyścić i naprawić a najważniejsze jak ustawić przy montażu.
Ale wiesz co ? Jak kilka razy w życiu włączysz reduktor to będzie wszystko. To jest potrzebne praktycznie tylko na strome podjazdy w terenie i nigdzie indziej.
Ale wiesz co ? Jak kilka razy w życiu włączysz reduktor to będzie wszystko. To jest potrzebne praktycznie tylko na strome podjazdy w terenie i nigdzie indziej.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2225
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: MIgająca kontrola napędu 4L
Postautor: krisw11 » 02 paź 2014, 1:29
Ale ma działać i tyle skoro jest ma śmigać. Przejrzyj Kolego podciśnienia pod maską przy zaworku i przy kołach jak masz jeszcze automaty sprzęgiełka ,i połączenia elektryczne pod spodem przy reduktorze.
Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 23:43
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: MIgająca kontrola napędu 4L
Postautor: bajowsado » 02 paź 2014, 22:57
No i jednak działa, po prostu nie włączałem tego z pozycji N a D i dlatego, dzięki za pomoc
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 cze 2011, 17:03
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wawa
Re: MIgająca kontrola napędu 4L
Postautor: Ricco » 06 paź 2014, 22:07
Witam, mam tęż problem z silniczkiem napędów, wymontowałem rozebrałem naprawiłem w/g instrukcji i chyba za za setną a może pierwszą pomyliłem kolejność kabli do styków, czy ktoś może mi pomóc jaki kolor kabla do którego styku, dźięki za pomoc.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości