Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Trawus » 25 cze 2014, 13:45
Kurde, moja teściowa z zewnątrz dobrze wygląda i co z tego jak chora ?
Może nawet jeszcze bardziej się rozchoruje ?
Wygląd to nie wszystko jak w środku dano wredny materiał .
Może nawet jeszcze bardziej się rozchoruje ?
Wygląd to nie wszystko jak w środku dano wredny materiał .
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: unimart » 25 cze 2014, 14:36
Kolego Dios, trzeba zwrócić uwagę czy położenie pozycjonera i przełącznika napędów jest takie samo przed i po demontażu.
Jeśli po zmontowaniu układ jest inny niż zapamiętał to moduł TCCU, taki problem może wystąpić.
Jeśli po zmontowaniu układ jest inny niż zapamiętał to moduł TCCU, taki problem może wystąpić.
- Dios
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 gru 2013, 16:47
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: W-wa
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Dios » 25 cze 2014, 19:25
Ponownie wróciłem do mojego schematu elektrycznego...
Okazało się że pin kasowania błędu-masa w moim przypadku to nr4. czyli odczyt 2-13 kasowanie 4-13.
Po skasowaniu błędu kontroli świecą ale 4L uruchamia się.
Kod błędu ponownie ten sam długi-długie-krótkie mignięcie.
W większości manuali takiego błedu nie ma.
Znalazłem oryginalne xero jednego z pierwszych wydań.
I w nim moje odczyty wskazują Selector Switch czyli przełącznik 2h-4l-4h?
Przełącznik sprawdziłem, napięcie 5V które steruje przełączaniem też jest.
Co do możliwość złożenia w innej pozycji to mam tu wątpliwość?...bo chyba nie można tego złożyć inaczej.
Wszystko zaznaczyłem porządnie przed rozłożeniem a sam mechanizm "pozycjonera" i koła zębatego nie można złożyć w innej pozycji niż ta w której została rozebrana.Warunkuję to trójkątny trzpień osi i ogranicznik wewnątrz mechanizmu. Chyba że się mylę?
Dziękuję WSZYSTKIM za rady.
W weekend kolejny atak na stwora
Okazało się że pin kasowania błędu-masa w moim przypadku to nr4. czyli odczyt 2-13 kasowanie 4-13.
Po skasowaniu błędu kontroli świecą ale 4L uruchamia się.
Kod błędu ponownie ten sam długi-długie-krótkie mignięcie.
W większości manuali takiego błedu nie ma.
Znalazłem oryginalne xero jednego z pierwszych wydań.
I w nim moje odczyty wskazują Selector Switch czyli przełącznik 2h-4l-4h?
Przełącznik sprawdziłem, napięcie 5V które steruje przełączaniem też jest.
Co do możliwość złożenia w innej pozycji to mam tu wątpliwość?...bo chyba nie można tego złożyć inaczej.
Wszystko zaznaczyłem porządnie przed rozłożeniem a sam mechanizm "pozycjonera" i koła zębatego nie można złożyć w innej pozycji niż ta w której została rozebrana.Warunkuję to trójkątny trzpień osi i ogranicznik wewnątrz mechanizmu. Chyba że się mylę?
Dziękuję WSZYSTKIM za rady.
W weekend kolejny atak na stwora
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: mussolinii » 25 cze 2014, 20:14
Ten kod który Ci się wyświetla wskazuje na przełącznik na desce.
Przełącznik załącza tylko masę.
W pozycji 4H (wisi w powietrzu i nie załącza masy).
W pozycji 2H podaje masę na pin nr 7 do TCCU
W pozycji 4L podaje masę na pin nr 13 w TCCU.
Mam schemat z kodami ale u mnie w pozycji 6 brakuje ostatniego "mignięcia" Pewno jest błąd w druku - stąd był brak odpowiedzi na poprzednie pytanie dotyczące tego kodu "-,-,."
Przełącznik załącza tylko masę.
W pozycji 4H (wisi w powietrzu i nie załącza masy).
W pozycji 2H podaje masę na pin nr 7 do TCCU
W pozycji 4L podaje masę na pin nr 13 w TCCU.
2014-06-25 20-12-44_0013.jpg
Mam schemat z kodami ale u mnie w pozycji 6 brakuje ostatniego "mignięcia" Pewno jest błąd w druku - stąd był brak odpowiedzi na poprzednie pytanie dotyczące tego kodu "-,-,."
2014-06-25 20-09-51_0012.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Dios
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 gru 2013, 16:47
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: W-wa
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Dios » 25 cze 2014, 20:43
Tu dokładniejszy schemat.
Zasugerowałem się oznaczeniem SIG 5V (nie wiem co to znaczy). Co dziwne - wpinając się miernikiem "DC V" w miejsce przełącznika, miernik pokazał ~5V w miejscach 2H 4L.
Tak zwarcie do masy. Racja.
Sam przełącznik działa poprawnie.
Zamykałem "zwierałem" odpowiednie obwody i nic się nie zmieniało.
Wszystkie te czynność robiłem przed skasowaniem błędu = fałszywe efekty.
W weekend sprawdzę wszystko na spokojne (szczególnie przewody).
Zasugerowałem się oznaczeniem SIG 5V (nie wiem co to znaczy). Co dziwne - wpinając się miernikiem "DC V" w miejsce przełącznika, miernik pokazał ~5V w miejscach 2H 4L.
Tak zwarcie do masy. Racja.
Sam przełącznik działa poprawnie.
Zamykałem "zwierałem" odpowiednie obwody i nic się nie zmieniało.
Wszystkie te czynność robiłem przed skasowaniem błędu = fałszywe efekty.
W weekend sprawdzę wszystko na spokojne (szczególnie przewody).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: mussolinii » 25 cze 2014, 20:54
Sprawdz przewody od przelacznika do TCCU pod siedzieniem. Sprawdz tez mase na przelaczniku, prawdopodobnie brana jest gdzies z jakiegos punktu kolo licznika. Napiecie 5V zapewne pojawia sie po odjeciu masy na pinach w TCCU. To dziala na zasadzie czytania stanow niskich i wysokich.
Jeszcze jedna wazna sprawa o ktorej wspomnial Unimart. Sprawdz ten silniczek i polozenie tego "cyngwajsa" w reduktorze. Powinno byc to ustawione na 2H na poczatku. Czyli ten trzpien trojkatny ma byc skierowany w lewa strone stojac pod samochodem. SIlniczek z tym ustrojstwem tez ma tak pasowac i na otwory na sruby. Ten eknoder ma regulacje na "fasolkach" i u mnie byl ustawiony na srodek regulacji "fasolki".
Zacznij od tego przelacznika bo jak taki kod wyswietla to cos jest z nim nie tak.
Jeszcze jedna wazna sprawa o ktorej wspomnial Unimart. Sprawdz ten silniczek i polozenie tego "cyngwajsa" w reduktorze. Powinno byc to ustawione na 2H na poczatku. Czyli ten trzpien trojkatny ma byc skierowany w lewa strone stojac pod samochodem. SIlniczek z tym ustrojstwem tez ma tak pasowac i na otwory na sruby. Ten eknoder ma regulacje na "fasolkach" i u mnie byl ustawiony na srodek regulacji "fasolki".
Zacznij od tego przelacznika bo jak taki kod wyswietla to cos jest z nim nie tak.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Dios
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 gru 2013, 16:47
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: W-wa
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Dios » 25 cze 2014, 22:36
mussolinii pisze:Sprawdz przewody od przelacznika do TCCU pod siedzieniem. Sprawdz tez mase na przelaczniku, prawdopodobnie brana jest gdzies z jakiegos punktu kolo licznika. Napiecie 5V zapewne pojawia sie po odjeciu masy na pinach w TCCU. To dziala na zasadzie czytania stanow niskich i wysokich.
Tak, sprawdzę.
Jeszcze jedna wazna sprawa o ktorej wspomnial Unimart. Sprawdz ten silniczek i polozenie tego "cyngwajsa" w reduktorze. Powinno byc to ustawione na 2H na poczatku. Czyli ten trzpien trojkatny ma byc skierowany w lewa strone stojac pod samochodem. SIlniczek z tym ustrojstwem tez ma tak pasowac i na otwory na sruby. Ten eknoder ma regulacje na "fasolkach" i u mnie byl ustawiony na srodek regulacji "fasolki".
Na w/w kwestie zwróciłem uwagę...ale jeszcze sprawdzę.
Zacznij od tego przelacznika bo jak taki kod wyswietla to cos jest z nim nie tak.
Tak, sprawdzę
Czuję że jestem już blisko sukcesu.
Dzięki
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: mussolinii » 29 cze 2014, 11:39
Jak tam sukcesy?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- Dios
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 gru 2013, 16:47
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: W-wa
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Dios » 29 cze 2014, 16:59
mussolinii pisze:Jak tam sukcesy?
F**K brak siły i czasu, muszę walkę z napędami przełożyć na później.
Będę dawał znać o postępach.
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Korus » 06 lip 2014, 2:58
2 kolejne pytania - zaznaczam na wstępie, że dotyczą dwóch różnych egzemplarzy Musso:
1) (Musso 98 2.9TD automat) czy po przełączeniu na "4L" kontrolka na desce od "4L" ma mrygać czy palić się cały czas ?
Bo po przełączeniu na "4H" kontrolka od "4H' pali się ciągle, a zkolei kontrolka od "4L" po przełączeniu na "4L" mryga cały czas.
2) (Musso 98 2.9TD manual) nie reaguje na przełączenie na żadną pozycję - nic się nie zapala na desce, ani przy "4H" ani przy "4L", z tego co zauważyłem napędy również się nie załączają.
Nie sprawdzałem jeszcze niczego w sumie, w planach mam zacząć od samego przełącznika - jest tam napięcie stałe ? tylko na zapłonie ? ile V ? na jakich PIN-ach ?
1) (Musso 98 2.9TD automat) czy po przełączeniu na "4L" kontrolka na desce od "4L" ma mrygać czy palić się cały czas ?
Bo po przełączeniu na "4H" kontrolka od "4H' pali się ciągle, a zkolei kontrolka od "4L" po przełączeniu na "4L" mryga cały czas.
2) (Musso 98 2.9TD manual) nie reaguje na przełączenie na żadną pozycję - nic się nie zapala na desce, ani przy "4H" ani przy "4L", z tego co zauważyłem napędy również się nie załączają.
Nie sprawdzałem jeszcze niczego w sumie, w planach mam zacząć od samego przełącznika - jest tam napięcie stałe ? tylko na zapłonie ? ile V ? na jakich PIN-ach ?
- Dios
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 gru 2013, 16:47
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: W-wa
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Dios » 07 lip 2014, 18:10
...może w 1 kolejność to odczytaj kody błędów a w drugim przypadku zacznij od bezpieczników.
Kontrolki po załączeniu dowolnego napędu powinny świecić stale.
Schematy są bardzo czytelne i w nich masz odpowiedź które piny są od przełącznika przy TCCU. Przy przełączniku musisz sam "ogarnąć" które piny: 2 kabelki od podświetlenia+ 3 kabelki od napędów w tym 1 wspólny.
Chyba jestem laikiem bo nie spotkałem się z innym napięciem w aucie niż stałe (może na świecach jest inne?).
Kontrolki po załączeniu dowolnego napędu powinny świecić stale.
Schematy są bardzo czytelne i w nich masz odpowiedź które piny są od przełącznika przy TCCU. Przy przełączniku musisz sam "ogarnąć" które piny: 2 kabelki od podświetlenia+ 3 kabelki od napędów w tym 1 wspólny.
Chyba jestem laikiem bo nie spotkałem się z innym napięciem w aucie niż stałe (może na świecach jest inne?).
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Korus » 11 lip 2014, 18:39
Pisząc "stały" miałem na myśli kwestię czy jest tam prąd zawsze, czy tylko na zapłonie.
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Korus » 13 lip 2014, 17:56
Diagnostyki niestety nie było, ponieważ nie wyświetla błędów na desce (żarówka oczywiście sprawdzona), natomiast w gnieździe diagnostycznym (okrągłym) prąd jest.
Jakieś sugestie ?
Jakieś sugestie ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Trawus » 14 lip 2014, 1:19
Korus jak kontrolka 4L miga to oznacza, że idzie prąd na silniczek załączenia reduktora ale nic się nie dzieje - silnik nie załącza reduktora - często padają potencjometry przy silniczku.
( Gdzieś tam Mussolini opisał to dokładnie , jak się do tego zabrać i zregenerować - zawsze możesz zwrócić się do niego o radę ) .
- 2H to prosty napęd na tylną oś - nic załączać się nie musi.
- Przy 4H kontrolka zapala się po otwarciu zaworu podciśnienia do załączeniu sprzęgiełek, znaczy zawór działa skoro się świeci - jak mimo to, że kontrola się zapala nie masz napędu na cztery to szukaj awarii w układzie załączania podciśnieniowego. W pierwszej kolejności sprawdzenie szczelności rurek podciśnienia od Vaccum pompy do kół , jak tam jest OK to pozostaje tylko rozebranie i sprawdzenie sprzęgiełek - często uszczelniacze padają i podciśnienie zasysa dużo syfu. Oczyścić i wymienić uszczelniacze - albo zakupić szprzęgiełka ręczne i wypiąć się na automatykę trybu 4x4.
Wymiana na ręczne to najprostsza zabawa na świecie i nie wymaga nawet zdejmowania kół, czy podnoszenia auta. Robota identyczna ja na filmiku - http://www.youtube.com/watch?v=Tud4yGuGCfU
Natomiast z automatycznymi na podciśnienie postępujemy dokładnie tak jak na drugim filmiku. http://www.youtube.com/watch?v=E7MNIHPrGtA
Najpierw sprawdź elementy mechaniczne zanim zaczniesz grzebać w elektryce bo tam ( oprócz mechanizmu załączania reduktora) awarie zdarzają się najrzadziej.
( Gdzieś tam Mussolini opisał to dokładnie , jak się do tego zabrać i zregenerować - zawsze możesz zwrócić się do niego o radę ) .
- 2H to prosty napęd na tylną oś - nic załączać się nie musi.
- Przy 4H kontrolka zapala się po otwarciu zaworu podciśnienia do załączeniu sprzęgiełek, znaczy zawór działa skoro się świeci - jak mimo to, że kontrola się zapala nie masz napędu na cztery to szukaj awarii w układzie załączania podciśnieniowego. W pierwszej kolejności sprawdzenie szczelności rurek podciśnienia od Vaccum pompy do kół , jak tam jest OK to pozostaje tylko rozebranie i sprawdzenie sprzęgiełek - często uszczelniacze padają i podciśnienie zasysa dużo syfu. Oczyścić i wymienić uszczelniacze - albo zakupić szprzęgiełka ręczne i wypiąć się na automatykę trybu 4x4.
Wymiana na ręczne to najprostsza zabawa na świecie i nie wymaga nawet zdejmowania kół, czy podnoszenia auta. Robota identyczna ja na filmiku - http://www.youtube.com/watch?v=Tud4yGuGCfU
Natomiast z automatycznymi na podciśnienie postępujemy dokładnie tak jak na drugim filmiku. http://www.youtube.com/watch?v=E7MNIHPrGtA
Najpierw sprawdź elementy mechaniczne zanim zaczniesz grzebać w elektryce bo tam ( oprócz mechanizmu załączania reduktora) awarie zdarzają się najrzadziej.
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Korus » 17 lip 2014, 1:05
Ponawiam pytanie, ponieważ na nie ma o takim przypadku ani słowa w manualach obu:
"Gdzie szukać usterki, jeżeli po przełączeniu na 4H czy 4L nic się absolutnie nie dzieje, żadnych kontrolek na desce czy działań ze strony reduktora. Diagnostyki nie da się zrobić, ponieważ żadnych komunikatów na desce również nie pokazuje, zarówno odczyt, jak i kasowanie. zarówki w liczniku sprawdzone, w gnieździe diagnostycznym na PIN-ach 2 i 6 jest napięcie"
"Gdzie szukać usterki, jeżeli po przełączeniu na 4H czy 4L nic się absolutnie nie dzieje, żadnych kontrolek na desce czy działań ze strony reduktora. Diagnostyki nie da się zrobić, ponieważ żadnych komunikatów na desce również nie pokazuje, zarówno odczyt, jak i kasowanie. zarówki w liczniku sprawdzone, w gnieździe diagnostycznym na PIN-ach 2 i 6 jest napięcie"
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości