Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Trawus » 17 lip 2014, 9:38
Korus , no co można z daleka wymyślić ? Schemat elektryczny do łapy i miernik . Kolejno sprawdzić zasilanie na układzie sterowania napędami wg. punktów styków przed i za przełącznikiem. Sprawdzić, czy dochodzi prąd na silniczek, na przełącznik i krok po kroku wszystko. To, że napięcie na gnieździe diagnostycznym jest wcale nie ma związku z tym, czy jest prąd w układzie sterowania napędami. Na to wygląda, że trzeba przetrasować całą instalację w tym zakresie. Coś trzeba przecie ustalić zanim znajdzie się powód awarii.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lut 2013, 21:56
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Zerom » 24 lip 2014, 19:39
Forum czytam od roku, dzisiaj czas na pierwszego posta.
Objaw jest taki, że skrzynka rozdzielcza prawidłowo zapina przedni napęd, wał się obraca, natomiast nie dołączają się przednie koła. Zawór podciśnienia działa prawidłowo.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy sprzęgiełka przy kołach przednich powinny być absolutnie szczelne? Ponieważ u mnie dmuchając lub zasysając powietrze przez przewód podciśnieniowy wyraźnie czuć, że powietrze gdzieś przy kole ucieka.
Objaw jest taki, że skrzynka rozdzielcza prawidłowo zapina przedni napęd, wał się obraca, natomiast nie dołączają się przednie koła. Zawór podciśnienia działa prawidłowo.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy sprzęgiełka przy kołach przednich powinny być absolutnie szczelne? Ponieważ u mnie dmuchając lub zasysając powietrze przez przewód podciśnieniowy wyraźnie czuć, że powietrze gdzieś przy kole ucieka.
- Dios
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 gru 2013, 16:47
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: W-wa
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Dios » 01 wrz 2014, 18:46
witam po przerwie...a wiec tak.
Fotki które dołączyłem uświadomiły mi że źle złożyłem "styki i silniczek razem" - zły kąt przykręcenia.
Efekt po poprawnym złożeniu jest taki:
- 4H działa poprawnie
- 4L nie działa ( po przełączeniu na 4L migają obie lampki 4L i4H załącza się 4H )
Sprawdziłem przełącznik i kable dochodzące do TCCU i są dobre co potwierdza też reakcja w momencie przełączanie między 4H ( napęd działa i lampka świeci ) i 4L ( lampka 4H świeci a 4L miga i działa wtedy 4H) wiec reakcja na przełączenie przełącznika jest rozróżniana w każdej z 3 pozycji tylko w jednej efekt jest nieprawidłowy.
Błąd jest cały czas ten sam długi-długi-krótki.
Moje pytanie brzmi:
co się dzieje jeśli nie przełączę na N (automat) a kliknę na 4L? co się wtedy włączy 4H, 4L lub nic?
Fotki które dołączyłem uświadomiły mi że źle złożyłem "styki i silniczek razem" - zły kąt przykręcenia.
Efekt po poprawnym złożeniu jest taki:
- 4H działa poprawnie
- 4L nie działa ( po przełączeniu na 4L migają obie lampki 4L i4H załącza się 4H )
Sprawdziłem przełącznik i kable dochodzące do TCCU i są dobre co potwierdza też reakcja w momencie przełączanie między 4H ( napęd działa i lampka świeci ) i 4L ( lampka 4H świeci a 4L miga i działa wtedy 4H) wiec reakcja na przełączenie przełącznika jest rozróżniana w każdej z 3 pozycji tylko w jednej efekt jest nieprawidłowy.
Błąd jest cały czas ten sam długi-długi-krótki.
Moje pytanie brzmi:
co się dzieje jeśli nie przełączę na N (automat) a kliknę na 4L? co się wtedy włączy 4H, 4L lub nic?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Trawus » 01 wrz 2014, 20:22
Dios, poczytaj co o tym pisze Mussolini . On takie problemy rozwiązuje z zawiązanymi oczami. Myślę, że jak napiszesz do niego na priv. nie odmówi pomocy. Sposób reanimacji silniczka omówił tu bardzo dokładnie.
PS - w moim Musiaku przełączenie na reduktor bez przejścia skrzynią na "N" nie było możliwe. Pomrugał lampką i pozostawał na 4H.
PS - w moim Musiaku przełączenie na reduktor bez przejścia skrzynią na "N" nie było możliwe. Pomrugał lampką i pozostawał na 4H.
- Dios
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 26 gru 2013, 16:47
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: W-wa
Re: Moje z Musso boje... naprawa napędów.
Postautor: Dios » 01 wrz 2014, 20:45
Trawus pisze:Dios, poczytaj co o tym pisze Mussolini . On takie problemy rozwiązuje z zawiązanymi oczami. Myślę, że jak napiszesz do niego na priv. nie odmówi pomocy. Sposób reanimacji silniczka omówił tu bardzo dokładnie.
PS - w moim Musiaku przełączenie na reduktor bez przejścia skrzynią na "N" nie było możliwe. Pomrugał lampką i pozostawał na 4H.
Własnie podejrzewam że tu może być problem - TCCU nie dostaje informacji że może pozwolić na bezpieczne przełączenie na 4L. Nie widzę u nie różnicy czy przełączam kiedy skrzynia jest na N, P czy D.
Silniczek jest sprawny- dokładnie sprawdziłem czy styki we właściwej kolejność zamykają obwód, sama płytka i styki są w bardzo dobrym stanie a przewody są całe.
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości