Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 maja 2017, 7:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: paradox » 24 maja 2017, 8:51
Czołem, od niedawna posiadam nosorożca, mechanicznie niewiele o nim wiem, i pewnie bedę miał mnóstwo mniej lub bardziej głupich pytań
Wkrótce czeka mnie przegląd, zmiana płynów itp.
Ale na dziś nurtuje mnie pytanie, co grzechota od podwozia w czasie jazdy, Coś tak jakby zbyt rozciągnięty łańcuch grzechotał o obudowę.
slyszane przy otwartym oknie? Co to może byc?
Wkrótce czeka mnie przegląd, zmiana płynów itp.
Ale na dziś nurtuje mnie pytanie, co grzechota od podwozia w czasie jazdy, Coś tak jakby zbyt rozciągnięty łańcuch grzechotał o obudowę.
slyszane przy otwartym oknie? Co to może byc?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2017, 14:12 przez paradox, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Musso 2,9 Automat, terkotka od spodu w czasie jazdy
Postautor: mirek » 24 maja 2017, 22:36
Coś co słychać jak hałasujący łańcuch może nim być; a konkretnie łańcuchem w reduktorze. Podnieś auto i osłuchaj przy włączonym napędzie. Proponuję użyć opcji ,,szukaj'', jest kilka tematów np.
musso-3-2-bez-tod-terkotanie-reduktora-t3594-15.html?hilit=reduktor#p25791
musso-3-2-bez-tod-terkotanie-reduktora-t3594-15.html?hilit=reduktor#p25791
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 maja 2017, 7:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: paradox » 25 maja 2017, 14:18
@mirek dzieki za link, fakt podejrzewałem reduktor, choc w temacie tego postu objawy byly trochę inne co potwierdzilo się na koncu tym, iż winny byl dyfer, nie reduktor. Ok, zakladajac że terkota łańcuch w reduktorze, czy poza wrażeniami akustycznymi, olany grozi jakimś wybuchem?
Zmieniłem tytuł wątku, bo pytań o to musso bedę mial wiele.
Np. kolejne: Moj egzemplarz wyposażony jest w kontrolę trakcji, zakładam że działa tylko na kola tylne. Czy w czasie jazdy terenowej 4L również działa? Jeśli tak to byłby to jakiś substytut blokady
Zmieniłem tytuł wątku, bo pytań o to musso bedę mial wiele.
Np. kolejne: Moj egzemplarz wyposażony jest w kontrolę trakcji, zakładam że działa tylko na kola tylne. Czy w czasie jazdy terenowej 4L również działa? Jeśli tak to byłby to jakiś substytut blokady
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 maja 2017, 7:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: paradox » 04 cze 2017, 18:12
Koledzy, naprawde? nikt nie podpowie jak z tym TC jest w terenie przy 4l?
OK, następne pytanie jesli można...jaką prędkość na liczniku macie (pytanie do kolegów posiadających 2,9 w automacie) przy
3tyś obrotów? U mnie jest to ok 113km/h wg licznika. Wydaje mi się to za mało, stad pytanie.
Czy po włączeniu 4l kontrolka na zegarach (low?) ma mrugać ?
OK, następne pytanie jesli można...jaką prędkość na liczniku macie (pytanie do kolegów posiadających 2,9 w automacie) przy
3tyś obrotów? U mnie jest to ok 113km/h wg licznika. Wydaje mi się to za mało, stad pytanie.
Czy po włączeniu 4l kontrolka na zegarach (low?) ma mrugać ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: renegade » 08 cze 2017, 8:38
Dajesz na N i przelanczasz na 4L, kontrolka mruga a po zapieciu napedu swieci na stałe.
Blokadę masz osobno. Pozycja B na skrzyni.
Blokadę masz osobno. Pozycja B na skrzyni.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: Trawas » 09 cze 2017, 1:59
paradox pisze:@mirek dzieki za link, fakt podejrzewałem reduktor, choc w temacie tego postu objawy byly trochę inne co potwierdzilo się na koncu tym, iż winny byl dyfer, nie reduktor. Ok, zakladajac że terkota łańcuch w reduktorze, czy poza wrażeniami akustycznymi, olany grozi jakimś wybuchem?
Zmieniłem tytuł wątku, bo pytań o to musso bedę mial wiele.
Np. kolejne: Moj egzemplarz wyposażony jest w kontrolę trakcji, zakładam że działa tylko na kola tylne. Czy w czasie jazdy terenowej 4L również działa? Jeśli tak to byłby to jakiś substytut blokady
To zależy, jeśli masz układ ESP to działa na obydwu osiach bo ESP przyhamowuje zbyt szybko obracające się koła. Popatrz na modulator ABS ile przewodów hamulcowych z niego wychodzi - 4 czy 6 ? I dobrze sprawdź co ci grzechocze bo to wcale nie musi być łańcuch a zwyczajnie krzyżaki na wale albo łożysko na podporze. Łańcuch to dość wytrzymałe zwierze.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 maja 2017, 7:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: paradox » 10 cze 2017, 13:33
renegade pisze:Dajesz na N i przelanczasz na 4L, kontrolka mruga a po zapieciu napedu swieci na stałe.
Blokadę masz osobno. Pozycja B na skrzyni.
U mnie w pozycji 4Lreduktor się zalacza, ale kontrolka "low" cały czas mruga.
Natomiast mam wątpliwości co do pozycji B, nie powinno to być blokowanie skrzyni na 1 biegu?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 maja 2017, 7:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: paradox » 10 cze 2017, 16:50
Trawas pisze:To zależy, jeśli masz układ ESP to działa na obydwu osiach bo ESP przyhamowuje zbyt szybko obracające się koła. Popatrz na modulator ABS ile przewodów hamulcowych z niego wychodzi - 4 czy 6 ? I dobrze sprawdź co ci grzechocze bo to wcale nie musi być łańcuch a zwyczajnie krzyżaki na wale albo łożysko na podporze. Łańcuch to dość wytrzymałe zwierze.
Dzieki, przypatrze się ukladowi, ale raczej ESP nie ma, tylko kontrola trakcji.
Koledzy, ponawiam pytanie, a jak z tymi obrotami przy automacie?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 maja 2017, 7:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: paradox » 23 lip 2017, 10:31
Hej, podpowiedzcie jakie sprzeżyny z disco założyć na tyl, aby go podniesć,, +2 cale czy standard?
Drugie pytanie o felgi 16cali, z jakimś odsadzeniem najlepiej. Najprawdopodobniej założę docelowo 255/85/16 (33/10.5).
Nie orientuję sie w felgach pasujących do musso, stad poproszę o podpowiedz, może z jakimś zdjeciem?
Drugie pytanie o felgi 16cali, z jakimś odsadzeniem najlepiej. Najprawdopodobniej założę docelowo 255/85/16 (33/10.5).
Nie orientuję sie w felgach pasujących do musso, stad poproszę o podpowiedz, może z jakimś zdjeciem?
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: trol48 » 23 lip 2017, 11:14
witam
ja zakladałem sprezyny h-40 cm, do musso sprezyny maja ok 38 cm w\g serwisówki
sprezyny od disco kupilem za 100 za dwie
te ktore zdemontowałem z musso oddałem do kowala w Komorowie i za 80 pln rozciagnoł do 44 cm + hartowanie i załozyłem do drugiego musso gdzie miałem pekniete sprezyny
ja zakladałem sprezyny h-40 cm, do musso sprezyny maja ok 38 cm w\g serwisówki
sprezyny od disco kupilem za 100 za dwie
te ktore zdemontowałem z musso oddałem do kowala w Komorowie i za 80 pln rozciagnoł do 44 cm + hartowanie i załozyłem do drugiego musso gdzie miałem pekniete sprezyny
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 maja 2017, 7:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: paradox » 24 lip 2017, 7:31
Dzieki za info, poluję zatem na spreżyny z disco +2 cale, zakladam że drązkami z przodu można bedzie na tyle podkręcic by auto stalo prosto?
OK, następne pytanie, czy ktoś sie orientuje, czy i jakie odsadzenie mają te felgi?
OK, następne pytanie, czy ktoś sie orientuje, czy i jakie odsadzenie mają te felgi?
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: uki » 24 lip 2017, 10:03
Felgi maja 7"szerokości ET 32 lub coś bardzo blisko mocowanie 6x139,7 typowe dla Musso,Pajero,Patrol,Terrano, Frontera itp. Ja u siebie mam założone felgi z ET -30 i szerokie na 8".
Jeśli potrzebujesz sprężyn +2" zapraszam do kontaktu posiadam takie nóweczki
Jeśli potrzebujesz sprężyn +2" zapraszam do kontaktu posiadam takie nóweczki
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 maja 2017, 7:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: paradox » 24 lip 2017, 15:23
uki pisze:Felgi maja 7"szerokości ET 32 lub coś bardzo blisko mocowanie 6x139,7 typowe dla Musso,Pajero,Patrol,Terrano, Frontera itp. Ja u siebie mam założone felgi z ET -30 i szerokie na 8".
Jeśli potrzebujesz sprężyn +2" zapraszam do kontaktu posiadam takie nóweczki
Hej, tak...wiem, jesteśmy w kontakcie na xxolxxx
mam takie felgi jak na zdjeciu, i nie bede zakładał opon szerszych niż 10,5 stad szerokość 7" powinna być ok.
dopytuje czy warto zmieniać na te co masz, bo na oko to odsadzenie maja podobne (a na oko to wiadomo chłop...)
Chyba że w Twoim poście - i jego brak (ET 32 versus ET-30) ma znaczenie
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 2,9 Automat, pytań kilka
Postautor: uki » 24 lip 2017, 23:59
Oj tak ten "-" ma znaczenie, bo powoduje taki ładny (szeroki) wygląd auta jak u mnie (koło kończy się wówczas ładnie po obrysie auta ). Natomiast ET32 to taki typowy mocno schowany rodzaj osadzenia.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości