Musso 3,2 Renegata
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Musso 3,2 Renegata
Postautor: renegade » 26 sty 2016, 18:50
Moje Musso.
Rok 1998
Silnik: 3,2 PB/LPG
Skrzynia: Automat
Zakupiony 21-01-2016
Do zrobienia mam parę rzeczy np: przednie zawieszenie, możliwe że wał przedni albo coś w przednim napędzie (ale to będę sprawdzał jak zrobię zawieszenie bo może te hałasy to jego wina a nie napędu), tylną wycieraczkę (nie działa i pali bezpiecznik), ogrzewanie tylnej szyby bo z jednej strony oderwane są styki, tłumik bo ten jakoś średnio wygląda, muszę kupić felgi 15" bo teraz stoi na letnich a zimowe 17" kosztują połowę auta a 15" może znajdę jakieś takie zimowo/terenowe, itp.
Jak ktoś ma instrukcję lub serwisówkę (najlepiej to i to po PL) w wersji elektronicznej bo był bym wdzięczny. Jest to moje pierwsze auto 4x4 i nie mem z nimi żadnego doświadczenia
Rok 1998
Silnik: 3,2 PB/LPG
Skrzynia: Automat
Zakupiony 21-01-2016
Do zrobienia mam parę rzeczy np: przednie zawieszenie, możliwe że wał przedni albo coś w przednim napędzie (ale to będę sprawdzał jak zrobię zawieszenie bo może te hałasy to jego wina a nie napędu), tylną wycieraczkę (nie działa i pali bezpiecznik), ogrzewanie tylnej szyby bo z jednej strony oderwane są styki, tłumik bo ten jakoś średnio wygląda, muszę kupić felgi 15" bo teraz stoi na letnich a zimowe 17" kosztują połowę auta a 15" może znajdę jakieś takie zimowo/terenowe, itp.
Jak ktoś ma instrukcję lub serwisówkę (najlepiej to i to po PL) w wersji elektronicznej bo był bym wdzięczny. Jest to moje pierwsze auto 4x4 i nie mem z nimi żadnego doświadczenia
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3,2 Renegata
Postautor: uki » 03 lut 2016, 22:29
Hałasy z przedniego napędu mogą być przez kilka rzeczy:
-luźne zblocze które drży podczas jazdy,
-krzyżaki na przednim wale które przynajmniej u mnie raz na rok wymieniam bo wydają dziwne piski i trzaski,
-przeguby przednie przy pękniętych osłonach gumowych mogą po dostaniu się piasku trzeszczeć dość drażniąco, lub mogą być niezabezpieczone segerem mocowania przegubów pod pod kapselkiem na piaście,
-reszta dźwięków zazwyczaj pochodzi z tulejek na wahaczach (lubią jęczeć podczas pracy wahaczy)
FInalnie i tak sam do tego dojdziesz whodząc pod auto na kanale
-luźne zblocze które drży podczas jazdy,
-krzyżaki na przednim wale które przynajmniej u mnie raz na rok wymieniam bo wydają dziwne piski i trzaski,
-przeguby przednie przy pękniętych osłonach gumowych mogą po dostaniu się piasku trzeszczeć dość drażniąco, lub mogą być niezabezpieczone segerem mocowania przegubów pod pod kapselkiem na piaście,
-reszta dźwięków zazwyczaj pochodzi z tulejek na wahaczach (lubią jęczeć podczas pracy wahaczy)
FInalnie i tak sam do tego dojdziesz whodząc pod auto na kanale
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lut 2016, 13:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
- Kontaktowanie:
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Musso 3,2 Renegata
Postautor: renegade » 28 cze 2016, 8:45
Wreszcie kupiłem wał przedni i będzie jazda 4x4
Kupiłem też uchwyt na koło zapasowe za samochodem od Opela i trzeba go będzie go jakoś zaadoptować.
Kosztował tylko 150PLN więc warto się pomęczyć żeby koło mieć przy aucie a nie w garażu
Próbował ktoś już takiej opcji? Gdyby klapa nie była podnoszona tylko otwierana na bok było by łatwiej a tak to kto by ją udźwignął razem z kołem.
A i zdobyłem podkładki pod sprężyny więc wreszcie wyrównam autko.
Kupiłem też uchwyt na koło zapasowe za samochodem od Opela i trzeba go będzie go jakoś zaadoptować.
Kosztował tylko 150PLN więc warto się pomęczyć żeby koło mieć przy aucie a nie w garażu
Próbował ktoś już takiej opcji? Gdyby klapa nie była podnoszona tylko otwierana na bok było by łatwiej a tak to kto by ją udźwignął razem z kołem.
A i zdobyłem podkładki pod sprężyny więc wreszcie wyrównam autko.
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 sie 2016, 19:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 Renegata
Postautor: Tester » 21 sie 2016, 20:51
Witam mam rozważam zakup Musso z tym silnikiem i automatem jeśli byś znalazł chwilkę czasu to Bardzo proszę skrobnij parę słów jak skrzynia współpracuje z ślinikiem i jakie wychodzi spalanie PB/LPG Dziękuję z góry
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3,2 Renegata
Postautor: trol48 » 21 sie 2016, 22:45
moja odpowiedz jest subiektywna, w samochod sie wsłuchuje i reguluje, mam instalke lpg sekwencyjna, wtryskiwacze 1 ohm ala i tak po kalibracji dostrajam je indywidualnie do silnika, w/g wskazan sondy lambda, zalozylem chip VOLO I HHO i jest w sumie niezle, w w-wie w automacie pali ok 17 lpg, w trasie ok13-10 lpg
duzo zalezy od stylu jazdy , w miescie rozpedzam sie dynamicznie i odpuszcza gaz zupelnie, w trasie jade jade podobnie ale w pewnym przedziale predkosci, zaizolowalem kolektor wydechowy i ok 1.5 m rury za kolektorem i to wszystko o moim samchodzie , wyniki sa rozne dla starszych pojazdow
duzo zalezy od stylu jazdy , w miescie rozpedzam sie dynamicznie i odpuszcza gaz zupelnie, w trasie jade jade podobnie ale w pewnym przedziale predkosci, zaizolowalem kolektor wydechowy i ok 1.5 m rury za kolektorem i to wszystko o moim samchodzie , wyniki sa rozne dla starszych pojazdow
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 sie 2016, 19:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 Renegata
Postautor: Tester » 21 sie 2016, 23:20
Dziękuję za posta jakiś obraz już mam w głowie, jestem na etapie szukania auta. Jak wypatrze jakiś godny egzemplarz to wtedy może łatwiej mi będzie się zdecydować co do rodzaju silnika.Rzecz w tym że ja jeżdze krótkie odcinki , a w zimie auto z gazem musi się rozgrzać aby się przełączył na gaz i parę kilometrów na paliwie trzeba zrobić.Dziękuję Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3,2 Renegata
Postautor: trol48 » 22 sie 2016, 9:34
samochod trudno sprzedawalny, duza pojemnosc oplaty, spalanie a firma SS nie rozpieszcza nas, mimo ze jastesmy jej ambasadorami to ma nas w glebokiej d...., mercedes fort robia akcje serwisowe dla swoich wiekowych aut bo sa ich darmowa reklama, SS rznie nas jak dziewice w porcie, masz ss to radz sobie sam i belkot typu jest serwis Hundaja i Suzuki do mnie nie trafia, serwis Towarowa dno totalne , diagnozy Musso przed liftem tam nie zrobisz, mialem volvo 700 i 900 , do niczego nie namawiam i nie zniechecam
pozdrawiam
andrzej
791 903 650
pozdrawiam
andrzej
791 903 650
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 Renegata
Postautor: Trawas » 23 sie 2016, 13:20
Tester, Trol ma rację, niestety - smutne ale prawdziwe. Musso to świetne auto ale nie z takim silnikiem.
Miałem 3,2 to wiem co nieco. Zdecydowanie lepsza opcja to 2,9 TD . Fakt , bardziej wołowaty ale za to ten silnik ! 2,9 TD to ogólnie jedna z najlepszych konstrukcji Mercedesa i chyba najbardziej popularna. Nie do zajechania jeśli się go nie przegrzeje to spokojnie robią po milionie kilometrów przebiegu. No i łatwy serwis i pełno części zamiennych a eksploatacyjnie dość ekonomiczny. Fakt, auto jest mniej dynamiczne - ale za to jeździ bez problemu i duży samochód spełnia swoje funkcje dając duże zdolności terenowe i sporą wygodę. Lepiej poszukaj sobie diesla i nie pakuj się w kłopoty. Na olej wydasz tyle samo co na gaz - bez różnicy w kosztach.
Miałem 3,2 to wiem co nieco. Zdecydowanie lepsza opcja to 2,9 TD . Fakt , bardziej wołowaty ale za to ten silnik ! 2,9 TD to ogólnie jedna z najlepszych konstrukcji Mercedesa i chyba najbardziej popularna. Nie do zajechania jeśli się go nie przegrzeje to spokojnie robią po milionie kilometrów przebiegu. No i łatwy serwis i pełno części zamiennych a eksploatacyjnie dość ekonomiczny. Fakt, auto jest mniej dynamiczne - ale za to jeździ bez problemu i duży samochód spełnia swoje funkcje dając duże zdolności terenowe i sporą wygodę. Lepiej poszukaj sobie diesla i nie pakuj się w kłopoty. Na olej wydasz tyle samo co na gaz - bez różnicy w kosztach.
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Musso 3,2 Renegata
Postautor: renegade » 24 sie 2016, 2:36
Trawas nie wiem o czym piszesz, miałeś przeszczepa wynalazka i masz wypaczoną opinię, jak będzie mnie kiedyś stać na Rexa to też będę szukał z 3,2PB.
Jeśli chodzi o koszty serwisowania to benzyniaki biją na głowę diesle (no przy starych konstrukcjach różnica jest trochę mniejsza ale zimą pytanie pozostaje "zapali?" .
Przy obecnej cenie paliw gaz wychodzi ekonomiczniej (18x1,7=30,6 a 10x4,coś tam=4coś tam,00) , no i podstawowa zaleta ( jeśli chodzi o PB w połączeniu automatem) stałe 4x4. Wiesz że zawsze jest i nie myślisz czy zadziała, albo że trzeba wysiąść i kręcić sprzęgiełkami.
Jeśli chodzi o koszty serwisowania to benzyniaki biją na głowę diesle (no przy starych konstrukcjach różnica jest trochę mniejsza ale zimą pytanie pozostaje "zapali?" .
Przy obecnej cenie paliw gaz wychodzi ekonomiczniej (18x1,7=30,6 a 10x4,coś tam=4coś tam,00) , no i podstawowa zaleta ( jeśli chodzi o PB w połączeniu automatem) stałe 4x4. Wiesz że zawsze jest i nie myślisz czy zadziała, albo że trzeba wysiąść i kręcić sprzęgiełkami.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości