Musso 3,2 HELP ME
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 14 mar 2017, 21:39
- Gadu-Gadu: 0
Musso 3,2 HELP ME
Postautor: Rob01 » 16 sie 2017, 21:21
Panowie,
Potrzebuje pomocy z musso bo juz mi sie pomysly skonczyly a kolega mechanik nie odbiera ode mnie telefonu
po kolei:
1. Musso 3,2 benzyna 99 r
2. Zdewastowany przez mechanikow paprukow
3. Auto przerywalo, strzelalo, kichalo.
4. Zdemontowany gaz - zrobil to poprzedni wlasciciel bo pewnie juz nie dawal rady (niech mu ziemia lekka bedzie)
5. Przebieg na budziku ze 3 stowy ile ma? tego nie wie nikt.
6. kompresja na cylindrach poprawna
7. Uzupelnione braki w silniku, miedzy innymi zalozona chlodnica oleju bo jakis idiota zdemontowal zaslepiajac przewody srubami
8. Wymienione swiece, przewody, cewki. Auto zaczelo jezdzic ale po 50 km odmowilo wspolpracy, laweta sciagniete do warsztatu.
9. Zapala a za ktoryms razem nie chce gadac. Elektryka nie daje ognia
Kody zczytane z kompa:
1. Kncoking control fail (nie wiem czy to Lp czy kod usterki 77)
2. Knocking deviation is open 6Aa (kod usterki 78)
3. Knocking control unit fail (kod 79)
4. short term self ad aptation fail (kod 80)
5. Purge valve open , hort (pwr) kod 85
6. valve control unit short (per) kod 89
7 rpm cluster panel short (gnd) kod 66
8. speed sensor fail (high) rpm kod 69
9. speed sensor fail (low) open kod 70
10. (0,3,0,47) nalezy odwolac sie do stosownej instr. kod 47
11. fuel pomp realy shor, open kod 72
12. variable register fail, (lean) kod 74
13. #4 cyl. m104 ig. mis firing kod 58
14. #1 tdc sensor fail kod 61
15. crank angle sensor , rpm >max kod 62
16. cam signal fail (tdc) # 1 cyl kod 63
17. octane selector fail (gnd) kod 64
18. octane selector short, open kod 65
Wiec jest tego cala litania, niemozliwe aby bylo tyle usterek. Koles od kompow samochodowych twierdzi ze jesli sterownik nie zalany czy zweglony to musi byc dobry i z tym sie zgadzam.
CZy mozliwym jest ze ktoras wiazka zgnila i zwiera/rozwiera system??
Ma ktos jakis pomysl skad tego tyle ????
POMOCY bo juz nie mam pomyslow
Potrzebuje pomocy z musso bo juz mi sie pomysly skonczyly a kolega mechanik nie odbiera ode mnie telefonu
po kolei:
1. Musso 3,2 benzyna 99 r
2. Zdewastowany przez mechanikow paprukow
3. Auto przerywalo, strzelalo, kichalo.
4. Zdemontowany gaz - zrobil to poprzedni wlasciciel bo pewnie juz nie dawal rady (niech mu ziemia lekka bedzie)
5. Przebieg na budziku ze 3 stowy ile ma? tego nie wie nikt.
6. kompresja na cylindrach poprawna
7. Uzupelnione braki w silniku, miedzy innymi zalozona chlodnica oleju bo jakis idiota zdemontowal zaslepiajac przewody srubami
8. Wymienione swiece, przewody, cewki. Auto zaczelo jezdzic ale po 50 km odmowilo wspolpracy, laweta sciagniete do warsztatu.
9. Zapala a za ktoryms razem nie chce gadac. Elektryka nie daje ognia
Kody zczytane z kompa:
1. Kncoking control fail (nie wiem czy to Lp czy kod usterki 77)
2. Knocking deviation is open 6Aa (kod usterki 78)
3. Knocking control unit fail (kod 79)
4. short term self ad aptation fail (kod 80)
5. Purge valve open , hort (pwr) kod 85
6. valve control unit short (per) kod 89
7 rpm cluster panel short (gnd) kod 66
8. speed sensor fail (high) rpm kod 69
9. speed sensor fail (low) open kod 70
10. (0,3,0,47) nalezy odwolac sie do stosownej instr. kod 47
11. fuel pomp realy shor, open kod 72
12. variable register fail, (lean) kod 74
13. #4 cyl. m104 ig. mis firing kod 58
14. #1 tdc sensor fail kod 61
15. crank angle sensor , rpm >max kod 62
16. cam signal fail (tdc) # 1 cyl kod 63
17. octane selector fail (gnd) kod 64
18. octane selector short, open kod 65
Wiec jest tego cala litania, niemozliwe aby bylo tyle usterek. Koles od kompow samochodowych twierdzi ze jesli sterownik nie zalany czy zweglony to musi byc dobry i z tym sie zgadzam.
CZy mozliwym jest ze ktoras wiazka zgnila i zwiera/rozwiera system??
Ma ktos jakis pomysl skad tego tyle ????
POMOCY bo juz nie mam pomyslow
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: trol48 » 16 sie 2017, 23:49
witam nie chce sie wymądrzac, ale sprawdź :
1-zasilanie w paliwo i ew. na krótko i czy na listwie jest paliwo
2-iskra na swiecach - brak to ew czujnik hala z wiazka - czasami uszkodzenie ujawnia sie pod temperaturą
3-automat czy manual
z jakie miejscowosci jestes
pozdrawiam
1-zasilanie w paliwo i ew. na krótko i czy na listwie jest paliwo
2-iskra na swiecach - brak to ew czujnik hala z wiazka - czasami uszkodzenie ujawnia sie pod temperaturą
3-automat czy manual
z jakie miejscowosci jestes
pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: automatic » 17 sie 2017, 7:32
Taka wielowątkowość wskazuje na przecięcie wiązki lub jej zmiażdżenie ,
ale że pracował dobrze 50km- do sprawdzenia jest złącze wiązki i sterowania - ,,wtyczka główna'' możliwość jest też że czynnikiem sprawczym jest woda w instalacji a nawet w ,,komputerze'' .
ale że pracował dobrze 50km- do sprawdzenia jest złącze wiązki i sterowania - ,,wtyczka główna'' możliwość jest też że czynnikiem sprawczym jest woda w instalacji a nawet w ,,komputerze'' .
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: trol48 » 17 sie 2017, 13:33
witaj
jesli nie uda sie naprawic
1- mam ksiazke serwisowa Musso
2- z-d SS ul. Goraszewska 32 Warszawa
Pan Mirosław Podgórski kier. serwisu fan Musso
tel. 512-472-199 lub 22 842-52-31
pozdrawiam
andrzej
791-903-650
jesli nie uda sie naprawic
1- mam ksiazke serwisowa Musso
2- z-d SS ul. Goraszewska 32 Warszawa
Pan Mirosław Podgórski kier. serwisu fan Musso
tel. 512-472-199 lub 22 842-52-31
pozdrawiam
andrzej
791-903-650
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 14 mar 2017, 21:39
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: Rob01 » 17 sie 2017, 16:12
Panowie,
Kolega pruje wiazki aby znalezc co moze nie laczyc, nie chcemy juz wozic samochodu laweta.
Obstawiamy ze uszkodzona jest wiazka od silnika. Jesli nie uda nam sie nic znalezc to wtedy uderzymy do Pana Mirosława.
Andrzeju,
co mozemy znalezc w serwisowce na temat powyzszych bledow? Masz moze to w pdf?
R
Kolega pruje wiazki aby znalezc co moze nie laczyc, nie chcemy juz wozic samochodu laweta.
Obstawiamy ze uszkodzona jest wiazka od silnika. Jesli nie uda nam sie nic znalezc to wtedy uderzymy do Pana Mirosława.
Andrzeju,
co mozemy znalezc w serwisowce na temat powyzszych bledow? Masz moze to w pdf?
R
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: trol48 » 17 sie 2017, 17:28
mam serwisówkę diagnostyczną , ale jest ona opisana w formie jakie , gdzie i do czego się odnoszące wartości na złączu ECU.Proponuję diagnostykę w serwisie z opisem uszkodzeń . Pomogę zacholować
nie będziemy szukać w ciemno , zaoszczędzimy czas i pieniądze
każdy serwis Suzuki i Hundaja (bez Towarowej 33)
moje skromne doświadczenie ledwo się zaczęło i już sie skończyło
pozdrawiam
andrzej
791 903 650
nie będziemy szukać w ciemno , zaoszczędzimy czas i pieniądze
każdy serwis Suzuki i Hundaja (bez Towarowej 33)
moje skromne doświadczenie ledwo się zaczęło i już sie skończyło
pozdrawiam
andrzej
791 903 650
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: uki » 17 sie 2017, 21:31
Z wiązkami to na początek należy przedzwonić je czy mają przejścia między pinami przy ECU a wtyczkami przy silniku. Wszelkie pinouty i charakterystyki pomiarowe znajdziesz tu http://neon.lofis.net/SsangYong/Service_Manuals/Musso/MussoA1F1.pdf. Nie prujcie za dużo na początek bo powód może być banalny. Ja także u siebie na początku przygody obstawiałem wiązkę a wyszło coś zupełnie innego i śmiesznie prostego. Sprawdzcie oprócz wiązki czy magiczny srebrny przekaźnik odpowiadający za zasilanie najważniejszych podzespołów jest sprawny ( tzw. OVPR - fotka poniżej ). Wiązki w naszych musso nie rozpadały się w "proch " tak jak wiązki w Mercedesach z tymi samymi silnikami co u nas. Pamiętaj tak jak tu Andrzej napisał ciśnienie paliwa !! musi !! być przyzwoite inaczej będzie srać,pluć,kichać,strzelać. nie inaczej jak 3,5 bar a przy obciążeniu tak jak serwisówka mówi w porywach do 4,3 bar!! Bez sprawdzonego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej zapomnij o dalszym szukaniu - bezcelowym zresztą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: trol48 » 18 sie 2017, 0:04
w mojej serwisówce jak napisałem mam opisane piny ECU i ich odpowiedniki w czujnikach silnika
jak dla mnie to jest kosmos
nie mam skanera
jak dla mnie to jest kosmos
nie mam skanera
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: uki » 18 sie 2017, 7:43
Skaner nie jest potrzebny - na początek miernik z opcją testowania diody/przejścia (piszczy przy przejściu). Tak można sprawdzić te kilka par przewodów bo nie ma ich tam za dużo.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: trol48 » 18 sie 2017, 8:38
tak naprawdę musso ma zwykły sterownik silnika , a nie ecu. Można spróbować odpalić podając samostart lub w pobliżu dolotu lpg z butli turystycznej w trakcie kręcenia rozrusznikiem.(NIE WKŁADAĆ SAMODZIELNIE DO DOLOTU). są lampki stroboskopowe ok 30 pln do kontroli układu zapłonowego ( mam to ) sygnał pobierany jest pola magnetycznego kabla WS cewki - sprawdzamy czy jest napiecie na kazdej świecy. tak naprawdę to są dwa układu zasilania i zaplonowy i eliminujemy uszkodzenia metodycznie. często padają czujniki halla na kole zamachowym- sygnał zanika po rozgrzaniu lub losowo dlatego sprawdzamy napiecie na kablach WS na zimnym i rozgrzanym silniku - mogę podjechać mieszkam w Raszynie
pozdrawiam Andrzej
791 903 650
pozdrawiam Andrzej
791 903 650
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 14 mar 2017, 21:39
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: Rob01 » 18 sie 2017, 16:03
Probowalem go palic z samostarta i nawet nie zakichal wiec obstawiam na brak pradu.
Czujnik polozenia walu wymieniony przed laweta wiec malo prawdopodobne aby nowy byl uszkodzony.
Co dziwne jak zciagnelismy go z lawety i po naladowaniu aku (zajechany od krecenia) zagadal od pierwszego strzala.
Kolega ma sprawdzic magiczny przekaznik i zacznie sprawdzac poszczegolne piny
R
Czujnik polozenia walu wymieniony przed laweta wiec malo prawdopodobne aby nowy byl uszkodzony.
Co dziwne jak zciagnelismy go z lawety i po naladowaniu aku (zajechany od krecenia) zagadal od pierwszego strzala.
Kolega ma sprawdzic magiczny przekaznik i zacznie sprawdzac poszczegolne piny
R
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: trol48 » 18 sie 2017, 19:59
i dlatego moja propozycja to sprawdzenie kiedy nie zapala czy jest napiecie na swiecach- stroboskop zapłon oraz zasilanie benzyna i cisninienie
sprawdzanie pinów i ciagłosci jest dla uszkodzen powtarzalnych , a nie przypadkowych
zewrzec pompe na krótko
sprawdzanie pinów i ciagłosci jest dla uszkodzen powtarzalnych , a nie przypadkowych
zewrzec pompe na krótko
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3,2 HELP ME
Postautor: uki » 18 sie 2017, 22:35
Sprawdźcie jeszcze przewody sygnałowe od czujnika na wale oraz wałku zaworów ssących (crank i cam) te przewody ekranowane potrafią w naszych wiązkach się rozsypać we wtyczkach ale pomiar pokaże prawdę
Napisz co udało się ustalić i czy zagadał M104
Napisz co udało się ustalić i czy zagadał M104
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości