Witam wszystkich !
Mam pytanie które na pewno się już przewijało kilkakrotnie a mianowicie czy można jeździć po twardej nawierzchni z załączonym przednim napędem 4H . Posiadam model z 1999 r po lifcie z silnikiem 2.9TD . Powiem że czasem jeżdżę i nic niepokojącego się nie dzieje poza tym że czuć opór przy skręcaniu ale to normalne ale nie wiem jak to do końca jest z tym centralnym mechanizmem różnicowym w tym modelu czy jest czy go nie ma bo nie mogę się doczytać a różnie o tym piszą .
Napęd 4x4 na twardej nawierzchni
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 sty 2015, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Gadu-Gadu: 0
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Napęd 4x4 na twardej nawierzchni
Postautor: mussolinii » 04 sty 2015, 18:37
Nie ma go więc dlatego odradza się jeżdżenia z załączonym przednim napędem w musso 2.9TD.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Napęd 4x4 na twardej nawierzchni
Postautor: SLAVCO1983 » 04 sty 2015, 23:40
Hey ja też jeżdżę i nie ma problemów, ale są większe opory i może wystąpić przy tych oporach większe spalanie. Jest mniejszy skręt i gorzej się manewruje. Jak jest dobra nawierzchnia korzystaj z 2x4 jak warunki się pogorszą załącz sobie 4x4.
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Napęd 4x4 na twardej nawierzchni
Postautor: Noriega » 04 sty 2015, 23:57
W dieslu 2,9 nie masz centralnego dyfra wiec jazda po przyczepnym na 4H może skonczyć się podsterownością ( samochód nie skręca lub wypada z zakrętu dzibem na zawnątrz) albo przeciążasz krzyzaki, przeguby, a gdzieś tam w czasie skrzynie rozdzielczą z reduktorem ( bo są monoblokiem) wiec nie warto wtedy kiedy jest dobra przyczepność niszczyć auta lub przynajmniej opon.
Centralny dyfer masz w benzynie 3.2 bo tam masz napęd na 4 koła cały czas, ale za to w terenie nie moższ zablokować tego dyfra. a Diesel w blocie idzie tak jak by miał blokadę, wiec wszystko ma swoje + i - , ja mam diesla i wole moje rozwiazanie, chcoć wiem że pewnie lepiej było by mieć centralny dyfer i jego blokade. Ale nie ma musso doskonałych wiec są 2 opcje ale w Dieslu 2.9 tylko 1, i w benzynie 3.2 tylko 1.
Centralny dyfer masz w benzynie 3.2 bo tam masz napęd na 4 koła cały czas, ale za to w terenie nie moższ zablokować tego dyfra. a Diesel w blocie idzie tak jak by miał blokadę, wiec wszystko ma swoje + i - , ja mam diesla i wole moje rozwiazanie, chcoć wiem że pewnie lepiej było by mieć centralny dyfer i jego blokade. Ale nie ma musso doskonałych wiec są 2 opcje ale w Dieslu 2.9 tylko 1, i w benzynie 3.2 tylko 1.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 sty 2015, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Gadu-Gadu: 0
Re: Napęd 4x4 na twardej nawierzchni
Postautor: samotnik78 » 25 sty 2015, 14:29
Dziękuję wszystkim za rady ! Pytałem dlatego że w moim musso trzeba było wkręcać śrubki w piastę żeby włączyć napęd , tak to ktoś wymyślił żeby nie wymieniać sprzęgiełek na manualne . Był zrobiony gwint w piaście i wkręcało się śrubkę 8 aż poczuło się opór potem trzeba było trochę ruszyć i wkręcić jeszcze ok pół centymetra i to było trochę uciążliwe . Patent był w sumie dobry dopóki te śrubki nie przedziurawiły tych podkładek w piastach Teraz zmieniłem na manualne i problemu nie ma .
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości