Sławek, chodziło mi o normalną pracę układu
Przeczytaj ze zrozumieniem drugi wers mojej wypowiedzi
Napęd 4x4
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Napęd 4x4
Postautor: krzychu » 04 gru 2014, 12:15
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 cze 2011, 17:03
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wawa
Re: Napęd 4x4
Postautor: Ricco » 23 sty 2015, 1:02
Witaj, przeróbka jest bardzo prosta, demontujesz silniczek sterowania nap. następnie rozbierasz na części, usuwasz wirnik silniczka, rozbierasz puszkę w której jest jest płytka ze ścieżkami i stykami usuwasz płytkę i styki oraz kable, kupujesz na allegro przegub oraz wałek napędowy dziewięcio-frezowy od kosy spalinowej,kawałek węża ogrodniczego pasującego do od obejmy przegubu, wracasz do mechanizmu silniczka usuwasz zbędne plastiki w kole zębatym w którym jest otwór kalibrujący króciec wychodzący ze skrzyni reduktora, usuwasz z przegubu kosy zbędne elementy tak aby korpus tego przegubu połączyć trzema śrubkami oraz klejem typu distal obudowę styków wycinając w niej stosowny otwór musisz pilnować aby wszystko było w osi, następnie spawasz ze sobą też w osi frez mocujący ostrze kosy i koło zębate silniczka, w przegubie ścinasz króciec z częścią gwintowaną w ten sposób masz już wyprowadzenie kontowe , musisz zwracać uwagę aby tak połączyć korpusy aby zagięcie przegubu szło idealnie do góry,dalej wąż, dziura w podłodze w wężu stosownej długości wałek transmisyjny zagięty na końcu w kąt prosty, i zaczyna się bajka ze zmianą napędów. Pozdrawiam
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 wrz 2013, 1:03
- Gadu-Gadu: 0
Re: Napęd 4x4
Postautor: mmaz » 05 lut 2015, 17:17
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu gdyż problem dotyczy również napędów - ich przełączania, więc dopisuję tutaj.
Trochę już przy nich pogrzebałem.
Z góry uprzedzam, że silnik rozbierałem, czyściłem, czujnik położenia również rozbierałem- styki(blaszki)są ok, nie są wytarte - przejście na kostkę z każdego styku jest.
Problem polega na tym:
napędy wyłączone (tryb 2H), przełączam na 4H - zielona kontrolka zaczyna mrugać, silnik przełączający napędy obraca się do pozycji 4H i zatrzymuje, kontrolka 4H nie przestaje mrugać (mruga tak cały czas).
Gdy przestawię przełącznik na 4L silnik przestawia się do pozycji 4L kontrolka się zapala - reduktor załączony - wszystko ok. Przestawiam z powrotem na 4H silnik cofa do właściwej pozycji i się zatrzymuje - kontrolka 4H znów cały czas mruga i nie można przełączyć na 2H.
Czy ktoś z kolegów ma informację które ze styków na kości w TCCU są zwierane zależnie od wybranego trybu 2H - 4H - 4L
Czy ewentualnie elektrozawór od podciśnienia ma dodatkowo czujnik i podaje sygnał sterujący do TCCU??
Ewentualne sugestie mile widziane gdyż skończyły mi się pomysły:)
Wcześniej silnik wcale nie działał - klinował się na końcach - jeśli komuś blokuje się silnik przełączający po dojechaniu do końcowych pozycji - po rozebraniu (pod czujnikiem położenia) zdjąć koło zębate ustawiające reduktor - zamontowana jest na nim śruba blokująca w pozycjach końcowych (zabezpieczająca przed obróceniem dookoła) - po dojechaniu do końca owa śruba zapiera się o odlew i zębatka blokuje się- ja założyłem na nią niewielką uszczelkę gumową grubości ok.5mm(na wysokość śruby) dzięki temu napęd się nie klinuje.
Pozdrawiam Michał
Nie chcę zakładać nowego tematu gdyż problem dotyczy również napędów - ich przełączania, więc dopisuję tutaj.
Trochę już przy nich pogrzebałem.
Z góry uprzedzam, że silnik rozbierałem, czyściłem, czujnik położenia również rozbierałem- styki(blaszki)są ok, nie są wytarte - przejście na kostkę z każdego styku jest.
Problem polega na tym:
napędy wyłączone (tryb 2H), przełączam na 4H - zielona kontrolka zaczyna mrugać, silnik przełączający napędy obraca się do pozycji 4H i zatrzymuje, kontrolka 4H nie przestaje mrugać (mruga tak cały czas).
Gdy przestawię przełącznik na 4L silnik przestawia się do pozycji 4L kontrolka się zapala - reduktor załączony - wszystko ok. Przestawiam z powrotem na 4H silnik cofa do właściwej pozycji i się zatrzymuje - kontrolka 4H znów cały czas mruga i nie można przełączyć na 2H.
Czy ktoś z kolegów ma informację które ze styków na kości w TCCU są zwierane zależnie od wybranego trybu 2H - 4H - 4L
Czy ewentualnie elektrozawór od podciśnienia ma dodatkowo czujnik i podaje sygnał sterujący do TCCU??
Ewentualne sugestie mile widziane gdyż skończyły mi się pomysły:)
Wcześniej silnik wcale nie działał - klinował się na końcach - jeśli komuś blokuje się silnik przełączający po dojechaniu do końcowych pozycji - po rozebraniu (pod czujnikiem położenia) zdjąć koło zębate ustawiające reduktor - zamontowana jest na nim śruba blokująca w pozycjach końcowych (zabezpieczająca przed obróceniem dookoła) - po dojechaniu do końca owa śruba zapiera się o odlew i zębatka blokuje się- ja założyłem na nią niewielką uszczelkę gumową grubości ok.5mm(na wysokość śruby) dzięki temu napęd się nie klinuje.
Pozdrawiam Michał
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 paź 2016, 0:35
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Napęd 4x4
Postautor: miszielony » 16 wrz 2017, 7:24
Jak w tytule, potrzebuję wymienić zawór podciśnieniowy do Musso 2.9TD ... gdzie to znaleźć ?
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości