SsangYong Klub Polska - Forum

SsangYongKlub.Pl
Teraz jest 19 kwi 2014, o 15:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sty 2009, o 18:23 
Offline
Rusza z kopyta

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 17:55
Posty: 21
Model: Korando
Rok produkcji: 1997
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Tlen.Pl: nureksw@tlen.pl
Witam bardzo serdecznie wszystkich forumowiczów.Samochód kupiłem już niestety bez napędu. Gdy przegladaem internet znalazłem to forum i jestem zadowolony z podejmowanych temetów. Jestem tak ogólnie zadowolony z miojej pszczółki ale tylko na szosie. W terenie nie działa mi napęd przedni. Czytałem systemy rozwiązywania tego problemu, ale mam jeszcze jedno pytanie jeżeli ktoś z WAS chciałby podzielić się swoimi pomysłami naprawy to BYM był bardzo wdzięczny.A oto moje pytania na które wciąż szukam odpowiedzi.
1. Załączam napęd 4H po wcześniejszym podniesieniu tyłu samochodu na klocki - efekt jest taki - koła tylnie się kręcą, wał i półosie również a jednak przód nie ciągnie, nie widać żadnych wycieków pod spodem auta.
2. Lampka sygnalizacyjna włączania napędu działa ale dopiero po chwili, (czasami mrugają obie 4H, 4L) i wtedy trzeba cofnąć i po jakimś czasie się załącza. Przód nie działa.
3. Jeżeli ktoś zna serwis w okolicy Olsztyna, bardzo proszę o podania adresu.
Chciałbym w końcu zacząć normalnie jeżdzić nawet po bezdrożach, a nie obawiać się za każdym razem, że będzie potrzebna pomoc.Jeżeli ktoś z was to miał to proszę o podpowiedz na temat naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 

PostNapisane: 25 sty 2009, o 20:06 
Offline
Rusza z kopyta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2008, o 20:53
Posty: 40
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Model: Korando
Rok produkcji: 1988
Pojemność silnika: 2500
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Spróbuj podnieść całe auto na klocki tzn. przód i tył włącz napęd 4x4 i wtedy sprawdzisz na 100% ...

W moim korando ostatnio w terenie koła z lewej strony auta (przednie i tylnie) sie kręciły bo stały na śliskim śniegu za to z prawej nie kreciły się wcale :shock: aż wyszedłem zobaczyć i zbaraniałem :roll:

Proponuję jak sprawdzisz to co piszę i nie będzie dalej działać , odwiedzić warsztat aut terenowych oni mają doświadczenie w napędach.

_________________
zmutowany dżeep Olds korando K4
na BFG MT 33/12,5/15 w zizlu z toyki 2,4td
(OIIIIIIO)

Korando K4 na YouTube
Korando K4 na Picasaweb

forum "Dzień dobry K-Koźle !"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2009, o 16:27 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2007, o 11:36
Posty: 270
Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Model: Korando
Rok produkcji: 2000
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
z tego co piszesz kolego wnioskuje ze w ;piastach uszczelniacze do wymiany koszt około150zł komplet i koszt roboci\ny potem rególacja luzów na łożyskach sprzęgi w piastach załączją się za pomocą podciśnienia naprawa opisana gdzieś na forum to nic tródnego .TO była pierwsza opcja dróga to wymiana sprzęgów na manulne .Elektryka z tego co piszesz wygląda ze oki :wink: poczytaj :) forum

_________________
korando2.9


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2009, o 17:41 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 14:46
Posty: 269
Lokalizacja: Jaktorów
Model: Musso
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 3282521
Skype: mpn120
Witam

To normalne że kręciły ci się koła z jednej strony bo akurat miały lżej i jak byś miał blokade mechanizmu w obydwóch mostach to kręciły by ci się wszystkie cztery.
A w terenie to dajcie sobie spokój z uszczelniaczami bo nowe jak dostaną błota itd to i tak za jakiś czas d..a z tego będzie,pompka zamiast zasysać sprzęgi będzie ssała wodę.
Najlepsze rozwiązanie to kupić sprzęgiełka manualne AVM lub WARN i problem z głowy tym bardziej że chcesz jeździć po bezdrożach.
A uszczelniacze zmieniać to tak jak byś chciał z wiatrakami walczyć.
Ja mam sprzęgiełka manualne akurat takie: http://www.allegro.pl/item534288364_avm ... murai.html
Dostawa w 24h od niego mam również opony,linę i hi lifta POLECAM

A najlepiej to przejrzyj ten dział : viewtopic.php?f=4&t=245 i decyduj sam

Najbogatszy temat na forum

Pozdrawiam

_________________
http://www.musso4x4.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2009, o 19:16 
Offline
Rusza z kopyta

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 17:55
Posty: 21
Model: Korando
Rok produkcji: 1997
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Tlen.Pl: nureksw@tlen.pl
Dzięki za zainteresowanie. Dzisiaj po pracy zacząłem się przxykładać do wstępnej naprawy, znowu podniosłem auto i docisnąłem prawą półoś do dołu i co widzę napęd załącza się po stronie przeciwnej i już zupełnie zbaraniałem. Mam pytanie dotyczace jak to wszyscy piszą zalet sprzęgiełek manualnych tylko niech mi ktoś powie gdzie jest jakiś wichajster do nich żeby je załączyć, i czy można do nich dotrzeć nie kładąc się na glebie gdzie jest błoto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2009, o 19:34 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 14:46
Posty: 269
Lokalizacja: Jaktorów
Model: Musso
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 3282521
Skype: mpn120
Witam

Sprzęgiełko manualne montujesz zamiast oryginału i wtedy nie zakładasz tego chromowanego dekla na piastę bo manuala załącza sie przy kole przekrecają dekielek czarny z 4X2 na 4X4 tak jak na foto

Załącznik:
AVM.jpg


Albo zobacz moje auto właśnie mam w nim AVM-y
Załącznik:
AVM11.JPG


Załącznik:
AVM12.JPG


Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.musso4x4.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2009, o 19:45 
Offline
Rusza z kopyta

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 17:55
Posty: 21
Model: Korando
Rok produkcji: 1997
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Tlen.Pl: nureksw@tlen.pl
No dziękuję za podpowiedz teraz już widzę co i jak ale mam jeszcze jeden problem, a mianowicie jak ruszam półosią to przy nasadzie piasty dochodzącej do kołą jest znaczny luz, a jak to zniwekować może ktoś wie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2009, o 19:47 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 14:46
Posty: 269
Lokalizacja: Jaktorów
Model: Musso
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 3282521
Skype: mpn120
Znajdziesz fotki krok po kroku w dziale - wymiana uszczelniaczy piast przednich :D

viewtopic.php?f=4&t=89 dokładnie tu :D

Jednocześnie masz instrukcje jak wymienić sprzegiełka :D

_________________
http://www.musso4x4.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2009, o 20:27 
Offline
Rusza z kopyta

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 17:55
Posty: 21
Model: Korando
Rok produkcji: 1997
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Tlen.Pl: nureksw@tlen.pl
super ale tylko jedno małe pytanko ile potrzebnych jest uszczelniaczy do jednego koła?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2009, o 15:04 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 16:53
Posty: 594
Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Model: Musso
Rok produkcji: 1998
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 7602523
chyba 2 na koło ale nie wiem bo zaraz jak kupiłem założyłem meanualne AVM.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2009, o 18:47 
Offline
Rusza z kopyta

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 17:55
Posty: 21
Model: Korando
Rok produkcji: 1997
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Tlen.Pl: nureksw@tlen.pl
OK chłopaki dzięki za wszystko tylko niech ktoś mi powie czy wymiana sprzęgiełek na manualne rozwiąże ten problem, czy np. peknięta lub zużyty uszczelniacz nie ma zwiazku po założeniu nowych sprzegów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2009, o 19:31 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 16:53
Posty: 594
Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Model: Musso
Rok produkcji: 1998
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 7602523
po założeniu ręcznych nie ma zwiążku z działaniem napędó bo niema podciśnienia i bedądziałały mi w musso też nie chodził zmieniłem na AVM i full wypas :lol: :lol: :lol: :D :D :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2009, o 21:59 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 14:46
Posty: 269
Lokalizacja: Jaktorów
Model: Musso
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 3282521
Skype: mpn120
Jak założysz manualne to czy uszczelniacze całe czy nie lub luz na łożyskach to i tak działają i tak moim zdaniem najlepsze rozwiązanie.
Mam gdzieś artykuł o sprzęgiełkach podciśnieniowych w montowanych w różnych autach i także polecaja manualne ze wzgledu na praktyczną bezawaryjność.
Nawet jak założysz większe koła to podciśnieniowe długo nie pociągną.

_________________
http://www.musso4x4.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2009, o 19:07 
Offline
Rusza z kopyta

Dołączył(a): 25 sty 2009, o 17:55
Posty: 21
Model: Korando
Rok produkcji: 1997
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 0
Tlen.Pl: nureksw@tlen.pl
No dzięki już mnie przekonaliście do założenia sprzęgów manualnych, wydatek co prawda nie jest mały ale naprawdę chyba się opłaca. Czy ktoś z was wie skąd (z którego z pojemników płyn dostarczany jest przewodami powodując podciśnieni), może te objawy co pisałem na poczatku to tylko wina braku płynu hydraulicznego - bo przewody są całe, nie wycieka z nich nic. Jak ktoś się orientuje w temacie proszę o podpowiedz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2009, o 20:35 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 16:53
Posty: 594
Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Model: Musso
Rok produkcji: 1998
Pojemność silnika: 2900
Skrzynia biegów: Ręczna
Gadu-Gadu: 7602523
w naszym podciśnieniu nie ma płynów tylko jest powietrze które jest zasysane gdy załączysz napęd


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO