NAPĘDY 4H 4L
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- Fuss
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 cze 2015, 13:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
NAPĘDY 4H 4L
Postautor: Fuss » 22 gru 2015, 11:30
Czołem. !!!
tuż przed świętami oddałem MUSSO do wymiany tarczki od sprzęgła (sprzęgło chodzi nadzwyczajnie lekko ), po złożeniu skrzyni biegów przestały działać napędy 4H, 4L mianowicie gdy przekręcam stacyjkę "do zapłonu" kontrolki od napędów najpierw przygasną następnie świeca się cały czas. Dodam jeszcze że podczas przełączania "pokrętłem" miedzy napędami słychać prace silniczka, może jest ktoś zorientowany co należy sprawdzić w pierwszej kolejność. Będę wdzięczny za każda podpowiedź/pomysł.
Pozdrawiam.
tuż przed świętami oddałem MUSSO do wymiany tarczki od sprzęgła (sprzęgło chodzi nadzwyczajnie lekko ), po złożeniu skrzyni biegów przestały działać napędy 4H, 4L mianowicie gdy przekręcam stacyjkę "do zapłonu" kontrolki od napędów najpierw przygasną następnie świeca się cały czas. Dodam jeszcze że podczas przełączania "pokrętłem" miedzy napędami słychać prace silniczka, może jest ktoś zorientowany co należy sprawdzić w pierwszej kolejność. Będę wdzięczny za każda podpowiedź/pomysł.
Pozdrawiam.
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: kurpi » 23 gru 2015, 18:38
Oddaj gdzie zepsuli,niech naprawią.A poważnie to spróbuj rozpiąć i spiąć wtyczkę od silniczka reduktora,chociaż jak ci lampki choinkę na desce robią to może być problem np masy.Na przełożenie zredukowane ci przełącza?
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: SLAVCO1983 » 31 gru 2015, 10:10
Miałem tak uszkodzony przerwany był jeden kabelek przy silniczku.
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: Noriega » 17 sty 2016, 20:50
A mam takie pytanie choć teoretycznie wiem, ale nie jestem pewny. Czy jak wypieprze sprzęgiełka automatyczne i przeiade się na manuale ( trace już cierpliwość do tych automatów ) to na zapiętych manualach i rozpiętyej skrzyni rozdzielczej można bez roblemu śmigać na asfalcie? Bez żadnych ograniczeń prędkości? Ktoś może wie jak bardzo spięte sprzegiełka zwiąkszają spalanie?
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: SLAVCO1983 » 18 sty 2016, 11:38
Są duże opory szczególnie przy skręcaniu. Ja mam zapięte z lewej na stałe z prawej dołączam jak potrzebuje. Poza tym światełka na desce świecą się przy stale brzy błędzie silniczka nie śprzęgiełek automatycznych. Chyba ze są jakieś czujniki o których nie wiem.
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: Noriega » 22 sty 2016, 21:49
To że większe opory na zapiętych sprzęgiełkach to sobie wyobrażam, ale że aż tak dużo większe
A czemu przy skręcaniu? przeciez od tego jest mechanizm różnicowy w moście?
Ale czy to nie wpływa jakoś ujemnie na skrzynie rozdzielczą ( stała jazda z biernie kręconym przednim wałem z różnymi prędkościemi w stosunku do tylnego? NIby teoretycznie jest to rozłączone ale czy to nie wpływa na żywotnośc szkrzyni? Czy wtedy nie ma takich ograniczeń prędości jak przy całkowicie zapiętym 4H?
Tak na chłopski rozum wydaję mi się że przy zapiętych sprzęgiełkach załącznie napedu powinno odbywac się po zatrzymaniu, a nie podczas jazdy?
Bo w normalnych warunkach ( sprzegiełkach automatycznych) jak włączamu 4H najpierw silniczek załącza wał i za jego sprawą półosie doganiają koła a sprzęgiełka załączająś z pewnym opóżnieniem w stosunku do skrzyni ( no właśnie po to żeby nie było przy jezdzie żadnych zgrzytów)
Natomiast jak mamy zapięte manuale, i załaczymi skrzynie to półosie z przełożeniem w skrzyni przez chwile będą mieć różne prędkości, wiec będzie zgrzyt. Dlatego przy manualach do właczenia napędu trzeba się zatrzymać? Dobrze rozumuje?
A czemu przy skręcaniu? przeciez od tego jest mechanizm różnicowy w moście?
Ale czy to nie wpływa jakoś ujemnie na skrzynie rozdzielczą ( stała jazda z biernie kręconym przednim wałem z różnymi prędkościemi w stosunku do tylnego? NIby teoretycznie jest to rozłączone ale czy to nie wpływa na żywotnośc szkrzyni? Czy wtedy nie ma takich ograniczeń prędości jak przy całkowicie zapiętym 4H?
Tak na chłopski rozum wydaję mi się że przy zapiętych sprzęgiełkach załącznie napedu powinno odbywac się po zatrzymaniu, a nie podczas jazdy?
Bo w normalnych warunkach ( sprzegiełkach automatycznych) jak włączamu 4H najpierw silniczek załącza wał i za jego sprawą półosie doganiają koła a sprzęgiełka załączająś z pewnym opóżnieniem w stosunku do skrzyni ( no właśnie po to żeby nie było przy jezdzie żadnych zgrzytów)
Natomiast jak mamy zapięte manuale, i załaczymi skrzynie to półosie z przełożeniem w skrzyni przez chwile będą mieć różne prędkości, wiec będzie zgrzyt. Dlatego przy manualach do właczenia napędu trzeba się zatrzymać? Dobrze rozumuje?
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: SLAVCO1983 » 18 lut 2016, 20:44
Napędy należy załączać na postoju choć rozłączać można w czasie jazdy, oczywiście na szybkich biegach. choć filmik nie odzwierciedla górek to i tak było fajnie a jak bozia da i nie sprzedam auta w sobotę to zapodam wam jeszcze fajniejszy filmik bo teraz jak rozbiję o drzewo w lesie to mi szkoda nie będzie https://www.youtube.com/watch?v=6e8txcv ... e=youtu.be
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: SLAVCO1983 » 18 lut 2016, 21:04
w sobotę ma przyjechać gość a ja wymieniłem wczoraj sworznie i tuleje górnego wahacza, zatankowałem i odstawiłem
tel 790775788
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 gru 2015, 13:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: sebastian84 » 07 kwie 2016, 22:44
witam. po wymianie reduktora cały czas świecą się lampki od napędów, reduktor załącza napędy( napewno pomiędzy 2H i 4H,ale nie sprawdziłem 4L a samochód stoi u mechanika)poprzedni reduktor również załączał napędy,lampki działały prawidłowo,ale w środku był pomielony i biegi wyskakiwały.Co może mieć winę ciągłego świecenia się kontrolek?
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: salvatlon » 12 kwie 2016, 10:06
Wymieniałeś tylko reduktor czy też silniczek napędów? Na świecenie kontrolek może też mieć wpływ czujnik położenia reduktora który znajduje się właśnie w silniczku który obraca przełożeniem napędu.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 gru 2015, 13:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: sebastian84 » 17 kwie 2016, 12:59
Wymienilem reduktor wraz z silniczkiem. Na starym reduktorze i silniczku nie bylo z tym problemu,przelaczalo przelozenia bez problemu i lampki swiecily sie tak jak trzeba. Zmienilem silniczek na poprzedni,ale dyskoteka nie zgasla:-/
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 gru 2015, 13:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
Re: NAPĘDY 4H 4L
Postautor: sebastian84 » 20 kwie 2016, 21:39
Odebralem samochod od mechanika, no wiec tak-kontrolki swieca sie caly czas, przelacznik przelacza miedzy 2h oraz 4h,ale nie zalacza 4l, dzieje sie tak na zalozonym i na zdjetym silniczku-brak reakcji po przekreceniu na 4l. Natomiast "manualnie" idzie przekrecic reduktor na 4l. Dodam,ze sprzegielka mam manualne.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości