Odrzutowy Rexton
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Odrzutowy Rexton
Postautor: rk75 » 06 mar 2017, 21:16
Witam, od kilku dni mam problem z rexem, auto wyje jak odrzutowiec i nie ma mocy. Wygląda to tak jak jazda na ślizgającym sprzęgle. Dzieje się to na rozgrzanym silniku i coraz częściej check engine nie świeci. Pomocy
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Consool » 06 mar 2017, 22:20
a może to sprzęgło wiskotyczne ? które chodzi z obrotami silnika ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: rk75 » 07 mar 2017, 6:05
Może w moim rexiu turbina się przycina lub co gorsze kończy?
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: rk75 » 07 mar 2017, 16:09
Nie ma DPF-u, jest katalizator mam nadzieję że nie zapchany
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: XSzafaX » 07 mar 2017, 17:40
Może dziura w dolocie ?? Śwista pod wpływem wypychanego powietrza przez dziurę a mocy nie ma bo idzie w atmosferę ?? A smochód przy tym kopci ?
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 07 mar 2017, 17:50
Jeśli to jest automat a ty masz wrażenie jazdy na ślizgającym się sprzęgle to jak nic , poleciał konwerter i trzeba go dać do regeneracji. Pytanie, czy bez dotykania pedału gazu masz żółwika ? samochód rusza i jedzie ?
jak wciskasz gaz to silnik szybko wchodzi w obroty ale auto nie ciągnie za obrotami ?
Bo gwizdać to może bardzo wiele rzeczy , choćby wiskoza na wiatraku = nie o gwizd chodzi ale o transmisję mocy.
jak wciskasz gaz to silnik szybko wchodzi w obroty ale auto nie ciągnie za obrotami ?
Bo gwizdać to może bardzo wiele rzeczy , choćby wiskoza na wiatraku = nie o gwizd chodzi ale o transmisję mocy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: rk75 » 07 mar 2017, 20:56
Właśnie oto chodzi tylko w moim rexiu jest skrzynia manual. Sprzęgło sprawdzałem i jest ok. Auto nie kopciTrawas pisze:jak wciskasz gaz to silnik szybko wchodzi w obroty ale auto nie ciągnie za obrotami ?
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: XSzafaX » 07 mar 2017, 21:58
Raczej tylko sprzęgło wchodzi w grę jak sprawdzałeś sprzęgło ? Pierwsze objawy zużytego sprzęgła to ślizganie sie sprzęgła na wysokich biegach czyli 4-5
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 08 mar 2017, 0:49
Piszesz, że sprawdzałeś sprzęgło i jest OK - ale jak je sprawdzałeś ? To raczej trudne bo weryfikację praktycznie można przeprowadzić dopiero na zdemontowanym. XSzafa ma rację i jeżeli uważasz, że tarcza nie jest zmachana to czy sprawdzałeś wycisk ? może części się zużyły i łożysko oporowe ma stały kontakt ze sprężyną docisku i sprzęgło w jakimś stopniu jest odciążone albo sprężyna dociskowa ma już dość życia - jeśli tak to tarcza bardzo szybko się spali. Sprawdź układzik hydrauliczny, czy nie zatkał się otworek powrotny w pompce albo odpowietrzający w zbiorniczku rezerwy - i czy w skutek tego układzik nie jest cały czas pod pewnym ciśnieniem ?
( jak się coś takiego robi w układzie hamulcowym to przynajmniej widać i czuć ) . W sprzęgle gwizdać może łożysko oporowe. Tak, czy inaczej sprzęgło masz powalone i nie pisz, że nie
TZW " babski syndrom" czyli , skutek końcowy , jak u baby, która cały czas opiera stopę w szpilce na pedale sprzęgła lekko je wciskając. Baby palą sprzęgła systematycznie. Jak układ wyciskowy jest powalony to efekt będzie podobny. Przez rewizję sprawdź, czy łożysko oporowe w siłowniku hydraulicznym jest w odpowiedniej odległości od sprężyny centralnej bo nawet dotykać do niej nie ma prawa. Powodzenia z robótką.
I dementuję niekiedy wypowiadane poglądy - płyn hamulcowy alkoholu nie zawiera a bywa, że trujący. To się nie nadaje do człowieka
( jak się coś takiego robi w układzie hamulcowym to przynajmniej widać i czuć ) . W sprzęgle gwizdać może łożysko oporowe. Tak, czy inaczej sprzęgło masz powalone i nie pisz, że nie
TZW " babski syndrom" czyli , skutek końcowy , jak u baby, która cały czas opiera stopę w szpilce na pedale sprzęgła lekko je wciskając. Baby palą sprzęgła systematycznie. Jak układ wyciskowy jest powalony to efekt będzie podobny. Przez rewizję sprawdź, czy łożysko oporowe w siłowniku hydraulicznym jest w odpowiedniej odległości od sprężyny centralnej bo nawet dotykać do niej nie ma prawa. Powodzenia z robótką.
I dementuję niekiedy wypowiadane poglądy - płyn hamulcowy alkoholu nie zawiera a bywa, że trujący. To się nie nadaje do człowieka
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 08 mar 2017, 1:15
Patrz mnie co ci dawam na rysunku. tak ma być i sprawdź co masz u siebie. Tarcza sprzęgła ma nitowane okładziny więc spokojnie można dać do regeneracji, przynitują nowe i będzie latać drugie tyle. Nie wiem czy od Żuka nie będą pasowały ? tak, jak np krzyżaki wału - i od Żuka lepsze niż od Ssanga.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: rk75 » 08 mar 2017, 8:02
Trawas, Xszafax zgodziłbym się z Wami w stu procętach gdyby to się też nie działo na luzie. Dlatego podejrzewam turbię. Wczoraj się do niej dobrałem bez wykręcania i ma luz na wirniku poprzeczny ok 2 mm, łopatki wirnika prawie dotykają obudowy. W sobotę jeszcze raz sprawdzę sprzęgło wg podesłanego schematu. A co do sprawdzania sprzęgła robiłem to tak: 3 bieg, ręczny i gaz auto zdechło i jeszcze tak: 4 lub 5 bieg 1000 obrotów, gaz do dechy i ładnie się zebrał.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 08 mar 2017, 11:17
Ty masz dar opowiadania , nie powiem. Pytam, czy auto nie idzie za obrotami ? ty odpowiadasz, że tak. No to co miałem myśleć ? Na luzie przecie nie idzie za obrotami bo wcale nie idzie. Skąd ta info, że masz rażenie jazdy na ślizgającym się sprzęgle ?
Gdyby ci turbina nie podawała to czujnik w kolektorze ssącym natychmiast by to zameldował do ECU , podobnie przepływomierz masowy - nie ma mowy bo check by wyskoczył , jak nic.
Jeśli już - to sprawdź modulator podciśnieniowy i wężyk do turbiny bo może puszcza i turbina otwiera dopiero wysoko ? No ale jeśli ma poprzecznie 2 mm luzu na wirniku to aż dziwne, że na oleju nie jeździsz i nie kopcisz jak stary Golf ? Może to raczej wirnik się rozkręcił bo 2 mm luz na łożysku to wydarzenie katastrofalne i zarzygałoby ci olejem cały dolot z intercoolerem włącznie . A pro pos , sprawdzałeś magistralę za turbiną , czy dziur nie ma ? ciągnij rurę powietrzną z kolektora i zobacz jak wygląda w środku ? Jak ma luz na łożysku to rzyga olejem , jak cholera. A jak się wirnik rozkręcił , no to se lata . Dostępny jest zestaw naprawczy do naszych turbin http://allegro.pl/turbina-nowy-zestaw-n ... 26733.html To Garrett 25
Ale musisz wiedzieć co jest z tym autem ?
Gdyby sprzęgło padło to nie udałoby ci się ostro ruszyć z miejsca , silnik od razu wszedł by na wysokie obroty a auto i tak rozpędzałoby się jak stary dziadek do wychodka. No to w końcu , wchodzi na wysokie obroty przez uślizg sprzęgła i nie ciągnie , czy nie, bo wcale nie wchodzi na wysokie obroty choć go ciśniesz pedałem gaza ? To jest istota problema.
Gdyby ci turbina nie podawała to czujnik w kolektorze ssącym natychmiast by to zameldował do ECU , podobnie przepływomierz masowy - nie ma mowy bo check by wyskoczył , jak nic.
Jeśli już - to sprawdź modulator podciśnieniowy i wężyk do turbiny bo może puszcza i turbina otwiera dopiero wysoko ? No ale jeśli ma poprzecznie 2 mm luzu na wirniku to aż dziwne, że na oleju nie jeździsz i nie kopcisz jak stary Golf ? Może to raczej wirnik się rozkręcił bo 2 mm luz na łożysku to wydarzenie katastrofalne i zarzygałoby ci olejem cały dolot z intercoolerem włącznie . A pro pos , sprawdzałeś magistralę za turbiną , czy dziur nie ma ? ciągnij rurę powietrzną z kolektora i zobacz jak wygląda w środku ? Jak ma luz na łożysku to rzyga olejem , jak cholera. A jak się wirnik rozkręcił , no to se lata . Dostępny jest zestaw naprawczy do naszych turbin http://allegro.pl/turbina-nowy-zestaw-n ... 26733.html To Garrett 25
Ale musisz wiedzieć co jest z tym autem ?
Gdyby sprzęgło padło to nie udałoby ci się ostro ruszyć z miejsca , silnik od razu wszedł by na wysokie obroty a auto i tak rozpędzałoby się jak stary dziadek do wychodka. No to w końcu , wchodzi na wysokie obroty przez uślizg sprzęgła i nie ciągnie , czy nie, bo wcale nie wchodzi na wysokie obroty choć go ciśniesz pedałem gaza ? To jest istota problema.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: rk75 » 08 mar 2017, 19:33
Daru opowiadania nie mam, bo moim córką gdy były małe bajek nie opowiadałem. Wracając do awarii to napisałem że na luzie też tak jest.Trawas pisze:Ty masz dar opowiadania , nie powiem. Pytam, czy auto nie idzie za obrotami ? ty odpowiadasz, że tak. No to co miałem myśleć ? Na luzie przecie nie idzie za obrotami bo wcale nie idzie. Skąd ta info, że masz rażenie jazdy na ślizgającym się sprzęgle ?
Wygląda to tak - po odpaleniu dopóki rex się nie rozgrzeję do temp. roboczej z....a aż miło. Później różnie - raz zaraz po rozgrzaniu, następnym razem po 20 km od rozgrzania dodając gazu wchodzi na obroty ale nie zbiera się, dlatego napisałem że wygląda to tak jak na ślizgającym sprzęgle, na luzie jest to samo tzn. obroty nie schodzą od razu po puszczeniu pedału gazu, tylko trzymają się trochę dłużej. Na zimnym jest wszystko Ok
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: krisw11 » 08 mar 2017, 19:55
Troche luzu Panowie.moim zdaniem sprzęgło-tarcza,reszta ,to już wyobraźnia......albo po kolei wymiana wszystkiego . Ewentualnie zapowietrzanie sie sprzegła. czyli siłownik. innej opcji w manualu chyba nie ma.
Kris
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości