osłona przegubu gumowa
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
osłona przegubu gumowa
Postautor: czałczesku » 28 maja 2007, 9:22
Czy ktoś z użytkowników tej strony orientuje się gdzie można dostać gumowa osłone przegubu od strony koła jako osoną częś a nie w całości z przegubem / cena ok 400 zł / . Wydaje mi sie że nie jest to skomplikowana część i tak pi razy drzwi powinna pasować od innego porównywalnego samochodu ale cześciej spotykanego na ulicy . Wiem że średnica zewn. wynosi 101 mm , nie mam danych o śrenicy wewn i długości cześci . Cekam na ,, ratunek,, . Na razie uszkodzoną osłonę połatał mi taki jeden magik, ale długo nie wytrzyma
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
osłona przegubu
Postautor: czałczesku » 11 cze 2007, 8:25
Dzięki już znalazłem część , kosztuje 20 zł przesyłka 25zł więc kupiłem 2- jedna na zapas . A odnośnie pytania to moja bryka ma 2,9 td
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: misiek » 30 lis 2007, 13:01
pozdro ziomal ja tez scyzor osłona pasuje od audi qatro A-6 trzeba zmierzyć obwód chyba 90 na 90 na 26 i kosztuje około 20zł razem ze smarem komplet najlepiej zmierzyć sówmiarka i naprzód powodzeniaczałczesku pisze:Czy ktoś z użytkowników tej strony orientuje się gdzie można dostać gumowa osłone przegubu od strony koła jako osoną częś a nie w całości z przegubem / cena ok 400 zł / . Wydaje mi sie że nie jest to skomplikowana część i tak pi razy drzwi powinna pasować od innego porównywalnego samochodu ale cześciej spotykanego na ulicy . Wiem że średnica zewn. wynosi 101 mm , nie mam danych o śrenicy wewn i długości cześci . Cekam na ,, ratunek,, . Na razie uszkodzoną osłonę połatał mi taki jeden magik, ale długo nie wytrzyma
Ostatnio zmieniony 18 mar 2008, 15:34 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
korando2.9
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: osłona przegubu
Postautor: misiek » 30 lis 2007, 19:21
ale wstyd ziomal sorki chyba mi na oczy padło pozdroczałczesku pisze:Dzięki już znalazłem część , kosztuje 20 zł przesyłka 25zł więc kupiłem 2- jedna na zapas . A odnośnie pytania to moja bryka ma 2,9 td
korando2.9
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: Ramzes » 13 mar 2011, 21:17
Koledzy POMOCY
Dzisiaj zmieniałem koła z zimowych na letnie i (o zgrozo) zauważyłem przy lewym kole uszkodzoną osłonę gumową przegubu zewnętrzną (od strony piasty).
Mam stały napęd (benzyna 3,2).
Prosiłbym o wskazówki jak ją wymienić, czy w warunkach domowych da się to zrobić samodzielnie. Nigdy tego nie robiłem.
Co trzeba zdemontować, czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia. Zauważyłem, że od strony mostu półoś jest przykręcona kilkoma śrubami - to jest proste. Ale jak rozebrać aby wymienić osłonę od strony piasty koła.
Proszę o pomoc.
Dzisiaj zmieniałem koła z zimowych na letnie i (o zgrozo) zauważyłem przy lewym kole uszkodzoną osłonę gumową przegubu zewnętrzną (od strony piasty).
Mam stały napęd (benzyna 3,2).
Prosiłbym o wskazówki jak ją wymienić, czy w warunkach domowych da się to zrobić samodzielnie. Nigdy tego nie robiłem.
Co trzeba zdemontować, czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia. Zauważyłem, że od strony mostu półoś jest przykręcona kilkoma śrubami - to jest proste. Ale jak rozebrać aby wymienić osłonę od strony piasty koła.
Proszę o pomoc.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: traky » 13 mar 2011, 22:54
Spokojnie wymienisz w warunkach "domowych", musisz zdemontować półoś, rozbierasz najpierw przegub od strony mostu i poźniej się dostaniesz do drugiej osłony, z narzędzi innych niż zwykle przyda się tylko "ściągaczka" do zegerów.No do roboty nie mazgaić się
Zresztą gdzieś był chyba poruszany już temat
Zresztą gdzieś był chyba poruszany już temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: Ramzes » 13 mar 2011, 23:27
Czy jak odkręcę 6 śrub półosi od strony mostu, to czy półoś wyjdzie mi z przegubu od strony koła?
Czy muszę rozbierać piastę, zdejmować tarczę hamulcową, demontować zwrotnicę?
Jak wyciągnąć półoś z piasty?
Jak rozebrać przegub?
Dla mnie to jest nowość, nawet nie wiem jak wygląda przegub, do tej pory jeździłem autami tylnionapędowymi z sztywnym mostem (polonez)
Czy muszę rozbierać piastę, zdejmować tarczę hamulcową, demontować zwrotnicę?
Jak wyciągnąć półoś z piasty?
Jak rozebrać przegub?
Dla mnie to jest nowość, nawet nie wiem jak wygląda przegub, do tej pory jeździłem autami tylnionapędowymi z sztywnym mostem (polonez)
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: traky » 14 mar 2011, 23:57
Półoś z piasty wyjmiesz po zdjęciu zabezpieczenia w sprzęgiełku, wystarczy rozkręcić sprzęgiełko.Półoś da się wyjąć bez wybijania sworzni zwrotnicy, ale trzeba pokombinować Przegub przy moście trzyma się tylko na gumie(harmonijka, marżeta czy jak tam kto woli) Jak zdejmiesz część zewnętrzną przegubu z mocowaniem do mostu ukaże ci się "krzyżak" przegubu który jest osadzony na wieloklinie i zabezpieczony pierścieniem zegera, jak go ściągniesz to jesteś w "domciu" Osobiście wyciągałem całą półośkę ale na upartego to się chyba by dało się wymienić osłony bez wyciąganioa jej z piasty(przynajmniej tą od mostu) , ale może być mało konfortowo to zrobić.
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: Ramzes » 15 mar 2011, 8:15
Trzeba to robić z kanału? Czy wystarczy mieć auto na podnośniku?
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: uki » 15 mar 2011, 15:16
Tak i tak poradzisz, tyle że przy lewarowaniu będziesz musiał się dużo nazginać kręgosłup.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: krzychu » 15 mar 2011, 15:17
Jak ja zmieniałem osłonę w norauto to chłopaki robili to na podnośniku do geometrii.
Zajęło im to 4 godziny
Prawie doktoraty pisali bo byłem pierwszy w historii tego centrum z autem 4x4
Zajęło im to 4 godziny
Prawie doktoraty pisali bo byłem pierwszy w historii tego centrum z autem 4x4
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: Ramzes » 15 mar 2011, 17:40
4 godziny - to mnie amatorowi zajmie 8 godzin lub więcej. To aż tyle jest roboty?
To może pojadę do mechanika
To może pojadę do mechanika
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: krzychu » 15 mar 2011, 18:18
Nie wiem jak to wygląda w 3.2 ale opiszę dla 2.9
Jak napisałem wcześniej, moje auto było testowe na wymianie osłony przegubu.
Wcześniej nie robili tego w 4x4.
Osobówki zwykłe to pikuś, Pan Pikuś
Zabierali się do tego jak pies do jeża żeby pół auta nie rozebrać a i czegoś nie spieprzyć.
Sama operacja zajęłaby w sumie max. 1 godzinę, reszta to dywagacje, planowanie i wymyślanie strategii.
Najprościej było odkręcić sprzęg i zluzować seger na półosi.
Później 6 śrub w miejscu połączenia z mostem.
Następnie odkręcamy łącznik stabilizatora - nie tak łatwo wyjąć toto z piasty.
Mamy wtedy więcej miejsca do manewrowania półosią.
Nie pamiętam czy przypadkiem nie odkręcali jeszcze końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy aby było większe pole manewru
Na szczęście znam tam wszystkich mechaników i asystowałem im przy pracy.
Po zakończeniu operacji stwierdzili żebym więcej z czymś takim nie przyjeżdżał
Jak napisałem wcześniej, moje auto było testowe na wymianie osłony przegubu.
Wcześniej nie robili tego w 4x4.
Osobówki zwykłe to pikuś, Pan Pikuś
Zabierali się do tego jak pies do jeża żeby pół auta nie rozebrać a i czegoś nie spieprzyć.
Sama operacja zajęłaby w sumie max. 1 godzinę, reszta to dywagacje, planowanie i wymyślanie strategii.
Najprościej było odkręcić sprzęg i zluzować seger na półosi.
Później 6 śrub w miejscu połączenia z mostem.
Następnie odkręcamy łącznik stabilizatora - nie tak łatwo wyjąć toto z piasty.
Mamy wtedy więcej miejsca do manewrowania półosią.
Nie pamiętam czy przypadkiem nie odkręcali jeszcze końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy aby było większe pole manewru
Na szczęście znam tam wszystkich mechaników i asystowałem im przy pracy.
Po zakończeniu operacji stwierdzili żebym więcej z czymś takim nie przyjeżdżał
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: osłona przegubu gumowa
Postautor: Ramzes » 15 mar 2011, 18:24
A półoś łatwo wyszła z piasty, czy trzeba ją czymś wybijać lub używać jakiegoś ściągacza?
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości