Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 maja 2014, 16:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 39924
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: diverek » 21 maja 2014, 8:36
Przymierzam się do kupna musso i po obejrzeniu kilku sztuk przymierzam się do jednego. Wszystko w miarę w nim gra i trąbi jest jednak mały wyciek z reduktora. Powiedzcie mi, proszę, czy w warunkachach polowych da się sprawdzić stan oleju i ewentualnie gdyby było maławo, to przy pomocy dużej strzykawki i wężyka da się to dolać, wczołgując się pod auto? Czy bez kanału się nie obejdzie? Bo nie chciałbym jechać na sucho z miejsca zakupu do domu. A to jest ok. 200 km.
Musoo 2.9 td 2000 r.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 426
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: matee » 21 maja 2014, 14:50
cieknie z uszczelniaczy po stronie skrzyni, wałów, czy uszczelka?
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 maja 2014, 16:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 39924
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: diverek » 21 maja 2014, 20:05
Nie wiem dokładnie skąd cieknie i na razie mnie to drugorzedna sprawa. To czy będę musiał wymieniać simmering czy uszczelkę dowiem się jak bede miec już auto w domu na kanale. Wyraźnie napisałem ze chodzi mi o to czy mogę doraźnie w warunkach polowych dolać oleju, o ile okaże się że go jest za mało po to tylko żeby dojechać do domu. A co pozniejszego uszczelniania to dam sobie rade.
Musoo 2.9 td 2000 r.
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: dragsterdh » 21 maja 2014, 22:59
Jeżeli ktoś nie założył osłony pod reduktorem, a prześwit pozwala na wczołganie się pod auto, to strzykawka z wężykiem załatwi sprawę. Korek jest w miarę dostępny od stronu wału tylnego, z tego co pamiętam. Potrzebny klucz kwadrat o boku 10 mm.
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: krzychu » 21 maja 2014, 23:11
A o ile mnie pamięć nie myli to zamiast wspomnianego klucza pasuje grzechotka (tak jak do wszystkich korków w mostach i skrzyniach).
Natomiast korek do zalewania jest chyba pod przeciwwagą reduktora (taki walec przykręcony od strony tylnego mostu) i w tym wypadku, mimo sporego prześwitu, uzupełnianie oleju już nie jest takie przyjemne w terenie.
Natomiast korek do zalewania jest chyba pod przeciwwagą reduktora (taki walec przykręcony od strony tylnego mostu) i w tym wypadku, mimo sporego prześwitu, uzupełnianie oleju już nie jest takie przyjemne w terenie.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 maja 2014, 16:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 39924
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: diverek » 21 maja 2014, 23:17
dragsterdh pisze:Jeżeli ktoś nie założył osłony pod reduktorem, a prześwit pozwala na wczołganie się pod auto, to strzykawka z wężykiem załatwi sprawę. Korek jest w miarę dostępny od stronu wału tylnego, z tego co pamiętam. Potrzebny klucz kwadrat o boku 10 mm.
Dzięki. O taką informacje mi właśnie chodziło. Rozumiem, że dolna krawędź otworu, po odkręceniu korka, jest zarazem wyznacznikiem właściwego poziomu oleju. A oleum to Dextron II.
Musoo 2.9 td 2000 r.
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: dragsterdh » 25 maja 2014, 20:55
Jak reduktor jest w miarę czysty to przy korku widać napis ATF LEVEL. To ten korek przy wyjściu tylnego wału.
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: mussolinii » 25 maja 2014, 21:51
Tak, potwierdziam - grzechotka pasuje.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 maja 2014, 16:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 39924
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: diverek » 26 maja 2014, 12:30
Dzieki koledzy za podpowiedzi. Co prawda w ostatnim czasie zmieniła mi się nieco koncepcja. I o ile dostanę kredyt biorę Land Cruizera. Jeśli nie, finalizuję zakup nosorożca i wdrażam Wasze porady chwilę potem.
Musoo 2.9 td 2000 r.
- dzikuswata
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 11:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: dzikuswata » 31 maja 2014, 10:36
Jeśli chodzi o kredyt,to mogę pomóc w otrzymaniu,o ile będą problemy:-D
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 maja 2014, 16:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 39924
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: diverek » 31 maja 2014, 22:57
Mimo że części są droższe to Land Cruiser to jedna z najmniej awaryjnych terenówek. Mówię o wersji z silnikiem 3.0 TD 125 konnym. Zresztą to już nieistotne. Musso stoi już na podwórku. Rocznik 2000, turbodiesel z manualna skrzynią biegów. Do zrobienia: uszczelnienie reduktora (cieknie z przedniego simmeringu), napełnienie i ewentualne wcześniejsze uszczelnienie klimy, wymiana tylnego zderzaka lub dalsza jazda z pękniętym narożnikiem i jakieś drobiazgi typu nie zawsze działający przełącznik otwierania okna, nie działający spryskiwacz przedniej szyby (na razie przyczyna nieznana). Liczę że wraz z wymianą wszystkich filtrów i olei do ceny zakupu dołożę jeszcze jakieś 1000 zł i na jakiś czas wystarczy. Jutro na spokojnie machnę jakieś foty i pochwale się autem. Dodam że kilka kilometrów po kupieniu, auto zaanektowała mi żona i tyle się nim nacieszyłem.
Jest z tym problem bo pracuję w Niemczech a poza tym jakieś stare niezapłacone składki ZUS ciągną się za mną. Chciałem wziąć tylko 20 tysięcy i... z racji że nikt nie chciał mi dać, a wszelkim pozabankowym "providentom" i ich paskarskiemu oprocentowaniu podziękowałem, dzisiaj zakupiłem nosorożca.
dzikuswata pisze:Jeśli chodzi o kredyt,to mogę pomóc w otrzymaniu,o ile będą problemy:-D
Jest z tym problem bo pracuję w Niemczech a poza tym jakieś stare niezapłacone składki ZUS ciągną się za mną. Chciałem wziąć tylko 20 tysięcy i... z racji że nikt nie chciał mi dać, a wszelkim pozabankowym "providentom" i ich paskarskiemu oprocentowaniu podziękowałem, dzisiaj zakupiłem nosorożca.
Musoo 2.9 td 2000 r.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: mirek » 05 wrz 2014, 17:22
krzychu pisze:A o ile mnie pamięć nie myli to zamiast wspomnianego klucza pasuje grzechotka (tak jak do wszystkich korków w mostach i skrzyniach).
Natomiast korek do zalewania jest chyba pod przeciwwagą reduktora (taki walec przykręcony od strony tylnego mostu) i w tym wypadku, mimo sporego prześwitu, uzupełnianie oleju już nie jest takie przyjemne w terenie.
Czy do odkręcenia korka spustowego należy zdjąć wspomnianą przeciwwagę? Może jest jakiś myk żeby nie było takiej potrzeby, bo jeśli dobrze pamiętam to jest tam mało miejsca. Czy ktoś z Kolegów może pamięta jaki jest gwint na ośce tego ustrojstwa, lewy czy prawy?
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pomiar stanu oleju w reduktorze.
Postautor: krzychu » 05 wrz 2014, 21:13
Gwinty są normalne, prawe.
Natomiast korek spustowy jest jakby na dnie skrzyni i można go normalnie odkręcić.
Korek kontrolno zalewowy jest (chyba) pod ową przeciwwagą.
Natomiast korek spustowy jest jakby na dnie skrzyni i można go normalnie odkręcić.
Korek kontrolno zalewowy jest (chyba) pod ową przeciwwagą.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości