dzien dobry panowie,
mam pytanie dzis podnioslemcalego Rextona chcialem sprawdzic system 4x4,podnioslem go do gory i wlaczylem 4H i na pozycje D(automat)tylna os sie krecila przod nic a nic,potem wysiadlem z auta zostawiajac go w tej samej pozycji i pokrecilem przednimi kolami i..nic jedno sie krecilo 2 nie i nawzajem,jak zalacze 2H to np jak go podniose na moscie i zakrece kolem to kreca sie obydwa a jak zakrece przednimi w pozycji 4H LUB 4l nic sie niedzieje...czy cos jest spird..e czy jak bo juz niezalapuje o co chodzi,wydawalo mi sie ze jak wlacze 4H lub 4L to jak zakrece przodem to bedzie los identikos jak z tylu??albo glupio mysle bo sam niewiem,rowniez dzis podjechalem do oblocialej gorki tak sie ustawilem aby tyl zaczol sie kopac i patrzalem czy przod zalacza..ale gowno ani w 4h ani w 4l nic tyl sie slizgal a przod NADA...niby wszystko sie swieci jak powinno czyli zielona lampka w 4h i po zalczeniu 4L pomaranczowa...probowale juz roznych sposobow chamulec reczny by zblokowac tyl + dodawnie gazu,wylaczalem ESP nic...Pomozcie bo zaczynam juz wariowac od tego a bardzo bym chcial wiedziec co jest...
4x4 sprawdzian na moscie...
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: kurpi » 21 gru 2013, 19:50
Spróbuj zakręcić przednimi kołami przy wyłączonym silniku.Jeżeli sprzęgiełka są ok to wtedy koła powinny się kręcić w przeciwne strony,lub gdy podniesiesz jedno koło powinien ci się wał kręcić.Pytanie czy poprawnie działa silniczek przy reduktorze.Posłuchaj przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku czy go wogóle słychać że działa(czy zalącza ci się przełożenie zredukowane?).Jeżeli masz włączone 4h lub 4l powinny ci się kręcić obydwa wały napędowe.Jeżeli wały się kręcą, to i przednie półosie powinny.Może wadliwie działać zawór wyłączający podciśnienie do sprzegiełek i pomimo włączenia 4h/4l pozostawać otwarty i wyłączać sprzęgiełka.Dlatego najpierw trzeba sprawdzić działanie sprzęgiełek na wyłączonym silniku.Powodzenia przy diagnozowaniu.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
- emisbv
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 gru 2013, 14:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Antwerpen/Belgia-Slupsk/Polska
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: emisbv » 22 gru 2013, 15:51
Wielkie dzieki widze kolega sie zna,bede sprawdzal w przerwie swiatecznej,na razie upieprzyl mi sie wlasnie korek od filtra paliwa...paskudztwo!!!musze cos sam pokombinowac bo to jest chory system,specjalnie zaprojektowany do upieprzenia sie )
- neovo
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 sty 2014, 14:42
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: neovo » 13 sty 2014, 14:49
Ja mam podobny problem, jak kolega wyżej. Dodam że auto odebrałem z warsztatu i miało być OK, a tutaj dalej nic.
Mam pytanie, czy napęd przedni dołącza przy uślizgu kół tylnych? Aktualnie mechanik uszkodził mi czujnik ABSu, czyli nie działają mi czujniki obrotów koła ABS/ASR.
Czy koła przy załączonym 4H zawsze się kręcą koła przednie i tylne? czy przednie dołącza w uślizgu? Proszę o informację gdzie znajduje się pompa od załączania napędów? Chciałbym sprawdzić mechanika co tam zrobił bo podobno ją wymienił.
Dziękuję za pomoc.
Mam pytanie, czy napęd przedni dołącza przy uślizgu kół tylnych? Aktualnie mechanik uszkodził mi czujnik ABSu, czyli nie działają mi czujniki obrotów koła ABS/ASR.
Czy koła przy załączonym 4H zawsze się kręcą koła przednie i tylne? czy przednie dołącza w uślizgu? Proszę o informację gdzie znajduje się pompa od załączania napędów? Chciałbym sprawdzić mechanika co tam zrobił bo podobno ją wymienił.
Dziękuję za pomoc.
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: mussolinimmz » 14 sty 2014, 10:22
Z tego co mi babcia opowiadała jak jeszcze leżałem w kołysce to na wyłączonym silniku podciśnienia ni hu hu
Więc jak mają być zapięte sprzęgiełka skoro nie ma podciśnienia
jak masz podnośnik i możesz wejść pod auto na 4H lub 4L w pozycji "D" to zobacz czy się kręcą obydwa wały. Jak się kręci przedni to i półośki powinny się kręcić, jak się kręcą półośki a koła nie to sprzęgiełka nie robią
A to świadczy o nieszczelności sprzęgów lub zaworek (najczęściej) bo w tych samochodach może dziać się wszystko oprócz występowania podciśnienia na zgaszonym silniku (wyjątek potwierdzający regółę )
Więc jak mają być zapięte sprzęgiełka skoro nie ma podciśnienia
jak masz podnośnik i możesz wejść pod auto na 4H lub 4L w pozycji "D" to zobacz czy się kręcą obydwa wały. Jak się kręci przedni to i półośki powinny się kręcić, jak się kręcą półośki a koła nie to sprzęgiełka nie robią
A to świadczy o nieszczelności sprzęgów lub zaworek (najczęściej) bo w tych samochodach może dziać się wszystko oprócz występowania podciśnienia na zgaszonym silniku (wyjątek potwierdzający regółę )
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: kurpi » 14 sty 2014, 18:51
bo w musso jest odwrotnie i podciśnienie załącza,natomiast np w kyronie rozłącza sprzęgiełka,ale babcia mogła tego nie wiedzieć ,dlatego na wyłączonym silniku sprzęgiełka są zaprzęglone nawet gdy masz auto na 2h.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: unimart » 15 sty 2014, 9:45
W Rextonie I zasada działania jest taka sama jak Musso/Korando, a więc piasta sprzęgająca Borg Warner.
Odwrotny sposób działania podciśnienia (siłownik na piaście od wewnątrz) dotyczy samochodów wyprodukowanych po 2006-02-27.
Odwrotny sposób działania podciśnienia (siłownik na piaście od wewnątrz) dotyczy samochodów wyprodukowanych po 2006-02-27.
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: mussolinimmz » 15 sty 2014, 11:34
Czyli babcia nie była taka głupia
W Musso mam zabieraki i brak problemów ze sprzęgiełkami
W Musso mam zabieraki i brak problemów ze sprzęgiełkami
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- neovo
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 sty 2014, 14:42
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: neovo » 17 sty 2014, 13:21
No u mnie napędy śmigają, okazało się że wymieniałem akumulator i zagiąłem przewód od podciśnienia. Teraz śmiga aż miło.
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: kurpi » 17 sty 2014, 19:35
mussolinimmz pisze:Czyli babcia nie była taka głupia
Ja broń boże nie mówiłem że babcia jest głupia a tak dokładnej daty zmiany zasady działania przyznam szczerze nie znałem
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
- neovo
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 sty 2014, 14:42
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: 4x4 sprawdzian na moscie...
Postautor: neovo » 27 sty 2014, 12:50
U mnie znowu był babol, po tygodniu jazd z 4x4 znowu przód odmówił posłuszeństwa. Zaparłem się i powiedziałem że sam to zrobię i udało się.
Podniosłem 1 koło, i ładnie załączało podciśnienie, ale już 2-gie, no niby też załączało, ale nie do końca. Okazało się że w przewodzie już który idzie do koła były brudy, i to zamarznięte więc coś dam załączało ale nie dokładnie. Przy pomocy sprężarki oczyściłem przewowy i hula.
pozdrawiam/m
Podniosłem 1 koło, i ładnie załączało podciśnienie, ale już 2-gie, no niby też załączało, ale nie do końca. Okazało się że w przewodzie już który idzie do koła były brudy, i to zamarznięte więc coś dam załączało ale nie dokładnie. Przy pomocy sprężarki oczyściłem przewowy i hula.
pozdrawiam/m
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości