Jak podnieść MUSSO ?
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: mussolinimmz » 25 paź 2013, 13:27
Ostatnio zmieniony 28 paź 2013, 8:31 przez mussolinimmz, łącznie zmieniany 1 raz.
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: dragsterdh » 25 paź 2013, 17:57
Panowie To jest wątek p.t. JAK podnieść Musso, a nie Czy podnieść Musso i jakie to ma konsekwencje prawne wg interpretacji Trawusa i dlaczego Amerykanie kochają polską myśl techniczną w motoryzacji
Na moim lokalnym bunkrowym forum, na którym jestem moderatorem po takim wyjeździe poza temat już dawno obaj dostallibyście bana. Proponuję założyć wątek p.t.: "Interpretacja przepisów ogólnych oraz homologacyjnych wg Trawusa vs mussolinimmz".
Spieprzyliście ten wątek jak tylko się dało. Każdy, kto będzie szukał tu jakiejkolwiek porady ucieknie stąd w cholerę. Mam prośbę: usuńcie lub edytujcie swoje posty w ten sposób, aby były one zgodne z tytułem wątku. Trawusa zaś proszę oficjalnie : Człowieku, czytaj ze zrozumieniem posty, na które chcesz odpowiadać Jeżeli chcesz odpowiedzieć kilku osobom w jednym poście wypunktuj ich. To w dużej mierze dzięki Tobie powstał tu taki bajzel, i nie chodzi tylko o ten jeden wątek. Swoje osobiste przemyślenia na Twój temat zostawiam dla siebie.
KONIEC OFF TOPA
Na moim lokalnym bunkrowym forum, na którym jestem moderatorem po takim wyjeździe poza temat już dawno obaj dostallibyście bana. Proponuję założyć wątek p.t.: "Interpretacja przepisów ogólnych oraz homologacyjnych wg Trawusa vs mussolinimmz".
Spieprzyliście ten wątek jak tylko się dało. Każdy, kto będzie szukał tu jakiejkolwiek porady ucieknie stąd w cholerę. Mam prośbę: usuńcie lub edytujcie swoje posty w ten sposób, aby były one zgodne z tytułem wątku. Trawusa zaś proszę oficjalnie : Człowieku, czytaj ze zrozumieniem posty, na które chcesz odpowiadać Jeżeli chcesz odpowiedzieć kilku osobom w jednym poście wypunktuj ich. To w dużej mierze dzięki Tobie powstał tu taki bajzel, i nie chodzi tylko o ten jeden wątek. Swoje osobiste przemyślenia na Twój temat zostawiam dla siebie.
KONIEC OFF TOPA
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: Trawus » 25 paź 2013, 18:11
Słuchaj Moderze, wywal moje posty bo nie wiem jak to zrobić - nie o to chodzi. ( już wyrzuciłem, udało się)
Ale temat jest istotny i Ty tu robisz błąd a nie ja.
Prawda jest taka, że ten temat jest bez podstaw realnych bo nie wolno samodzielnie dokonywać takich przeróbek w aucie . Zatem jest to nic innego jak namawianie do łamania prawa przy słabej świadomości prawnej niektórych posiadaczy aut Ssanga. Ty jako Moder powinieneś znać trochę przepisy i wiedzieć czym jest homologacja samochodu.
Nie ingerowałeś, zatem to dla ciebie jest minus. Homologacja, czyli warunki dopuszczające konstrukcję samochodu do uczestnictwa w ruchu drogowym to świętość, której naruszać nie wolno - tak mówi ustawa prawo drogowe , zatem nie powinniśmy dyskutować w obszarze naruszenia prawa bo tym samym sami pod nie podpadamy jako propagujący zachowania szkodliwe społecznie.
I to ty możesz tu sobie robić prywatne dywagacje bo ja ukończyłem także prawo i jak piszę to dobrze wiem o czym , zatem świadomie.
Każda zmiana konstrukcji samochodu w zakresie wpływającym na bezpieczeństwo musi uzyskać formalny atest konstrukcyjny. Naruszenie tego warunku grozi odpowiedzialnością z karną włącznie.
Ludzie muszą być tego świadomi zanim coś zaczną przerabiać w swoich samochodach.
Ale temat jest istotny i Ty tu robisz błąd a nie ja.
Prawda jest taka, że ten temat jest bez podstaw realnych bo nie wolno samodzielnie dokonywać takich przeróbek w aucie . Zatem jest to nic innego jak namawianie do łamania prawa przy słabej świadomości prawnej niektórych posiadaczy aut Ssanga. Ty jako Moder powinieneś znać trochę przepisy i wiedzieć czym jest homologacja samochodu.
Nie ingerowałeś, zatem to dla ciebie jest minus. Homologacja, czyli warunki dopuszczające konstrukcję samochodu do uczestnictwa w ruchu drogowym to świętość, której naruszać nie wolno - tak mówi ustawa prawo drogowe , zatem nie powinniśmy dyskutować w obszarze naruszenia prawa bo tym samym sami pod nie podpadamy jako propagujący zachowania szkodliwe społecznie.
I to ty możesz tu sobie robić prywatne dywagacje bo ja ukończyłem także prawo i jak piszę to dobrze wiem o czym , zatem świadomie.
Każda zmiana konstrukcji samochodu w zakresie wpływającym na bezpieczeństwo musi uzyskać formalny atest konstrukcyjny. Naruszenie tego warunku grozi odpowiedzialnością z karną włącznie.
Ludzie muszą być tego świadomi zanim coś zaczną przerabiać w swoich samochodach.
-
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 12 lut 2011, 12:22
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: zbyszek » 25 paź 2013, 20:34
Kolego Trawus szanuje twoją wiedzę o wszystkim "prawo i auta" ale to jest tylko Polska i ty sam jej nie zmienisz będą przeróbki w autach i nic tego nie zmieni
Wątek dotyczy jak podnieść auto a nie o homologacji i prawie kto chce robi to na swoją odpowiedzialność i koniec tematu waszego
to jak to zrobić piszcie konkrety pozdrawiam
Wątek dotyczy jak podnieść auto a nie o homologacji i prawie kto chce robi to na swoją odpowiedzialność i koniec tematu waszego
to jak to zrobić piszcie konkrety pozdrawiam
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: SLAVCO1983 » 25 paź 2013, 22:00
Trawus że tak powiem za Wszystkim przestań pie... bo i tak 99% ludzi których tu zagląda, ma gdzieś twoje zdanie, skoro odwiedza ten temat. Ty z uporem maniaka wprowadzasz tylko zamieszanie w temacie starym jak świat...
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: Trawus » 27 paź 2013, 12:20
Stary jak świat to ja jestem. A co do reszty , to właśnie tym się zajmuje zawodowo i niebawem się panowie przekonacie, jaką wartość mają moje słowa. Zgodnie z nową ustawą i nowymi przepisami wykonawczymi przebudowane samochodziki bez atestów pójdą tam, gdzie ich miejsce, czyli na szrot. Nikt nie będzie o tym z wami dyskutował . Koniec anarchii na drogach.
To tyle, myślałem, że tu na forum piszą poważni ludzie, ale nie. Nic tu po mnie.
To tyle, myślałem, że tu na forum piszą poważni ludzie, ale nie. Nic tu po mnie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: Ptasiek » 27 paź 2013, 13:26
Tak napradę wszyscy macie trochę racji. Przebudowywać samochody wolono jest i będzie tylko wszystko mósi być oparte na rozsądku czyli części do użytej przebudowy mósżą być atestowane czyli posiadać znaczek bezpieczeństwa UE lub atest PZMOT, śruby któruch się używa do konstrukcji nie mogą być kupione bez ocechowania wytrzymałości itp. Dobrze by było żeby przeróbki dokonał jakiś specjialistyczny warsztat, który opisze co robił i jak, jeśli ktoś potrafi zrobić to sam np: bo lubi, jest mechanikiem który nie jest czynny zawodowo nie ma żadnego problemu. Pojazd po takiej przeróbce która miała ingerencję w homologację pojazdu mósi stanąć na badanie techniczne w odpowiedniej stacji która ma takie dopuszczenia i tam diagnosta przeprowadzi badanie techniczne pojazdu sprawdzi rodzaj przeróbki czy jest ona oparta na częściach atestowanych i dopuści pojazd do ruchu. Wiele pojazdów w swoich homologacjach ma już przez ptoducenta wrowadzone zmiany które np: dopuszcają inne zawieszenia, zdrzeki z wyciągarkami itp. dlatego djagności na badaniach podstawowych nie czepiają się takich przeróbek. A tak po za tym proponuję żeby osoby, które są ciekawa przecztyały sobie w ustawie co przewiduję badanie podstawowe pojazdu i w co powinien być wyposażony pojazd i za co tak naprawdę diagnosta mósi nam postawić lub nie stempelek w dowodzie. I tak naprawdę za wiele się ta ustaw nie zmieni ponieważ mósi być bardzo zbliżona do przepisów UE, które nas obowiązują, na pewno zmini się cenniki badań i będzie wiadomo jaki, na pewno nie niższy. Wszystkim przerabiającym pojazdy powodzenia tylko trzeba pamiętać o przepisach w jakim czasie przebudowuje się pojazd.
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: Gonzo » 30 paź 2013, 21:00
mussolinimmz wygląda naprawdę dobrze, jak po podniesieniu zachowuje się w terenie, zauważasz poprawę w trakcji na czarnym i poza asfaltem. Czy prócz (fantastycznego) wyglądu warto było ponosić koszty związane z podniesieniem budy? O ile wzrosło Ci spalanie na 33 " do poprzedniej konfiguracji, jak dobrze pamiętam miałeś 31 ".
U mnie po wymianie sprężyn ( chyba z renault master) zrobił się zaje... twardy i nie bardzo mi to odpowiada, za bardzo podskakuje. I teraz myślę by podnieść budę i wrócić do miększych sprężyn.
U mnie po wymianie sprężyn ( chyba z renault master) zrobił się zaje... twardy i nie bardzo mi to odpowiada, za bardzo podskakuje. I teraz myślę by podnieść budę i wrócić do miększych sprężyn.
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: mussolinimmz » 31 paź 2013, 12:07
Gonzo pisze:mussolinimmz wygląda naprawdę dobrze, jak po podniesieniu zachowuje się w terenie, zauważasz poprawę w trakcji na czarnym i poza asfaltem. Czy prócz (fantastycznego) wyglądu warto było ponosić koszty związane z podniesieniem budy? O ile wzrosło Ci spalanie na 33 " do poprzedniej konfiguracji, jak dobrze pamiętam miałeś 31 ".
U mnie po wymianie sprężyn ( chyba z renault master) zrobił się zaje... twardy i nie bardzo mi to odpowiada, za bardzo podskakuje. I teraz myślę by podnieść budę i wrócić do miększych sprężyn.
Odnośnie spalania tródno powiedzieć bo 31" miałem w Tdi a 33" mam 3,2 Benzinum, jak go kupiłem to odrazu zaczołem go przerabiać bo od samego początku miałem wizję żeby wyglądał tak jak wygląda wraz z zabudową wyprawową.
Koszt body liftu jest stosunkowo tani (robiłem u kolegi który też miał Musso i eksperymentował na swoim egzemplażu) ale poprawiło się sporo kąty natarcia i zejścia poprawiły się znacznie w miejscach gdzie Dieslem na 31" szorowałem teraz przejeżdzam z zapasem. Fajnie wysoko się siedzi. W ciężkim terenie nim nie jeżdzę bo mi go poprostu szkoda ale jak jeździłem po różnych żwirowniach zachowywał się znakomicie MT 33" robi robotę zwłaszcza jak się ma do dyspozycji 220 KM (piękna sprawa) jeżdząc po rowach i tym podobnych jest duża różnica. Jest po prostu wyżej i jest to odczuwalne. Na asfalcie wzasadzie bez większych zmian.
Ja mam z tyłu sprężyny od Disco II też są twardsze od Musiołkowych co się odczuwa w lesie ale na asfalcie pewniej się prowadzi a jak się zapakuję na wyprawę jest OK
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 paź 2013, 22:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: malopolskie
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: Yannick » 06 lis 2013, 14:22
Jak się ktoś nudzi to można obejrzeć jak się bawią koledzy.
http://www.clubmusso.com.ar/kb.php?mode=cat&cat=2
Mam nadzieję, że nie było (wątek Carlosa jest o podnoszeniu, żeby nie było całkiem bez zwiazku z tematem).
Pozdrawiam,
Y.
http://www.clubmusso.com.ar/kb.php?mode=cat&cat=2
Mam nadzieję, że nie było (wątek Carlosa jest o podnoszeniu, żeby nie było całkiem bez zwiazku z tematem).
Pozdrawiam,
Y.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2013, 14:49 przez Yannick, łącznie zmieniany 1 raz.
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: leon81 » 06 lis 2013, 14:44
Carlos zrobił to również genialnie.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 341
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: kawa62 » 28 mar 2014, 14:53
Poniżej link do mojego postu dotyczącego liftu na poduszkach :
post19153.html#p19153
post19153.html#p19153
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości