Ponieważ nie znalazłem nic konkretnego na temat pompy sprzęgła w Musso 2,3 benzyna , założyłem taki temat. Niby sprawa prosta i nieskomplikowana , ale trafił mi się dziwny przypadek , pokrótce opiszę w czym rzecz :
Na zimnym silniku sprzęgło bierze w połowie , czyli normalnie , jak silnik się nagrzeje sprzęgło bierze u samej góry i ślizga się , jak dodaję gazu to obroty rosną a prędkość auta nie zmienia się , dzieje się tak na wyższych biegach 3 i 4 .
Po odkręceniu odpowietrznika na ustojstwie pomiędzy pompą a siłownikiem wylatuje pod ciśnieniem płyn , stąd wnioskuję że w układzie pompy ( w stanie spoczynku na postoju ) panuje ciśnienie które wciska sprzęgło , stąd wysoki pedał i ślizganie.
Mam pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy - zaworek zwrotny w pompie , to ustrojstwo pomiędzy pompą a siłownikiem ,siłownik , czy jeszcze coś innego.
Po ostudzeniu silnika jest normalnie.
Tarcza sprzęgła była wymieniona na nową.
Układ jest odpowietrzony.
Do czego służy to coś co jest pomiędzy pompką a siłownikiem ?
Pompa sprzęgła
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości