Wiem że temat się pojawiał, ale jakoś bardziej ogólnie, a po za tym jojczenie nt. ciszy było wiec....
Chciałem sobie wynienic płyn wspomagania, ale jak spuścić to co jest z układu w sposób prosty i skuteczny? Te przewody ciśnieniowe ( metalowe) dochodzące do maglownicy majace nakrętki 14, niestety nie chcą się odkręcić. Znaczy jak zaczynałem przykładać siłę kluczem to nakrętki zaczynały się odkształcać, wiec zdrefiłem bo nie chciałem rozpierniczyć tego ustrojstwa. Wiec może jakieś rady tak spuścić to co jest w inny bezpieczny i mało inwazyjny sposób?
Wspomaganie kierownicy
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: Noriega » 04 paź 2014, 23:29
No ale jak odkrece przewody przy zbiorniczku, to przecież zostanie pełno starego szmelcu w nisko położonych punktach układu jak np. w przekładni. Jak to wypłukać?
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: krzychu » 05 paź 2014, 12:26
A może powrotny odkręcić i przedłużyć w dół i go do słoika.
Przód auta podnieść, silnik odpalić i jedna osoba dolewa świeży i obserwuje słoik a druga kręci kierą od lewej do prawej?
Może nowy wyprze stary i zawsze coś tam wypłucze.
Przód auta podnieść, silnik odpalić i jedna osoba dolewa świeży i obserwuje słoik a druga kręci kierą od lewej do prawej?
Może nowy wyprze stary i zawsze coś tam wypłucze.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lut 2014, 16:29
- Model: Musso
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: stan » 05 paź 2014, 22:03
Witaj!
Najprościej może nie ale zacznij od podniesienia przodu tak aby koła nie dotykały podłoża zdejmij rurki z chłodnicy oleju wspomagania (zbiorniczek wyrównawczy otwarty)
spłynie stary olej z układu następnie zacznij kręcić kierownicą w prawo i w lewo kilka razy by usunąć olej z magla.
I to wszystko.
Acha po napełnieniu świeżym olejem odpal silnik i powtóż kręcenie kierownicą aby odpowietrzyć maglownicę. Nie zapomnij sprawdzić poziom oleju w zbiorniczku.
Pozdrawiam Stan.
Najprościej może nie ale zacznij od podniesienia przodu tak aby koła nie dotykały podłoża zdejmij rurki z chłodnicy oleju wspomagania (zbiorniczek wyrównawczy otwarty)
spłynie stary olej z układu następnie zacznij kręcić kierownicą w prawo i w lewo kilka razy by usunąć olej z magla.
I to wszystko.
Acha po napełnieniu świeżym olejem odpal silnik i powtóż kręcenie kierownicą aby odpowietrzyć maglownicę. Nie zapomnij sprawdzić poziom oleju w zbiorniczku.
Pozdrawiam Stan.
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: Noriega » 06 paź 2014, 23:37
A chłodnica wspomagania gdzie jest? Te przewody łatwiej się demontują niż te w maglownicy?
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: krzychu » 07 paź 2014, 13:57
Chłodnica płynu wspomagania to tylko kawałek rurki tuż koło wentylatora elektrycznego przed chłodnicą.
Poniżej jest chłodnica oleju.
Poniżej jest chłodnica oleju.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: unimart » 07 paź 2014, 16:50
Chłodnica wspomagania wygląda tak własnie. Na tym samochodzie powinna być z szerokim rozstawem rurek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: Noriega » 07 paź 2014, 23:59
Aaaaaa teraz więcej kumam. To to cholerstwo które mi tam przed wiatrakiem zalego i potencanie przeszkadza wyciągarce to chłodnica wspomagani Dziękuje szanownemu towarzystwy, to teraz bede wiedział za co się zabierać. Jak znajdę czas to zajrze pod maskę i pokombinuje, bardzo cenne uwagi
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: Noriega » 12 paź 2014, 22:02
Dziękuje wszystkim za cenne uwagi, faktycznie zdjęcie wężyków z końcówek chłodnicy bez problemu. Poszło raz dwa, choć z tym odpowietrzaniem to nie aż tak różowo jak opisywaliście, ale dałem rade.
Dzięki po raz kolejny, grupowej modrości i życzliwości forum
Dzięki po raz kolejny, grupowej modrości i życzliwości forum
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości