Mam pytanie, co może być przyczyną dzwięku (no może przesadziłem z wyciem) ale jest słyszalna zmana wysokoći dziwięku, i wrażenie jakiegoś rezonowanie ( dość subtelne) ale tylko na 5 biegu!?
NA biegach 1-4 jest pięknie na 5 się to pojawia, nawet na tych samych obrotach co na innych biegach, czy też przy tych saych prędkościach, poprostu wrzucenie 5 jest jak włączeniam biegu z dodatkiem akustycznym (w miarę delikatnym, bez tragedii ale zawsze martwi)
Może mechanicy magicy nie ten olej wlali? ale przed wymianą też to było???
jak ma ktoś jakiś pomysł to z góry dziękuje za pomoc
Wyjąca szkrzynia biegów
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: SLAVCO1983 » 04 wrz 2014, 8:10
Olej do skrzyni tylko Dexron II
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: Noriega » 04 wrz 2014, 20:40
to ja wiem, i mechanicy niby też wiedzieli, ale po ostatnich odkryciach/demaskacjach ich praktyk zastanawiam się czy wlali to o czym mowili
Ale czy nie taki olej może dawać takie objawy????
Co ciekawe zauważyłem że jak bujne lewarek do siebie ( bo jak gdzieś wcześniej pisałem i nikt mi nic nie odpowiedział mam lewarek latający jak makutra, ale podobno to cecha tych skrzyń? Czy jedno może miec związek z drugim? Od czego zacząć wyjaśninie?
Ale czy nie taki olej może dawać takie objawy????
Co ciekawe zauważyłem że jak bujne lewarek do siebie ( bo jak gdzieś wcześniej pisałem i nikt mi nic nie odpowiedział mam lewarek latający jak makutra, ale podobno to cecha tych skrzyń? Czy jedno może miec związek z drugim? Od czego zacząć wyjaśninie?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: mirek » 06 wrz 2014, 22:48
Noriega pisze:to ja wiem, i mechanicy niby też wiedzieli, ale po ostatnich odkryciach/demaskacjach ich praktyk zastanawiam się czy wlali to o czym mowili
Ale czy nie taki olej może dawać takie objawy????
Co ciekawe zauważyłem że jak bujne lewarek do siebie ( bo jak gdzieś wcześniej pisałem i nikt mi nic nie odpowiedział mam lewarek latający jak makutra, ale podobno to cecha tych skrzyń? Czy jedno może miec związek z drugim? Od czego zacząć wyjaśninie?
W miom nowozakupionym nosku też lewarek ma luzy makabryczne. Wsteczny nie występował i to zaważyło na negocjacji ceny bo właścicielowi wmówiłem, że skrzynia do w miany. Jednak na spokojnie wyregulowałem linki i wsteczny nie wyskakuje. Regulacja linek to 1/4 obrotu, i jest różnica. Olej jak najbardziej to priorytet. Jednak luz wybieraka może pier... całość. Któryś z kolegów pisał wcześniej o regulacji śrubą wybieraka (przepraszam autora, że nie zapamiętałem). Od strony fotela kierowcy jest nakrętka (na przedłużeniu ośki wybieraka), musi być dokręcona odpowiednią siłą (manual), warto to sprawdzić bo w tym mechanizmie to ważne. Powodzenia
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: mussolinii » 06 wrz 2014, 22:52
Skrzynia na linki chodzi jak... trzeba sie do niej przyzwyczaic. Smigam pare lat musso i wiem gdzie tych biegow "szukac". Autko daje niezapomniane wrazenia.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: unimart » 07 wrz 2014, 7:27
Noriega ma już koreańska, bezlinkową skrzynię biegów. Co do hałasu - z pewnością trzeba zacząć od oleju, Dexron II lub III, zalewamy 3,6 litra. Jeśli olej jest O.K., zużyte mogą być łożyska wałeczkowe lub koła 5 biegu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: Noriega » 07 wrz 2014, 22:33
no własnie tą bezlinkową da się jakoś okiełznać by nie latała jakby jakąś magią drążek był napędzany? Bo tak to chodzi dobrze biegi wchodzą ładnie i trzymają. Spróbuje z olejem, ale jakoś nie mam nadzieji W razie czego rozumiem że ew. bebechy do skrzyni są u Ciebie unimart dostępne? Swoją drogą dlaczego akurat 5 miała by się zuzyć jak najmniej statystycznie uzywana? Może wcześniej jeżdzili na za niskim poziomie oleju?
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: unimart » 08 wrz 2014, 8:08
Trudno mi ocenić przyczyny hałasu, być może zbyt niski poziom oleju, ale pamiętajmy, że auto ma 10 lat, a podzespoły się zużywają.
Co do luzu, istnieje opinia, że winna jest sprężyna powrotna, jednak z mojego doświadczenia wynika, że dopiero wymiana kompletnego wybieraka (poz.1 na załączonej tablicy) daje efekty. Cena części 560 zł.
Co do luzu, istnieje opinia, że winna jest sprężyna powrotna, jednak z mojego doświadczenia wynika, że dopiero wymiana kompletnego wybieraka (poz.1 na załączonej tablicy) daje efekty. Cena części 560 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: Noriega » 08 wrz 2014, 22:35
Ok dzięki za informacje, myślę że są ważniejsze cele dla zainwestowania 560 PLNów w samochód niż akurat nieestetycznie latająca dziwignia.
Z tym chyba ( za taką kasę) się pogodze, a auto wymaga na razie pilniejszych wydatków
Z tym chyba ( za taką kasę) się pogodze, a auto wymaga na razie pilniejszych wydatków
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 cze 2011, 17:03
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wawa
Re: Wyjąca szkrzynia biegów
Postautor: Ricco » 30 paź 2014, 23:22
Często wibracje na piątce to przyczyna zużytego łożyska półosi przedniego mostu kiedy za pomocą podkłodki zblokowane są sprzęgiełka półosi lub sprzęgiełka są manualne w pozycji 4x4. Ten obiaw można wykryć chwytając za półos w pobiżu przegubu i pożąnym szarpaniu góra -dół jeżeli jest duży luz lub wyraźny stukot to jesteś w domu. pozdrawiam
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości