Witam.
Posiadam musso 2.3 .
Mam problem z wolnymi obrotami, a właściwie z ich brakiem.
Czyściłem przepustnice i problem cały czas jest. Podciśnienia są już ok.
Co dalej zrobić/podmienić? Może zrobić jakieś obejście/drugi silnik krokowy?
Musso 2.3 Problem z wolnymi obrotami
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 cze 2011, 17:03
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wawa
Re: Musso 2.3 Problem z wolnymi obrotami
Postautor: Ricco » 30 paź 2014, 22:39
Witam. Miałem problem że były przyspieszone obroty nie schodził na wolne, okazało się że zacierała się linka przy pedale obrotów, naoliwiłem i przeszło jak ręką odioł. Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
Re: Musso 2.3 Problem z wolnymi obrotami
Postautor: Arek » 31 paź 2014, 0:14
To nie ten problem
Podciśnienia sprawdzone. Przypuszczam wiązke przepustnicy lub przepływomierza. W Weekend nową trzeba zrobić.
Ewentualnie wiązka do czujników temperatury.
Przypadłość M111
Podciśnienia sprawdzone. Przypuszczam wiązke przepustnicy lub przepływomierza. W Weekend nową trzeba zrobić.
Ewentualnie wiązka do czujników temperatury.
Przypadłość M111
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 35
- Rejestracja: 15 gru 2013, 14:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2195
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 2.3 Problem z wolnymi obrotami
Postautor: wuwu » 31 paź 2014, 18:25
Chwilowe rozwiązanie problemu z brakiem wolnych obrotów jest proste , wystarczy uchylić trochę przepustnicę , jest tam cięgno regulowane pomiędzy linką gazu a cięgnem przepustnicy. Jest to śruba z gwintem dwustronnym , jeden koniec śruby prawy drugi koniec lewy gwint , nakrętki na klucz 8 poluzować z dwóch końców ( w środku śruby jest też uchwyt na klucz 8 ), pokręcić śrubą do uzyskania obrotów i zakontrować bocznymi nakrętkami.
W dalszym etapie trzeba sprawdzić silniczek krokowy wolnych obrotów i czujniki w silniku.
W dalszym etapie trzeba sprawdzić silniczek krokowy wolnych obrotów i czujniki w silniku.
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
Re: Musso 2.3 Problem z wolnymi obrotami
Postautor: Arek » 31 paź 2014, 18:40
Ciężko to w ten sposób wyregulować :/ Zawsze troche za duże obroty sa.
Myśle czy w ostateczności nie zrobić silnika krokowego regulowanego potencjometrem
Myśle czy w ostateczności nie zrobić silnika krokowego regulowanego potencjometrem
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Musso 2.3 Problem z wolnymi obrotami
Postautor: Trawus » 01 lis 2014, 22:55
Przyjrzyj się dokładnie bo nie wiem jak jest w tym modelu ale, czy nie masz regulacji na fasolkach otworów mocowania potencjometru ośce przepustnicy ? Może wystarczyłoby nieco obrócić w tył potencjometr by minimum wypadało przy mniejszym uchyleniu przepustnicy ? Wtedy silniczek sam będzie podciągał - u mnie w 3,2 dawało się tak zrobić.
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
Re: Musso 2.3 Problem z wolnymi obrotami
Postautor: Arek » 03 lis 2014, 1:13
To była myśl. Dać podkładkę, aby przepustnica była uchylona minimalnie.
Wyciągnąłem ją, rozebrałem i pomierzyłem miernikiem. Silniczek też pracuje jak powinien.
Na noc zdjąłem kleme minusową z akumulatora.
Po podłączeniu rano widziałem prace silnika krokowego. Wiązka sprawdzona i jest ok.
Zauważyłem dziwną zależność. Kiedy uruchomie samochód i dam mu się rozgrzać do połowy skali temperatury (bez dodawania gazu w międzyczasie) to nie mam problemu z wolnymi obrotami.
Kiedy uruchomie i od razu jade problem jest. Obstawiam cały czas czujnik temperatury silnika - na zimnym auto jest słabe (chociaż dla niektórych zawsze będzie słabe bo to ssangyong).
Dodatkowo miewam problem z uruchamianiem na ciepłym silniku - rozrusznik zwyczajnie nie kręci. Wydaje mi się że wtedy pobór jest.
Wie ktoś w którym miejscu jest czujnik temperatury w m111 mussolowym i jakie powinien mieć wartości?
Wyciągnąłem ją, rozebrałem i pomierzyłem miernikiem. Silniczek też pracuje jak powinien.
Na noc zdjąłem kleme minusową z akumulatora.
Po podłączeniu rano widziałem prace silnika krokowego. Wiązka sprawdzona i jest ok.
Zauważyłem dziwną zależność. Kiedy uruchomie samochód i dam mu się rozgrzać do połowy skali temperatury (bez dodawania gazu w międzyczasie) to nie mam problemu z wolnymi obrotami.
Kiedy uruchomie i od razu jade problem jest. Obstawiam cały czas czujnik temperatury silnika - na zimnym auto jest słabe (chociaż dla niektórych zawsze będzie słabe bo to ssangyong).
Dodatkowo miewam problem z uruchamianiem na ciepłym silniku - rozrusznik zwyczajnie nie kręci. Wydaje mi się że wtedy pobór jest.
Wie ktoś w którym miejscu jest czujnik temperatury w m111 mussolowym i jakie powinien mieć wartości?
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość