Zaworek napędów
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Zaworek napędów
Postautor: Noriega » 27 paź 2014, 22:32
Mam takie pytanie. Czy zaworek sterujący podciśnieniem do sprzęgiełem jest zamykany, czy otwierany napięciem?
Bawiłem się w ogarnięcie napędów, udrożniłem krućce sprzęgłek, podrasowanie pomy wacu po przez zapodanie do niej oleju silikonowego i niby wszystko fajnie, ale.... Jak jechałem niby 2wd coś zaczęło mi zgrzytać i mielić w sprzęgiełkach. Samochód prowadził się koszmarnie, włącznie napędu też jakoś szło okropnie. Ale jak się zatrzymałem to właczenie odbywało się ok. i wtedy jechał 4wd ok????
wiec zaczołem drążyć, Okazało sie że olej silikonowy do pompy próżniowej spowodował że ożyła i zaczęła dawać większe podciśnienie niż wcześniej, co spowodowało że zaworek chyba przepuszcza, bo na węzyku za nim na 2wd nie powinno być podciśnienia a teraz jest???
Dlatego pytam się czy on się zamyka czy otwiera prądem? bo może to uszkodzenie zasilania? Jak odłączyłem wężyk za zaworkiem (odciołem go od sprzęgiełek) to samochód jeżdzi idalnie, ale tylko 2wd
A zgrzyty na podłaczonym układzie wacu są dlatego że wał przedni stoji, półosie stoją a sprzęgiełka mielą się ze stojącymi półosiami. Załącznie w czasie jazdy też nie idzie bo pewnie to tak działa, że najpierw załączny jest na skrzyni wał i półosie które doganiają pędem koła a dopiero z opóznieniem podawane jest podciśnieni na sprzęgiełka ( znaczy tak powinno być ) a u mnie jak sprzęgiełka odrazu dostają podciśnienie to się nie zgrywają koła z półosiami.
Czy moje rozumowanie jest słuszne? Czy zaworek trzeba wypierniczyć czy on się rozbiera?, czy problemem jest go wyczarować???
Bawiłem się w ogarnięcie napędów, udrożniłem krućce sprzęgłek, podrasowanie pomy wacu po przez zapodanie do niej oleju silikonowego i niby wszystko fajnie, ale.... Jak jechałem niby 2wd coś zaczęło mi zgrzytać i mielić w sprzęgiełkach. Samochód prowadził się koszmarnie, włącznie napędu też jakoś szło okropnie. Ale jak się zatrzymałem to właczenie odbywało się ok. i wtedy jechał 4wd ok????
wiec zaczołem drążyć, Okazało sie że olej silikonowy do pompy próżniowej spowodował że ożyła i zaczęła dawać większe podciśnienie niż wcześniej, co spowodowało że zaworek chyba przepuszcza, bo na węzyku za nim na 2wd nie powinno być podciśnienia a teraz jest???
Dlatego pytam się czy on się zamyka czy otwiera prądem? bo może to uszkodzenie zasilania? Jak odłączyłem wężyk za zaworkiem (odciołem go od sprzęgiełek) to samochód jeżdzi idalnie, ale tylko 2wd
A zgrzyty na podłaczonym układzie wacu są dlatego że wał przedni stoji, półosie stoją a sprzęgiełka mielą się ze stojącymi półosiami. Załącznie w czasie jazdy też nie idzie bo pewnie to tak działa, że najpierw załączny jest na skrzyni wał i półosie które doganiają pędem koła a dopiero z opóznieniem podawane jest podciśnieni na sprzęgiełka ( znaczy tak powinno być ) a u mnie jak sprzęgiełka odrazu dostają podciśnienie to się nie zgrywają koła z półosiami.
Czy moje rozumowanie jest słuszne? Czy zaworek trzeba wypierniczyć czy on się rozbiera?, czy problemem jest go wyczarować???
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zaworek napędów
Postautor: Noriega » 28 paź 2014, 23:08
Nikomu się napędy nie spsuły??? NIkt nie wie nic nt. funkcjonowania owego zaworka??? Pomóżcie dobrzy ludzie!!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zaworek napędów
Postautor: Noriega » 29 paź 2014, 14:57
No właśnie PO DOŁĄCZENIU napędu powinno pojawiać się podciśnienie, a u mnie ssie na WYŁĄCZONYCH ! czyli wnioskuje że z uwagi na poprawę funkcjonowania pompy vacu zaworek nie jest w stanie utrzymać tego podciśnienia i się zamknąć. Ale nie wiem czy jest to wina że np. nie dochodzi do niego napięcie, bo nie wiem czy on zamyka się kiedy pojawia się napięcie czy znika. Bo elektrozaworki teoretycznie mogą być strowane na 2 sposoby! I jak tu jest???
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zaworek napędów
Postautor: mussolinii » 29 paź 2014, 19:13
Przykladasz napiecie, zawor sie otwiera i ssac po przez vacu pompe zalacza zebatki przy kolach.
Odlaczajac napiecie, zaworek sie zamyka, dopuszczajac przez zaworek powietrze atmosferyczne do ukladu. Odskakuje wtedy przesuwaka z zebatka i sprzegielka sie rozlaczaja.
Odlaczajac napiecie, zaworek sie zamyka, dopuszczajac przez zaworek powietrze atmosferyczne do ukladu. Odskakuje wtedy przesuwaka z zebatka i sprzegielka sie rozlaczaja.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Zaworek napędów
Postautor: SLAVCO1983 » 29 paź 2014, 22:21
Kliknął bym lubię to ale się nie da... manual najpewniejszy
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zaworek napędów
Postautor: Noriega » 29 paź 2014, 22:26
No wiec ja mam zaworek schrzaniony, się nie zamyka przy spadku napiecia. Czyli nie jest to kwestja wiązki elektrycznej, tylko zaworka. Może to co go zamyka bez napięcia (spręzynka?) się zepsuła. A czyli ten zaworek dopuszcza powietrze atmosferyczne na sprzęgioelka? to może uda mi się wsadzić zaworek z frontery? bo mam kilka zapasowych, bo we frotce te zaworki też się sypią wiec miam zapas
Bedzie 1 połączenie musso z fronterą Zobaczymy czy to się uda ożenić
Bedzie 1 połączenie musso z fronterą Zobaczymy czy to się uda ożenić
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zaworek napędów
Postautor: Noriega » 29 paź 2014, 22:30
SLAVCO1983 pisze:Kliknął bym lubię to ale się nie da... manual najpewniejszy
Też pewnie bym wywalił automatykę jak by mi się sprzegiełka sypneły, ale tutaj problem nie w sprzęgiełkach, a jak mam automaty AVM! ( poprzedni własciciel wsadził) A podobno AVM są dużo leprze niż oryginały (PODOBNO)?
Wiec jak juz mam sprzet za ponad 1kzl to spróbuje uruchomić automatykę.
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Zaworek napędów
Postautor: SLAVCO1983 » 29 paź 2014, 22:41
A jesteś pewien że podciśnienia np. w półosi nie uciekają? tam jest łożysko prowadzenia ośki które lubi się sypać.
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zaworek napędów
Postautor: Noriega » 29 paź 2014, 23:18
Raczej tak bo ja mam problem na 2wd kiedy to zaczyna mielić zębatki w sprzęgiełkach. Czyli wtedy kiedy nie powinno być podciścniena ono było, koła się kręcily a półosie stały ( bo naped na skrzyni nie był włączony). Więc problem jest nie w uciekaniu podcisnienia, ale w tym że ono się pojawia za zaworkiem kiedy być go nie powinno!!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zaworek napędów
Postautor: Noriega » 30 paź 2014, 16:32
Ok. dzięki za informacją w weekend podejmę próbę oenku z tym co mam w garażu, dam znać czy mi się udało czy też może nie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Zaworek napędów
Postautor: mussolinii » 30 paź 2014, 19:52
No przecież to proste... zdejmujesz weżyk za zaworkiem i sprawdzasz czy Ci się przód "rozsprzęglił". Jak nie to raczej zaworek jest dobry i przyczyny trzeba szukać w super sprzęgiełkach.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zaworek napędów
Postautor: Noriega » 10 lis 2014, 22:30
Tak żeby zakończyć wątek po wyjaśnieniu. Wszystkie opisane problemy wynikały z zepsutego zaworka. Jak wcześniej nadnieniłem było podciśnienie za nim kiedy być go nie powinno (czyli jak było 2h)jeżdziłem z wypiętym zaworkiem i było ok. ale tylko na 2h, bo 4 h nie miałem. Wyjąłem zaworek i był otwary po podpięciu do akumulatora nic się nie działo ( nawet nie cykał, choć na kabelku podtykanym do klemy pojawiała się iskra ) wiec uzwojenie chyba jeszcze było ale zaworek zaciety. Podpiąłem zaworek fronterowy, wymagało to przerobienia złącza elektrycznego, i teraz jest pięknie.
A tak po za konkursem, bo gdzieś kiedyś czytałem że ktoś miał problem że paliły mu się kontrolki napędów 4H i 4L na raz, a napęd nie działał. Tak mi się stało kiedy odpiąłem ze złącza zaworek ( czyli chyba 2 kontroliki na raz odpalają sie kiedy jest przerwa na uzwojeniu elektro zaworka sprzęgiełek. Czyli pewnie jak komuś się tak sświeci to albo nie ma styku, albo ma spalone uzwojenie, moje uzwojenie było całe ( dlatego choinka pojawiła się dop. po wypięciu i próbie załaczenia 4H. Bo ja miałem tylko zacięty zaworek ( nie działałale iskrzyło na akumulatorze ( gdyby było spalone to by nie zaiskrzyło )
No tak ten problem się skończył Do następnego
A tak po za konkursem, bo gdzieś kiedyś czytałem że ktoś miał problem że paliły mu się kontrolki napędów 4H i 4L na raz, a napęd nie działał. Tak mi się stało kiedy odpiąłem ze złącza zaworek ( czyli chyba 2 kontroliki na raz odpalają sie kiedy jest przerwa na uzwojeniu elektro zaworka sprzęgiełek. Czyli pewnie jak komuś się tak sświeci to albo nie ma styku, albo ma spalone uzwojenie, moje uzwojenie było całe ( dlatego choinka pojawiła się dop. po wypięciu i próbie załaczenia 4H. Bo ja miałem tylko zacięty zaworek ( nie działałale iskrzyło na akumulatorze ( gdyby było spalone to by nie zaiskrzyło )
No tak ten problem się skończył Do następnego
- neovo
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 sty 2014, 14:42
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zaworek napędów
Postautor: neovo » 01 gru 2014, 8:35
Panowie, ja rozumiem że zaworek jest potrzebny, ale u mnie go nie mam! A napędy chodzą po przycisku dalej. O co chodzi? Miałem ten zawór, ale mechanik- patałach zamienił go bo powiedział że nie działa. Podczas odbioru auta, były problemy z napędami więc go całkiem wypią. Rozumiem że zawór załącza napędy, ale czy jak go nie ma tzn że napędy cały czas są załączone?
Oglądając allegro widzę że to nie tylko zawór ale również czujnik?
Oglądając allegro widzę że to nie tylko zawór ale również czujnik?
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości