W każdym zawodzie są lenuchy, nieuki czy lesery. Jak mechanik nie chce zajzeć pod maskę czy podwozie samochodu tylko dlatego że ma taki czy iiny znaczek, to znaczy jest: leniwy intelektualnie i nie chce nawet zastanowić się w czym ten samochód tak naprawde się różni od " innych konstrukcji" To nie są samochody złożone z promów kosmicznych ani z wiertnic głębinowych, idea samochou terenowego jest zachowana. Tak naprawde nie odbiegają jakoś kosmicznie od standartowego samochodu terenowego na ramie, i IFS em w przednim zaieszeniu.
SSY prądu nie odkrył
Wiec tak naprawde nie trzeba się do nich uczyć mechaniki na nowo. Zakładają że ktos ją wcześniej znał, a nie tylko funkcjonuje jako mechanik wykonując kilkanaście wyuczonych procedur w określonych samochodach jak małpa!!!
Co do części ..... no to już w tym temacie i kilku innych było opisane, załatwia się to tak samo jak do innych samochodów może nie należących do czołówek sprzedarzy, ale istniejących na rynku. Wystarczy umieć używać wyszukiwarki internetowej, lub telefonu. Ew. mieć bardziej ogarniętego sprzedawce który posiada owe umiejętności
Jak narazie najdłużej czekałem na części ( jeśli sam załatwiałem ) to było 3 dni ( razem z przesyłką ).
A jak masz mechanika leniwego intelektualnie któremu nawet nie chce się zastanowić czy teoretyczny problem w jakimś samochodzie jest problemem wynikającym z tego że jest akurat takiej marki, to zmień mechanika, bo ja bym takiemu nawet kosiarki nie powierzył.
Owszem z dostępnością gratów do przeróbek terenowych może nie za bogato, ale ponieważ ta konstrukcja ma potencjał można wiele wymodzić i zobić przyzwoitą dzielną wyprawówkę.
dostepność części Musso
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 9:27
- Gadu-Gadu: 0
Re: dostepność części Musso
Postautor: marek37 » 04 maja 2015, 23:59
zgadzam sie z tym co mowisz, szkoda tylko ze o dobrego mechanika dzis ciezko. troche mnie negatywnie nastawilo przejrzenie innych forum terenowych. Jak uwazacie dlaczego lepij kupic MUSSO niz inna bardziej popularna terenowke?
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: dostepność części Musso
Postautor: krzychu » 05 maja 2015, 11:26
Wbrew opiniom Musso jest tańsze w użytkowaniu.
Co do właściwości terenowych to na Ukrainie zawstydziło Patrola
Poddało się tylko LandCruiserowi a to dlatego że on miał blokadę mostów a my nie
Co do właściwości terenowych to na Ukrainie zawstydziło Patrola
Poddało się tylko LandCruiserowi a to dlatego że on miał blokadę mostów a my nie
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 9:27
- Gadu-Gadu: 0
Re: dostepność części Musso
Postautor: marek37 » 05 maja 2015, 12:18
napewno jest tansze w zakupie. Spotkalem sie z opiniami ze jak chce oszczedzac i kupie tanie, niepopularne auto to potem doloze 2x tyle na naprawy, czesci itp
a Tanszew uzytkowaniu bo....?
tansze czesci,
mniej awaryjne
mniej pali
...?
a Tanszew uzytkowaniu bo....?
tansze czesci,
mniej awaryjne
mniej pali
...?
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: dostepność części Musso
Postautor: Noriega » 05 maja 2015, 16:58
części tańsze ( oczywiście oryginały) w porównaniu z oryginałami do innych, bo jak porównasz z zamienikkami do innych to ciutkę droższe lub w tej samej cenie, ale jak nawet patrola czy defendera czy toypotę bedzesz składał z gównianych zamienników to też daleko nie zajedzie. Musso wcale nie jest awaryjne, co do możliwości terenowych to w zupełnym standarcie pewnie nie powala, ale to jak standart innych owszem inne łatwiej kupić szpej chorędalnie drogi, a w musso musisz sam żażbić ale jest do czego, wiec to nie problem trzeba tylko trochę chcęci i zdolności.
A do tego jeszcze dodam to co dla mnie ma znaczenie DMC musso to 2250kg czyli mogę nawet ponad tonową przyczepę przytroczyć i nie wchodzę w Via tolla !!!! Spóbój nawet lekką 750 kg przyczępę doczepić do LC czy patrola odrazu dopłacisz do bramek Wiec jak ktoś holuje przyczepy to musso ma niezaprzeczalny atut
A co do spalania to też chyba nie tak strasznie mi na trasie ok 110/h z klimą 11/100km, przy oszczędnej jeżdzie ( nieprzekraczalne 100km/h bez kilmy 9,5l to nie tak źle
A do tego jeszcze dodam to co dla mnie ma znaczenie DMC musso to 2250kg czyli mogę nawet ponad tonową przyczepę przytroczyć i nie wchodzę w Via tolla !!!! Spóbój nawet lekką 750 kg przyczępę doczepić do LC czy patrola odrazu dopłacisz do bramek Wiec jak ktoś holuje przyczepy to musso ma niezaprzeczalny atut
A co do spalania to też chyba nie tak strasznie mi na trasie ok 110/h z klimą 11/100km, przy oszczędnej jeżdzie ( nieprzekraczalne 100km/h bez kilmy 9,5l to nie tak źle
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: dostepność części Musso
Postautor: krzychu » 06 maja 2015, 12:25
Noriega pisze:
A do tego jeszcze dodam to co dla mnie ma znaczenie DMC musso to 2250kg czyli mogę nawet ponad tonową przyczepę przytroczyć i nie wchodzę w Via tolla !!!!
Weź no sprawdź swój dowód bo mój musiołek miał DMC 2510 i przyczepa bez viatola tylko do 990kg.
Masa własna 1885-1935 kg
Ładowność 585-635 kg
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 07 lut 2015, 9:36
- Model: Musso Sports
- Gadu-Gadu: 0
Re: dostepność części Musso
Postautor: gorylpl1 » 14 maja 2015, 17:18
podraze dalej temat czesci. Najomy co mial Musso twierdz ze jednak jest z tym spory problem, poniewaz czesci eksploatacyjne typu klocki, tarcze, amortyzatory, drazki czy inne podstawowe elementy zawieszenia sa dostepne, ale problem pojawia się jak padnie coś nietypowego, ponieważ nowych części brak a zamienniki opiewaja jedynie te czesci eksploatacyjne. Dla przykladu mowil ze np zepsul mu sie mechanizm podnoszenia szyb-skorodowla prowadnica i totalnie nigdzie nie dalo sie jej dokupic-w konsekwencji jezdzil z 3 miesiace z otwarta szyba, po czym udalo mu sie wreszcie kupic jakas uzywana cala szybe z prowadnica (oczywiscie za due pieniedze) zeby tylko wymontowac sama prowadnice. Podobnie mowil ze jest np z zaczepami od kola zapasowego, ktorych ponoc nie da sie kupic jak oryginalny sie urwie w terenie, lampami, czesciami karoserii typu blotniki, szyby-czyli to co w terenowkach moze sie rozwalic podczas zabawy w terenie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: dostepność części Musso
Postautor: unimart » 14 maja 2015, 18:38
To są raczej bajki, zależy gdzie ten kolega części szukał, rzadko zdarza się aby jakaś część Musso/Korando była niedostępna.
Barierą (lampy na przykład) może być cena.
Barierą (lampy na przykład) może być cena.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 39
- Rejestracja: 07 lut 2015, 9:36
- Model: Musso Sports
- Gadu-Gadu: 0
Re: dostepność części Musso
Postautor: gorylpl1 » 14 maja 2015, 23:08
nie wiem gdzie szukał-pewnie w necie, w sklepach, w ogłoszeniach części używanych.....A gdzie tych części trzeba szukać żeby znaleźć? Mówisz, że rzadko się zdarza że jakieś części są niedostępne, no ale jak się jednak to zdarza a dana część wyłącza z użytkowania samochód-to chyba jednak jest problem. Głupia szyba elektryczna która nie chce się dotknąć
,a niemożność jej naprawy powoduje że zostawiamy otwarty samochód. Podobno też sporo samochód które są sprzedawane na części-są rozbierane bo nie dało się ich naprawić z powodu braku jakiś tam części zamiennych. Jeśli chodzi np o lampy-to barierą może być cena używki których jest mało czy są dostępne nowe ale drogie?
ps sam szukałem mozliwości zakupu hard topa do MUSSO Sport i nijak nie da się tegonigdzie kupić....
,a niemożność jej naprawy powoduje że zostawiamy otwarty samochód. Podobno też sporo samochód które są sprzedawane na części-są rozbierane bo nie dało się ich naprawić z powodu braku jakiś tam części zamiennych. Jeśli chodzi np o lampy-to barierą może być cena używki których jest mało czy są dostępne nowe ale drogie?
ps sam szukałem mozliwości zakupu hard topa do MUSSO Sport i nijak nie da się tegonigdzie kupić....
- artega7
- Stały bywalec
- Posty: 219
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 21:46
- Model: Korando C (2011-)
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: dostepność części Musso
Postautor: artega7 » 15 maja 2015, 15:13
Wszystko zależy od sklepu.
Sam ostatnio szukałem dywaników gumowych do mojego Korando. Pytałem w dwóch salonach. W jednym nie ma, tylko zamienniki, które wołali 2x tyle co na allegro. Nie ma ich na magazynie i nie wiadomo kiedy będą. W drugim to samo. Sprawdzali w komputerze, niedostępne, dodatkowo wciskali mi kit, że tamte dywaniki nie pasują bo są do modelu przed liftingowego, choć mają taki sam kształt jak moje oryginalne materiałowe. Kilka tygodni o nie pytałem. Po kontakcie z Unimartem, są dostępne w magazynie w Belgii i nie ma problemu z zamówieniem.
Sam ostatnio szukałem dywaników gumowych do mojego Korando. Pytałem w dwóch salonach. W jednym nie ma, tylko zamienniki, które wołali 2x tyle co na allegro. Nie ma ich na magazynie i nie wiadomo kiedy będą. W drugim to samo. Sprawdzali w komputerze, niedostępne, dodatkowo wciskali mi kit, że tamte dywaniki nie pasują bo są do modelu przed liftingowego, choć mają taki sam kształt jak moje oryginalne materiałowe. Kilka tygodni o nie pytałem. Po kontakcie z Unimartem, są dostępne w magazynie w Belgii i nie ma problemu z zamówieniem.
Korando C, 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
-
- Stały bywalec
- Posty: 531
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: dostepność części Musso
Postautor: unimart » 15 maja 2015, 18:20
Jak wcześniej napisałem, rzadkie są przypadki niedostępności części. Problem w tym, że szukając w różnych hurtowniach części do wszystkiego zwykle nic się nie wskóra, bo takie firmy działają na zamiennikach. W przypadku SSY jest to bardzo nikły procent.
Części oryginalne mają ceny różne, w większości przypadków do przyjęcia. Ale jeśli reflektor do Musso po liftingu kosztuje powiedzmy 1300 zł, to samochód jest wyłączony z ruchu nie dlatego, że części nie ma, a dlatego, że szczęśliwy posiadacz raczej przesiedzi przy komputerze dwa tygodnie niż na taki zakup się zdecyduje. Z kolei, jeśli zapytamy u dealera jakiejś nawet europejskiej marki o reflektor, to cena 1500~2000 zł jest standardem, ale można np. kupić produkt chiński za kilkaset złotych.
Zabudowy do pickupa nie dostaniesz, bo to są części dedykowane i były produkowane na zamówienie importera samochodów, w czasach gdy je sprzedawano.
Części oryginalne mają ceny różne, w większości przypadków do przyjęcia. Ale jeśli reflektor do Musso po liftingu kosztuje powiedzmy 1300 zł, to samochód jest wyłączony z ruchu nie dlatego, że części nie ma, a dlatego, że szczęśliwy posiadacz raczej przesiedzi przy komputerze dwa tygodnie niż na taki zakup się zdecyduje. Z kolei, jeśli zapytamy u dealera jakiejś nawet europejskiej marki o reflektor, to cena 1500~2000 zł jest standardem, ale można np. kupić produkt chiński za kilkaset złotych.
Zabudowy do pickupa nie dostaniesz, bo to są części dedykowane i były produkowane na zamówienie importera samochodów, w czasach gdy je sprzedawano.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości