witam.
od 2 tygodni jestem posiadaczem Korando ( jest to mój pierwszy samochód ).
mam z nim mały problem...
prędkościomierz po przekroczeniu około 55km/h wskazówka najczęściej skacze do góry na około 130-150km/h a potem spada do 0km/h
wystepuja też problemy z obrotomierzem. ten skolei raczej poprostu spada do zera.
mam wrażenie że problem nieznacznie się powiększył tzn chyba problem pojawia się przy mniejszej prędkości niż wcześniej i wystepuje właściwie cały czas po przekroczeniu 55km/h ( zaczęło się od jednostkowego incydentu i potem coraz częściej )
przy okazji może ktoś ma też jakieś namiary na tłumik końcowy odpowiedni do Korando.
mój jest raczej nie do naprawy bo jest upalony na całym obwodzie.
preferowałbym jakiś niedrogi tłumik
mój korando to diesel 2.9 skrzynia manualna, rocznik 97 lub 98 - nie pamiętam dokładnie.
pozdrawiam manaslu
szalejący predkościomierz i obrotomierz
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: szalejący predkościomierz i obrotomierz
Postautor: misiek » 18 lip 2008, 11:16
cześć powiem ci że to pierwszy taki przypadek może to kości przy liczniku,a obrotomierz może fiksować od lużnego paska mikro albo słabego napinacza(pasek wielorowkowy naped alternatora,klimy wody
) tłumik powinieneś dostać w większym sklepie motoryzacyjnym lub serwisie wcale nie tak drogo
) tłumik powinieneś dostać w większym sklepie motoryzacyjnym lub serwisie wcale nie tak drogo
korando2.9
- manaslu
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 lip 2008, 17:45
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: szalejący predkościomierz i obrotomierz
Postautor: manaslu » 18 lip 2008, 12:06
ok dzieki za porady.
troche tez juz na ten temat poczytałem w sieci i faktycznie przyczyn może być wiele.
teraz do dalszej diagnostyki to chyba potrzebuje informacji czy ten licznik predkości jest "impulsowany" ze skzyni biegów mechanicznie (linka) czy elekronicznie (czujnik) - z instrukcji serwisowej wnioskuje ze elektronicznie.
prosiłbym jednak o potwiedzenie czy dobrze wnioskuje
( ustaliłem już ze kłopotem może być problem z masą, uszkodzony któryś z przewodów od czujnika vss lub sam czujnik vss ( jeśli jest czujnik a nie linka ), uszkodzony inny przewód np zasilający licznik, zaśniedziałe styki złączy... - jest tego trochę.
dodam jeszcze że kontrolka od ABSu pali się na czerwono ale jest tak od początku a kłopoty z licznikiem są od mniej niż tygodnia.
niemniej czytałem że w niekórych samochodach impulsy do licznika prędkości są brane z czujnika ABS
a co do tłumika...
to generalnie liczylem na to ze ktos wymieniał i może polecic konkretny tłumik.
do sklepu z tłumikami mam za daleko... mieszkam w "dużym" ( 3000 ludzi - to Tutaj jest spore miasto ) mieście na islandii i najblizszy punkt gdzie moga mi dobrać tłumik jest w stolicy ( 500 km w jedna strone, Ii ich jedyny fachowiec jest na miesięcznym urlopie ).
mysle też że w polsce jest zdecydowanie większy wybór w tłumikach
pomyslałem że w związku z tym łatwiej byłoby mi uzyskać info o dobrym tłumiku od kogoś kto już wymieniał swoj i dosłać go z polski.
poza wspomnianymi problemami lubie swoje korando. ma rasowy wygląd.
troche tez juz na ten temat poczytałem w sieci i faktycznie przyczyn może być wiele.
teraz do dalszej diagnostyki to chyba potrzebuje informacji czy ten licznik predkości jest "impulsowany" ze skzyni biegów mechanicznie (linka) czy elekronicznie (czujnik) - z instrukcji serwisowej wnioskuje ze elektronicznie.
prosiłbym jednak o potwiedzenie czy dobrze wnioskuje
( ustaliłem już ze kłopotem może być problem z masą, uszkodzony któryś z przewodów od czujnika vss lub sam czujnik vss ( jeśli jest czujnik a nie linka ), uszkodzony inny przewód np zasilający licznik, zaśniedziałe styki złączy... - jest tego trochę.
dodam jeszcze że kontrolka od ABSu pali się na czerwono ale jest tak od początku a kłopoty z licznikiem są od mniej niż tygodnia.
niemniej czytałem że w niekórych samochodach impulsy do licznika prędkości są brane z czujnika ABS
a co do tłumika...
to generalnie liczylem na to ze ktos wymieniał i może polecic konkretny tłumik.
do sklepu z tłumikami mam za daleko... mieszkam w "dużym" ( 3000 ludzi - to Tutaj jest spore miasto ) mieście na islandii i najblizszy punkt gdzie moga mi dobrać tłumik jest w stolicy ( 500 km w jedna strone, Ii ich jedyny fachowiec jest na miesięcznym urlopie ).
mysle też że w polsce jest zdecydowanie większy wybór w tłumikach
pomyslałem że w związku z tym łatwiej byłoby mi uzyskać info o dobrym tłumiku od kogoś kto już wymieniał swoj i dosłać go z polski.
poza wspomnianymi problemami lubie swoje korando. ma rasowy wygląd.
- manaslu
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 lip 2008, 17:45
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: szalejący predkościomierz i obrotomierz
Postautor: manaslu » 20 lip 2008, 16:29
witam. problem z predkosciomierzem i obrotomierzem chyba zostal rozwiazany.
chcialem wyjezdzic paliwo do zapalenia sie kontrolki "low fuel" dolac np 20l ropy i sprawdzic ile przejade na tym aby sobie sprawdzic ile mi pali ten samochod.
jednak skoro liczniki zle dzialaly ( dystansu pewnie tez ) to zatankowalem go najpierw 10l i... dzialanie licznikow bylo prawie dobre, po dolaniu jeszcze 20l wszystko chodzi swietnie.
mozliwe ze jest cos nie tak z kontrolka paliwa i ze jezdzilem na prawie pustym baku czekajac az sie zapali. wskazowka poziomu paliwa byla juz na czerwonej kresce.
chcialem wyjezdzic paliwo do zapalenia sie kontrolki "low fuel" dolac np 20l ropy i sprawdzic ile przejade na tym aby sobie sprawdzic ile mi pali ten samochod.
jednak skoro liczniki zle dzialaly ( dystansu pewnie tez ) to zatankowalem go najpierw 10l i... dzialanie licznikow bylo prawie dobre, po dolaniu jeszcze 20l wszystko chodzi swietnie.
mozliwe ze jest cos nie tak z kontrolka paliwa i ze jezdzilem na prawie pustym baku czekajac az sie zapali. wskazowka poziomu paliwa byla juz na czerwonej kresce.
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: szalejący predkościomierz i obrotomierz
Postautor: misiek » 29 lip 2008, 10:36
mysle ze to przypadek że zgrało ci sie to z kontrolka paliwa
a zapala sie u mnie na samiutkim dole czerwonej kreski i wtedy w baku zostaje około 10litrów tak jest u mnie sprawdziłem spuszczając paliwo .najpierw sie pali słabo potem coraz jaśniej posprawdzaj styki to pewnie jest przyczyna skoro sie pojawia i znika
a zapala sie u mnie na samiutkim dole czerwonej kreski i wtedy w baku zostaje około 10litrów tak jest u mnie sprawdziłem spuszczając paliwo .najpierw sie pali słabo potem coraz jaśniej posprawdzaj styki to pewnie jest przyczyna skoro sie pojawia i znika
korando2.9
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 sty 2015, 17:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: szalejący predkościomierz i obrotomierz
Postautor: oklaski » 12 lut 2015, 17:10
Przepraszam, ale piszesz, że problem z obrotomierzeme został rozwiązany, czy mógłbys doradzic jaka była przyczyna? Z góry dzieki.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 425
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: szalejący predkościomierz i obrotomierz
Postautor: matee » 19 maja 2015, 10:47
u mnie kiedyś problemem był kabelek odchodzący od alternatora.
nie stykało coś i obrotomierz szalał.
po naprawieniu połączenia wszystko działa.
nie stykało coś i obrotomierz szalał.
po naprawieniu połączenia wszystko działa.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości