Pozbycie się EGRu
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: mussolinii » 19 kwie 2015, 21:29
Z uszczelniaczy zaworowych olej idzie w postaci mgły przez odmę na sprężarkę, intercooler i do kolektora ssącego. Po drodze masz odnogę na EGR. Ciśnienie ze sprężarki jest na tyle duże że może na zaślepce popuszczać.
I pewno to jest to jak Ci oleju na bagniecie nie ubywa.
I pewno to jest to jak Ci oleju na bagniecie nie ubywa.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: krzychu » 20 kwie 2015, 18:08
Wywalić odmę za tylny most a na wężu byle żarówkę 21W wsadzić.
Inaczej turbo Ci olej wyssie
Mussolinii ma rację, zapomniałem że ja odmę też wywaliłem razem z EGRem
Inaczej turbo Ci olej wyssie
Mussolinii ma rację, zapomniałem że ja odmę też wywaliłem razem z EGRem
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Noriega » 20 kwie 2015, 22:41
Czyli raczej tak może ( no może nie to że musi ) być i nie przejmować sie? CZy martwić się kondycją uszczelniaczy ?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: mussolinii » 21 kwie 2015, 17:36
To nie są duże koszty i wprawny mechanior zrobi to bez ściągania czapki... Generalnie nie trzeba się tym zbytnio przejmować ale przy jakiejś okazji warto to doprowadzić bo porządku.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Noriega » 21 kwie 2015, 22:36
To pewnie chyba trzeba zwrócić się do kolegi Unimarta z w sprawie części. Akurat mam kilka spraw do zrobienia w mussaczu mym wiec kolejna dodatkowa juz takiej róznicy nie zrobi chyba
- xprimo
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: xprimo » 19 cze 2015, 22:58
Koledzy to w którym miejscu mam zaślepić ten EGR - sprawa doyczy Korando 2.9TD
zdjęcie EGR z netu.
Domyślam się że najlepiej w miejscu 1 - bezpośrednio z kolektora.
ewentualnie 2.
na allegro po wpisaniu "zaślepka EGR" pojawia się wiele gotowych zestawów - ktoś coś testował?
ewentualnie zna rozstaw tych otworów (dotyczy 2)
zdjęcie EGR z netu.
5372982539.jpg
Domyślam się że najlepiej w miejscu 1 - bezpośrednio z kolektora.
ewentualnie 2.
na allegro po wpisaniu "zaślepka EGR" pojawia się wiele gotowych zestawów - ktoś coś testował?
ewentualnie zna rozstaw tych otworów (dotyczy 2)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: mirek » 20 cze 2015, 15:19
Uważam, że najłatwiej zaślepić w 2. Ja zrobiłem to następująco: włożyłem poniędzy elementy kartkę docisnąłen i szablon gotowy, można dodatkowo pisakiem zaznaczyć środek otworów. Następnie wyciąłem w/g szablonu blaszkę 0,8 mm wywierciłem otwory i gotowe. Dla pewności od strony kolektora zastosowałem uszczelkę odporną na temperaturę o ile pamiętam to z materiału do 300 st.C. Kwadrans pracy i jest cacy.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości