Witam serdecznie
Nabyłem drogą kupna Korando 3,2 benzynka........chcę z Wami troszkę pobyć bo rozkminiam na razie silnik i TOD,a na forum Korando niestety wszyscy jeżdżą "rakotwórczymi klekotami"
Ale do rzeczy......mam3,2 benzykę......ciśnienie na cylindrach ok.....oleju nie konsumuje, niestety raz "ucieka z pod nogi" ,a innym razem wciskam gaz " do dechy" a samochód bardzo leniwie się rozpędza.......co jest???
Trochę poczytałem i wiem jedno......coś jest "nie-halo" .....co sprawdziłem:
- hamulce ok
- olej w skrzyni -wymiana 4 lata temu.....ale przebieg od wymiany ok 10 tyś km
- półosie ok - regenerowane pół roku temu
- olej w mostach wymieniony pół roku temu
- ciśnienie w cylindrach fabryczne
- ogumienie 16 cali troszke szersze niż fabryczne bo 265
- pali na zimnym i gorącym super
- po rozgrzanu skrzynia przełącza z delikatnymi szarpnięciami
- "pełzanie" na D i R obecne
Co podejrzewam:
- świece - wymienione razem z olejem skrzyni biegu czyli 4 lata temu i 10 tysięcy km
- cewki zapłonowe
- przewody zapłonowe
-nieprawidłowa praca skrzyni biegów ??
- HGW......ze względów wiadomych nie rozwinę tego skrótu
Pomóżcie proszę bo już k*** mnie trafia.....co ominąłem ???
Taki fajny samochodzik......
3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 maja 2015, 22:15
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: Dyzzio » 11 maja 2015, 22:41
Ostatnio zmieniony 12 maja 2015, 13:44 przez Dyzzio, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: 3,2 .....niezrozymiałe spadki mocy ?
Postautor: krzychu » 12 maja 2015, 12:17
A sprawdził układ paliwowy?
Może pompa się przycina i nie ma dostatecznego ciśnienia?
Może regulator ciśnienia?
A może po prostu przytkany filtr paliwa, zator w przewodach lub zabrudzony smok na pompie?
Może pompa się przycina i nie ma dostatecznego ciśnienia?
Może regulator ciśnienia?
A może po prostu przytkany filtr paliwa, zator w przewodach lub zabrudzony smok na pompie?
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 maja 2015, 22:15
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: 3,2 .....niezrozymiałe spadki mocy ?
Postautor: Dyzzio » 12 maja 2015, 13:43
krzychu pisze:A sprawdził układ paliwowy?
Może pompa się przycina i nie ma dostatecznego ciśnienia?
Może regulator ciśnienia?
A może po prostu przytkany filtr paliwa, zator w przewodach lub zabrudzony smok na pompie?
Z układem paliwowym to jest tak,że wszystkie przewody zostały wymienione ok 4 lat temu na miedziane w trakcie remontu generalnego,w tym tez czasie wymieniony został filtr paliwa - przebieg ok 10 tyś (auto bardzo mało uzytkowane jedynie rekreacyjnie)
Co do pompy ....wymieniona w ubiegłymroku jako nowa bo stara nie wskazywała poziomu paliwa, ta zresztą też robi to dziwnie, ale oficjalnie pompa była nowa i podobno na tej starej tez taki problem istniał.
Nic nie wiem o regulatorze cisnienia.......jak to sprawdzić.
Dodam,że mechanik,który opiekował się tym autem dotychczas jest w mojej ocenie bardzo uczciwy i dokładny,ale ewidentnie nie ma pojecia o ssangyongach......teoretycznie w czasie wymiany mógł coś spieprzyć
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 paź 2013, 22:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: malopolskie
Re: 3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: Yannick » 17 maja 2015, 13:41
U mnie jak padł regulator ciśnienia paliwa to z tego cienkiego wężyka lało się paliwo do kolektora i się dławił.
Obejrzyj wiązkę, może powodować zwarcia jak jest spękana - znana wada tych silników.
Pozdrawiam,
Y.
Obejrzyj wiązkę, może powodować zwarcia jak jest spękana - znana wada tych silników.
Pozdrawiam,
Y.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 maja 2015, 22:15
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: 3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: Dyzzio » 19 maja 2015, 1:09
Yannick pisze:U mnie jak padł regulator ciśnienia paliwa to z tego cienkiego wężyka lało się paliwo do kolektora i się dławił.
Obejrzyj wiązkę, może powodować zwarcia jak jest spękana - znana wada tych silników.
Pozdrawiam,
Y.
O jakiej wiązce piszesz ?
Czytałem o tej wiązce na forum "merola" 210 ale tam tez nic ciekawego nie znalazłem .....a propos czy moj korek i musiolki maja licencyjne "benzynki" z MB 210 czy 201 ????
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 paź 2013, 22:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: malopolskie
Re: 3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: Yannick » 05 cze 2015, 14:04
Wiem, że pewnie u Ciebie już po temacie, ale na wszelki odpowiem. Cała wiązka silnika jest problemem, a właściwie jej izolacja, która się sypie ze starości/temperatury i powoduje zwarcia. Szczególnie tam gdzie nie widać, czyli wewnątrz peszli i pod pokrywami oraz kolektorem. Mój właśnie się z tym zmaga u mechanika od jakiegoś czasu.
Początek problemów był taki, że przy dociśnięciu gazu raz szedł, a drugi raz się wyraźnie dusił i zdarzało mu się odłączyć cylindry.
O kick-down'ie wiesz zapewne, więc to odpada...
Początek problemów był taki, że przy dociśnięciu gazu raz szedł, a drugi raz się wyraźnie dusił i zdarzało mu się odłączyć cylindry.
O kick-down'ie wiesz zapewne, więc to odpada...
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: 3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: michaldenisiuk » 16 lip 2015, 6:48
Witam
U mnie jest to samo ale tylko po rozgrzaniu silnika
Zaczyna bujac obrotami na pb i lpg
Ktory odcinek wiazki dokladnie sprawdzic?
U mnie jest to samo ale tylko po rozgrzaniu silnika
Zaczyna bujac obrotami na pb i lpg
Ktory odcinek wiazki dokladnie sprawdzic?
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: 3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: uki » 17 lip 2015, 19:22
Wiązkę Panowie wystarczy sprawdzić czy ma przejście bo nasze wiązki nie sypią się tak jak te z MB, u mnie do wymiany był spróchniały przewód od czujnika na wałku zaworów ssących. Reszta była ok. A czy sprawdzaliście kiedy te nierówności w pracy następują? U mnie w tej chwili wymieniam dwumasę bo już ma za duży luz w każdej płaszczyźnie a po wymianie powiem Wam w tygodniu czy pracuje mi tak idealnie jak u mego kupla który ma 3,2 ale w automacie.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: 3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: mussolinimmz » 20 lip 2015, 11:45
Mi jak nie równo pracował i gubił cylindry po rozgrzaniu wymieniłem świeczki i pomogło. Przy okazji warto też pomyśleć o przewodach jak się jeździ na LPG.
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: 3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: michaldenisiuk » 22 lip 2015, 21:25
Wymienione mam cewki przewody WN i swiece
Wyczyscilem przepustnice i popuscilem troche linke od gazu.
Teraz jak puszczam gaz to przy przepustnicy slychac takie klikniecie bo tam jest jakis stycznik i juz prawie mi nie faluje.
Poza tym przerobilem troche instalacje gazowa.
Czytalem gdzies sie moze byc walnieta przeplwywka i zeby odpalic fure na zimnym z odlaczona a jesli sie uda odpalic to przeplywomierz do wywalenia.
U mnie odpala z podlaczonym przeplywomierzem i bez niego...nie slysze zadnej roznicy w pracy silnika po wypieciu kostki..
Wyczyscilem przepustnice i popuscilem troche linke od gazu.
Teraz jak puszczam gaz to przy przepustnicy slychac takie klikniecie bo tam jest jakis stycznik i juz prawie mi nie faluje.
Poza tym przerobilem troche instalacje gazowa.
Czytalem gdzies sie moze byc walnieta przeplwywka i zeby odpalic fure na zimnym z odlaczona a jesli sie uda odpalic to przeplywomierz do wywalenia.
U mnie odpala z podlaczonym przeplywomierzem i bez niego...nie slysze zadnej roznicy w pracy silnika po wypieciu kostki..
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: 3,2 .....niezrozumiałe spadki mocy ?
Postautor: uki » 24 lip 2015, 22:43
Co do przepływki to trzeba zmierzyć jak się zachowuje podczas pracy ( zmierzyć jej charakterystykę ).
Dodam tylko że nasze benzyniaczki są bardzo odporne na awarie - jedyny punkt który je często boli to zasilanie paliwem. Kolega Marcin z naszego forum się o tym przekonał
W większości przypadków będę się przy tym upierać - "paliwo musi się lać" i to ostro
Dodam tylko że nasze benzyniaczki są bardzo odporne na awarie - jedyny punkt który je często boli to zasilanie paliwem. Kolega Marcin z naszego forum się o tym przekonał
W większości przypadków będę się przy tym upierać - "paliwo musi się lać" i to ostro
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości