Dziś postanowiłem spełnić swoje kolejne zamarzenia, a mmianowicie podłączyś dodatkowe światła drogowe. No i żeby było wygodnie a do tego zgodnie z prawem i logiką chciałem podłączyć przekażnik pod światła drogowe, żeby włączały się razem z drogowymi. Przygotowany że zrobie to jak w każdym innym samochodzie żdziwiłem się nieco jak okazało sie że nie ma bezpiecznika odzielnego dla kazdego z obwodów (pozycja, mijania, drogowe tylko dla lampy przeniej? ) Dalej na kablu + dochodzącym do żarówki deogowej jest napięcie już przy właczeniu mijania, no więc wykumałem że pewnie jest sterowanie masą To da się zrobić bo poprstu wziął bym masę z reflektora do przekażnika i praktycznie miał bym sterowanie przekażnika masą. Ale kurde nie!!! Bo jak chciałem sprawdzić swoją teorięNa obydowie żarówkipojawia się napięcie ??????
Co to za magia???
Ma ktoś wiedzę jak wziąć jakieś sterowania z drogowych które da się wykożystać do zawiadowania przekażnikiem???
Instalacja elektryczna w SSY to jakieś dzieło szatana
Sterowanie świateł przednich
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Sterowanie świateł przednich
Postautor: kurpi » 20 wrz 2015, 8:52
no ja mam właśnie sterowanie masą zrobione Też się zdziwiłem że + jest na stałe,ale widać tak se inżyniery wymyśliły,po co nie wiem.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sterowanie świateł przednich
Postautor: Noriega » 20 wrz 2015, 22:45
Jak to po co wymyślili???? żeby zaznaczyć odmienność
Tylko z tym sterowaniem masą jest jakoś dziwnie, bo w czsie włączania drogowych na obudowie żarówki ( tam gdzie powinien być normalnie - pojawia się napięcie ( jak mierze do masy z aku ???) więc głupio??? Jak tu wziąć jaki kolwiek impuls który pozwolił by zgrać drogowe z halogenami ???
Tylko z tym sterowaniem masą jest jakoś dziwnie, bo w czsie włączania drogowych na obudowie żarówki ( tam gdzie powinien być normalnie - pojawia się napięcie ( jak mierze do masy z aku ???) więc głupio??? Jak tu wziąć jaki kolwiek impuls który pozwolił by zgrać drogowe z halogenami ???
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Sterowanie świateł przednich
Postautor: kurpi » 21 wrz 2015, 6:52
Nie wiem na ile po jest poprawnie elektrycznie (pewnie jakby to elektryk zobaczył to przez tydzień by go brzuch ze śmiechu bolał),ale ja podłączyłem to przez dwa przekaźniki,gdzie jeden sterowany masą z drogowych załącza ten plusowy dający prąd na dodatkowe światła.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sterowanie świateł przednich
Postautor: Noriega » 23 wrz 2015, 1:29
Teoretycznie to przekombinowałeś, wystarczy 1 przekażnik, Masz na stałe podłaczone plusy ( ten do sterowania cewką i główny ( tak go nazwijmy ) A masa z drogowych pojawia się i wtedy mamy przepływ prądy na cewce, zamyka się nam obwód i heya!
W teorii, ale u mnie w momencie kiedy powinien pojawić się - (masa) na obudowie żarówki pojawia się + i tu jest zagwozdka
W teorii, ale u mnie w momencie kiedy powinien pojawić się - (masa) na obudowie żarówki pojawia się + i tu jest zagwozdka
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Sterowanie świateł przednich
Postautor: kurpi » 23 wrz 2015, 6:24
No właśnie nie wiedziałem jak to ma być zrobione teoretycznie i wg schematów,dlatego zrobiłem tak żeby działało
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości