Niestety moja przygoda z Kyronem zaczęła się dość niefortunnie. Nieco ponad miesiąc od zakupu auta (prod. 11.2006, 1 rejstr. 05.2008, przebieg 190.000 km) rozleciał się silnik. Uszkodzony wał, korbowód, zniszczona panewka 3 cylindra. W zasadzie naprawa była nieopłacalna. Zakupiłem więc używany silnik (2006 r., przebieg 160.000 km, automat) i dzięki uprzejmości kolegi postanowiłem zbadać jego możliwości modyfikując mapy wtrysku. Z pierwszym silnikiem auto było dość słabe. Moment było czuć około 2 tys. obr. ale w zasadzie tylko przez chwilę. Później silnik wył, ale auto przyspieszało słabo. Niby waży te dwie tony, ale 140 KM i 310 Nm powinno jednak być chociaż trochę odczuwalne. Początkowo podejrzewałem osprzęt jednak okazało się, że to silnik był na wykończeniu. Osprzęt mam cały czas ten sam, jednak po zmianie silnika nawet z seryjną mapą było dużo lepiej. Po modyfikacji uzyskałem bardzo zadowalające i odczuwalne wyniki:
W serii było trochę mało Nm, jednak tu przyczyn może być wiele. Sprawdziłem przepływkę, zawór sterujący turbiną, czujnik ciśnienia doładowania i w zasadzie nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości. Wykres serii wygląda w miarę normalnie, natomiast po modyfikacji pojawiła się turbo dziura widoczna wyraźnie przy kolejnych hamowaniach. Ciśnienie doładowania zostało w mapie podniesione nieznacznie z 2.486 do 2.548 mBar. Dawki paliwa również w rozsądnym zakresie. Jakieś pomysły? Sugestie?
Po modyfikacji przejechałem ok. 2 tys. km. Kyron stał się znacznie żwawszy, moment czuć praktycznie do 4 tys. obr., silnik pracuje ciszej i nieznacznie spadło średnie spalanie.
P.S.
Gdzieś na forum czytałem o przytkanych filtrach w turbinie. Gdzie ich szukać dokładnie?
Kyron 140@173 KM - Chiptuning silnika 2.0 XDI
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Kyron 140@173 KM - Chiptuning silnika 2.0 XDI
Postautor: kurpi » 12 gru 2015, 8:24
Chodzi o filtry z modulatorów,takie małe czarne kostki podłączone do pompy vacuum.U mnie dół silnika się poprawił po zaślepieniu egr (co ciekawe na początku nawet było gorzej),może ci się egr nie domyka?.Co prawda wyskakuje błąd egr mechaniczny,ale szczek mi się nie wlącza.Też myślałem nad jakimś ciptuningiem ,ale mi chodzi właśnie głównie o poprawienie dołu,bo po autostradach i tak więcej jak 130 km/h mało co jeżdżę,więc moc mi nie jest aż tak potrzebna.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości