Wyskakujące biegi
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: buby1 » 26 mar 2014, 20:04
ja mam problem z 1 pod obciążeniem wyskakuje więc muszę delikatnie puszczać sprzęgło wtedy jest ok, z 3 mama problem jak jest nosorożec zimny ,po rozgrzaniu jest ok.do puki nie uzbieram na drugą będę męczył się z tom,naprawiać się nie opłaca bo obudowa skrzyni jest spawana wygląda to tak jakby reduktor ukręcił skrzynie,jak musso kupowałem to tego nie było widać , a dopiero zauważyłem jak zdemontowałem skrzynie by ją uszczelnić bo lało się z niej ,porobiłem tylko wzmocnienia z grubego płaskownika i zamontowałem do auta,jeżdżę tak już 5 miesięcy ,w terenie też daje rade.w początkowych porywach wiosny mussiak już brał kąpiel wodną i błotną
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: SLAVCO1983 » 26 mar 2014, 22:42
Sprawdź poziom oleju ja nie wiem czy u mnie nie było czasem za mało bo też ciekło skąś tyle ze wielokrotnie czyściłem i spryskiwałem kredą ale cholera wycieku nie ustaliłem. A teraz jak już są dwie przygotowane o przekładki to mnie poziom oleju nie interesuje. Zabawę zaczynam w piątek od rana. Prawie wszystko przygotowane tylko nie mogę odkręcić jednej śruby ehhh zawsze jakiś problem się znajdzie....
tel 790775788
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: sasek94 » 26 mar 2014, 23:06
Jeżeli ktoś ma spawaną skrzynie ;d to podobnie jak u mnie wyjęta:) z wysypanym wstecznym...
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: SLAVCO1983 » 28 mar 2014, 14:12
Złożone w sumie koleś zaśpiewał 800 za przełożenie mi zajęło 3h
tel 790775788
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: SLAVCO1983 » 29 mar 2014, 22:02
No to już bym wolał te 300 dać za włożenie jej spowrotem jak mam się szarpać ale pewnie nie jeden browar pęknie nad wkładanie jej z poziomu zero bez kanału
tel 790775788
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: SLAVCO1983 » 01 kwie 2014, 20:07
Hehe no i stało się... Mamy wtorek, a skrzynia jak leżała tak leży przez 2 dni przychodziłem z pracy otwierałem garaż, otwierałem piwo po czym zamykałem i szedłem do domu, oczywiście garaż. Dziś po powrocie stwierdziłem że koniec sielanki, musiałem przegwintować gniazda wspornika cięgien mocowanych do skrzyni, co uczyniłem, bo w jednym była zerwana śruba, a w 2 gwint, no i skrzynię zalałem świeżutkim dextronem II. Za 2-3h pójdę sprawdzić czy wszystko ładnie trzyma i nigdzie olej nie leci. A jutro od rana składanko.... ehhh... ale jak już włożę to czeka mnie rozwiercanie sprzęgiełek-trzeba przesmarować-a odkręcić się te małe śrubki nie chcą. No to tyle, pewnie odezwę się za tydzień bo nie dam rady sam tego w jeden dzień zrobić.
tel 790775788
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: SLAVCO1983 » 02 kwie 2014, 18:01
a jednak skrzynia zmontowana odpalone w sumie nie jeżdżone tylko tyle że na wstecznym z piskiem ruszyłem i jest ok. nic nie wyskoczyło.
Teraz wziąłem się za rozwiercanie sprzęgiełek ale oczywiście w jednym utkwił zerwany klucz i ni cholery nie idzie ehh..
Teraz wziąłem się za rozwiercanie sprzęgiełek ale oczywiście w jednym utkwił zerwany klucz i ni cholery nie idzie ehh..
tel 790775788
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: dragsterdh » 02 kwie 2014, 19:51
U mnie biegi wyskakiwały przez pękająca linkę. Założyłem nową i wszystko chodzi idealnie.
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: buby1 » 02 kwie 2014, 21:43
kolego sprzęgiełek się nie smaruje ,śrubek nie możesz odkręcić bo łby w nich są stożkowe a aluminium z czasem sie utlenia i blokada jest gotowa, ja u siebie tak miałem ale sprzęgła miałem do wymiany do djaksik poszedł w ruch, w instrukcji nowych sprzęgieł było napisane że do konserwacji sprzęgieł powinno używać się minimalnej ilości oleju maszynowego można powiedzieć że nawilżyć metal
nowe śruby posmarowałem smarem i dokręciłem delikatnie tyle co dojdzie do końca nie na siłę ta pokrywka aluminiowa z pokrętką służy bardziej jako osłona
nowe śruby posmarowałem smarem i dokręciłem delikatnie tyle co dojdzie do końca nie na siłę ta pokrywka aluminiowa z pokrętką służy bardziej jako osłona
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: SLAVCO1983 » 03 kwie 2014, 8:41
Niestety przejechałem kawałek i wsteczny wyskakuje widocznie tak ma być, co do innych biegów jeszcze nie zauważyłem problemu. Sprzęgiełka rozwiercone i chyba na razie założę stare.
tel 790775788
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: SLAVCO1983 » 04 kwie 2014, 14:05
Wsteczny wyskakuje, ale na razie zostawiam jak jest. Sprzęgiełka przesmarowane, niestety po przejechaniu 20km zaczynają świergotać. Zakładam stare cuda a te zostawię na zimę bo w sumie i tak cała zimę 4x4 jeżdżę. Ważne że już jeździ i mi żona nie truje, że auto potrzebuje.
tel 790775788
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: leon81 » 04 kwie 2014, 14:11
MOże to nie sprzęgiełka tylko łożyska igiełkowe prowadzące półoś.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 gru 2015, 13:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
Re: Wyskakujące biegi
Postautor: sebastian84 » 20 gru 2015, 14:09
Witam. Niedawno kupiłem Musso 2.9D, problem jaki sie pojawił to wyskakujące biegi -najpierw zaczęła5, po 50 km 4bieg, po następnych 50 zdarzyła się i 3. Objawia się to tak, że kiedy samochód jedzie pod obciążeniem(np pod górkę) wyskakuje bieg tak jakbym wrzucił na luz, obroty wchodzą na maxymalne. Kiedy odejme gazu i obroty spadną to bieg sam spowrotem się zapina, nie musze ruszać drążka zmiany biegów. Nie ma przy tym żadnych stuków,czy trzasków. Zauważyłem też,że nie moge hamować silnikiem- np. dojeżdżam do zakrętu, zdejmuje noge z gazu, przez chwilę silnik hamuje, ale zaraz rozłącza bieg i jade na luzie. Kiedy dodam gazu bieg spowrotem samemu się zapnie i jade dalej- tak dzieje się na wszystkich biegach.
Edit:
okazało się że przyczyną był rozsypany reduktor.
Edit:
okazało się że przyczyną był rozsypany reduktor.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości