Jak działa napęd 4x4
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 sie 2014, 21:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 23
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Jak działa napęd 4x4
Postautor: direx69 » 25 sty 2016, 19:47
witam wie ktos moze jak dziala naped w sangyoung musso 2.3 benz+gaz. ile procent przekierowuje na kazda czesc kola.? jak wogole dziala.?
-
- Stały bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 08 gru 2013, 4:04
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa Praga płd
Re: Jak działa napęd 4x4
Postautor: Arek » 25 sty 2016, 23:17
Poczytaj sobie jak działa dyferencjał.
Napęd masz na tył. Po dołączeniu 4H masz 50/50
Napęd masz na tył. Po dołączeniu 4H masz 50/50
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak działa napęd 4x4
Postautor: alfik » 26 sty 2016, 0:08
Dodam, że dyferencjału międzyosiowego nie ma i na przyczepnej nawierzchni trzeba jeździć na samym tyle. Zaś na śliskiej jazda z większymi prędkościami jest specyficzna, ale pierwsze audi quattro też tak miało
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Jak działa napęd 4x4
Postautor: renegade » 26 sty 2016, 18:53
alfik pisze: Zaś na śliskiej jazda z większymi prędkościami jest specyficzna, ale pierwsze audi quattro też tak miało
Możesz to rozwinąć??
Mój ma na tył jak wyciągnę przedni wał
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 sie 2014, 21:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 23
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Jak działa napęd 4x4
Postautor: direx69 » 26 sty 2016, 20:19
a dlaczego nie kreca sie kola z przodu z zalonczonym napedem.?
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak działa napęd 4x4
Postautor: alfik » 27 sty 2016, 14:19
Już wyjaśniam:
1) W modelach bez centralnego dyfra (napęd dołączany na sztywno) oba wały kręcą się równo. Tak napędzany samochód trudniej wprowadzić w zakręt - jest stabilny na prostej, ale zaskakujący na łuku, bo coś się musi zacząć ślizgać, by wyrównać różnice drogi pokonywanej na łuku przez poszczególne koła.
2) Nie kręcą się, jeśli nie są w pełni dołączone - to chyba temat nr. 1 w ssangyongu - dołączenie przodu dokonuje się w dwóch miejscach - silniczek w reduktorze dołacza przedni wał. a podciśnienie dołącza koła do półosi. Awarii tych sprzęgiełek (lub sterowania nimi) nie wykazują lampki - po prostu nie działa, bo podciśnienie ucieka.
W nowszych ssangyongach (kyron) sprzęgiełka działają odwrotnie - psują się w stanie załączonym (miałem to).
1) W modelach bez centralnego dyfra (napęd dołączany na sztywno) oba wały kręcą się równo. Tak napędzany samochód trudniej wprowadzić w zakręt - jest stabilny na prostej, ale zaskakujący na łuku, bo coś się musi zacząć ślizgać, by wyrównać różnice drogi pokonywanej na łuku przez poszczególne koła.
2) Nie kręcą się, jeśli nie są w pełni dołączone - to chyba temat nr. 1 w ssangyongu - dołączenie przodu dokonuje się w dwóch miejscach - silniczek w reduktorze dołacza przedni wał. a podciśnienie dołącza koła do półosi. Awarii tych sprzęgiełek (lub sterowania nimi) nie wykazują lampki - po prostu nie działa, bo podciśnienie ucieka.
W nowszych ssangyongach (kyron) sprzęgiełka działają odwrotnie - psują się w stanie załączonym (miałem to).
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Jak działa napęd 4x4
Postautor: renegade » 27 sty 2016, 15:45
Czyli jak mam stały napęd (automat) mogę zrobić odłączany zakładając sprzęgiełka w piasty (mniejsze spalanie, napędy tak nie cierpią)
Wiadomo pewnie coś trzeba pokombinować i przerabiać, może coś przeszczepić od diesla i jest nieopłacalne, ale jest to jakaś alternatywa.
Wiadomo pewnie coś trzeba pokombinować i przerabiać, może coś przeszczepić od diesla i jest nieopłacalne, ale jest to jakaś alternatywa.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak działa napęd 4x4
Postautor: alfik » 27 sty 2016, 16:24
Renegade - zazdroszczę Ci silnika 3.2 , natomiast nie wypowiem się w sprawie sprzęgiełek, bo tam są inne piasty i jak działa to zmiana wszystkiego szybko się na paliwie nie zwróci.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości