Ratunku
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Ratunku
Postautor: sergio1969 » 28 sie 2016, 13:52
Jadac wczoraj do pracy zaswiecil mi sie check i dostalem k...wy. Jadac jednostajnie bez tempomatu obroty okolo 2000 zaczely mi falowac obroty do gory i na dol trzymajac gaz w jednej pozycji check zgasl po dobrym dodaniu gazu . po zajechaniu na miejsce i podlaczeniu EasyDiaga wyskoczyly bledy
1534 istnieje pewnie od nowosci
1530 tak samo od nowosci
i nowe
1235
0400
0571
Wszystko P
1534 istnieje pewnie od nowosci
1530 tak samo od nowosci
i nowe
1235
0400
0571
Wszystko P
Sergio
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
- artega7
- Stały bywalec
- Posty: 219
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 21:46
- Model: Korando C (2011-)
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Ratunku
Postautor: artega7 » 28 sie 2016, 15:59
Tutaj pojawił się problem z błędami 1235 0400
rozwiazane-przygoda-z-bledami-p1235-i-p0400-t3991.html
rozwiazane-przygoda-z-bledami-p1235-i-p0400-t3991.html
Korando C, 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ratunku
Postautor: Trawas » 30 sie 2016, 13:13
Takie chwilowe załączenie się check najczęściej jest wywoływane przez wadliwie pracujący zawór ERG.
Albo drań się zacina , albo jest źle sterowany bo ma po drodze walnięty modulator, albo z podciśnieniem coś nie tak. Może tu być problem z vaccumpompą albo ze szczelnością wężyków i połączeń.
Najpierw sprawdź wartość podciśnienia - możesz językiem do rurki ) przed i za modulatorem.
Spoko, to nie jest jakaś poważna awaria. Dasz radę lewą ręką.
Albo drań się zacina , albo jest źle sterowany bo ma po drodze walnięty modulator, albo z podciśnieniem coś nie tak. Może tu być problem z vaccumpompą albo ze szczelnością wężyków i połączeń.
Najpierw sprawdź wartość podciśnienia - możesz językiem do rurki ) przed i za modulatorem.
Spoko, to nie jest jakaś poważna awaria. Dasz radę lewą ręką.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: sergio1969 » 01 wrz 2016, 22:17
A jak mi wciagnie jezyk? mama bedzie nie pocieszona ze wzgledow wiadomych . I jeszcze na zalaczonym silniku co rozwod pewny
Sergio
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: sergio1969 » 01 wrz 2016, 22:31
bede walczyl w sobote w pracy bo narazie u mnie leje jak z cebra tydzien czasu . koszmar . zaczne bimber pedzic chyba . duzo czasu wolnego jest to moze sprobuje
Sergio
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 sty 2012, 19:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ratunku
Postautor: pawello123 » 02 wrz 2016, 6:16
Mialem podobnie. U mnie pomogla wymiana filtra paliwa.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: sergio1969 » 02 wrz 2016, 9:10
Wszystkie filtry mam wymienione dwa miechy temu
Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ratunku
Postautor: Trawas » 03 wrz 2016, 15:30
Sergio, jaki masz układ z jednym filtrem, czy z dwoma ?
Z zamiennikami filtrów bywa też taki problem, że wadliwie w nich działa termiczny zaworek odcinający paliwo.
Ma on za zadanie odciąć paliwo do pompy wtryskowej jeśli na jej powrocie pojawi się paliwo o zbyt wysokiej temp. znaczy , kiedy pompa się grzeje. Zaworem , takie bimetaliczne G które czasami odłącza się od bimetalu i lata sobie luzem wycinając drożność układu. Z tym, że jak są kłopoty z zasilaniem to silnik raczej nie faluje ale przerywa. Falować może z wielu powodów i dla tego konieczny jest odczyt błędów.
1530 i 1534 -- #1 heater circuit malfunction: Open.
- Check the wiring harness for open. ECU pin #61 ( pin 62 dla 1534)
- Check the heater relay operations.- If the forced operation is not available, replace the ECU.
- Check the ECU wiring and replace the ECU if required.
P0400 - ERG control Value Fault. ( i tu jest pies pogrzebany z tym falowaniem) sprawdź modulator !
P0571 - to już przerabiałeś - Breake Pedal Switch Fault
Z tych błędów nie wynika, że z zasilaniem paliwem jest coś nie w porządku. Raczej powód falowania jest taki , że ERG głupieje, otwiera się i zamyka bez sensu.
Jednym słowem musisz się zabrać za instalację elektryczną i posprawdzać wszystkie kostki czy ci coś nie pośniedziało, zacznij od złączki ECU, wyczyść bądź wymień modulator jeśli z magistralą podciśnienia jest wszystko OK i zrób coś z tym czujnikiem pod pedałem hamulca bo będziesz gwoździem włączał Drive. Z podciśnieniem jest zapewne OK bo , gdyby nie było to głupiałby także modulator turbiny a nie tylko zaworu ERG . A błedów turbiny ci nie wywala.
Z zamiennikami filtrów bywa też taki problem, że wadliwie w nich działa termiczny zaworek odcinający paliwo.
Ma on za zadanie odciąć paliwo do pompy wtryskowej jeśli na jej powrocie pojawi się paliwo o zbyt wysokiej temp. znaczy , kiedy pompa się grzeje. Zaworem , takie bimetaliczne G które czasami odłącza się od bimetalu i lata sobie luzem wycinając drożność układu. Z tym, że jak są kłopoty z zasilaniem to silnik raczej nie faluje ale przerywa. Falować może z wielu powodów i dla tego konieczny jest odczyt błędów.
1530 i 1534 -- #1 heater circuit malfunction: Open.
- Check the wiring harness for open. ECU pin #61 ( pin 62 dla 1534)
- Check the heater relay operations.- If the forced operation is not available, replace the ECU.
- Check the ECU wiring and replace the ECU if required.
P0400 - ERG control Value Fault. ( i tu jest pies pogrzebany z tym falowaniem) sprawdź modulator !
P0571 - to już przerabiałeś - Breake Pedal Switch Fault
Z tych błędów nie wynika, że z zasilaniem paliwem jest coś nie w porządku. Raczej powód falowania jest taki , że ERG głupieje, otwiera się i zamyka bez sensu.
Jednym słowem musisz się zabrać za instalację elektryczną i posprawdzać wszystkie kostki czy ci coś nie pośniedziało, zacznij od złączki ECU, wyczyść bądź wymień modulator jeśli z magistralą podciśnienia jest wszystko OK i zrób coś z tym czujnikiem pod pedałem hamulca bo będziesz gwoździem włączał Drive. Z podciśnieniem jest zapewne OK bo , gdyby nie było to głupiałby także modulator turbiny a nie tylko zaworu ERG . A błedów turbiny ci nie wywala.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: sergio1969 » 03 wrz 2016, 17:58
Zobaczymy nie wszystko naraz bede skrupulatnie robil wszystko po kolei. EGR czysty jak nowy reszta pozniej
Sergio
- sq2gco
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 06 gru 2015, 12:21
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Ratunku
Postautor: sq2gco » 09 wrz 2017, 18:52
Postanowiłem dodać coś do tego tematu może komuś się przyda. Miałem błędy P0400, P1235, P1148, P1124, P1174, check engine czasem palił się non stop podczas jazdy a czasem raz się palił a raz na kilka chwil znikał. Reksio odpalał bez problemu i jechał tylko obcinało mu moc ( odcięcie powyżej 2000 obrotów, czasem trochę wyżej) Wymieniłem filtr paliwa a potem czyściłem styki w łączówkach wszystkich możliwych aż natrafiłem przypadkowo na pęknięty gumowy wężyk od podciśnienia przy trójniku modulatorów sterujących EGR i turbiną. Po wymianie wężyka samochód jak nowy są wszystkie konie i wredna kontrolka się nie pali - słowem ok.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Ratunku
Postautor: sergio1969 » 10 wrz 2017, 9:01
o i prosze zawsze cos na temat do kolekcji mi poznikalo wszystko wiec jest ok. zostaly standartowe dwa 1530 1534 ale ich nie ruszam bo i po co
Sergio
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ratunku
Postautor: Trawas » 11 wrz 2017, 1:33
Modulatory warto od czasu do czasu czyścić bo syfy się w nich zbierają i zacierają pracę rdzenia magnesu i przestaje działać zaworek. Turbina i ERG głupieją no i po mocy. Modulator można prosto przerobić na rozbieralny i jeśli tylko membrana jest cała zaworek można zregenerować.
Problem z fabrycznymi jest taki, że filter modulatora jest z nim połączony a przyznacie, że nie jest to szczęśliwe miejsce umocowania i o kurz tam łatwo. Lepiej wywalić filtr fabryczny, na króciec nałoŻyć wężyk i wyprowadzić filtry w inne miejsce - choćby za akumulator przy burcie. Filtry , jakich użyłem to uniwersalne filtry do paliwa 6mm. Znakomicie się nadają a przez przezroczysty plastik widać czy czas już na wymianę filterka. Modulator mając filtr przez który powietrze ma łatwy przepływ pracuje szybciej i lepiej. Skraca to czas reakcji silnika na nagłe wciśnięcie gazu bo turbina otwiera się natychmiast a ERG szybciutko zamyka - no i silnik gotowy do startu choćby w kosmos
Wszystko zrobiłem tak, jak na filmiku i jest super. https://www.youtube.com/watch?v=wtPVyeXoEvc
Problem z fabrycznymi jest taki, że filter modulatora jest z nim połączony a przyznacie, że nie jest to szczęśliwe miejsce umocowania i o kurz tam łatwo. Lepiej wywalić filtr fabryczny, na króciec nałoŻyć wężyk i wyprowadzić filtry w inne miejsce - choćby za akumulator przy burcie. Filtry , jakich użyłem to uniwersalne filtry do paliwa 6mm. Znakomicie się nadają a przez przezroczysty plastik widać czy czas już na wymianę filterka. Modulator mając filtr przez który powietrze ma łatwy przepływ pracuje szybciej i lepiej. Skraca to czas reakcji silnika na nagłe wciśnięcie gazu bo turbina otwiera się natychmiast a ERG szybciutko zamyka - no i silnik gotowy do startu choćby w kosmos
Wszystko zrobiłem tak, jak na filmiku i jest super. https://www.youtube.com/watch?v=wtPVyeXoEvc
- sq2gco
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 06 gru 2015, 12:21
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Ratunku
Postautor: sq2gco » 20 wrz 2017, 15:27
Zgodnie z zaleceniami kolegów i filmików z podanego linku, zrobiłem czyszczenie modulatorów i zamontowałem nowe filterki.
Zastosowałem Filtrona FS842, fajnie wchodzą w objemki kablowe PCV do rurek 27mm. Jak się zdejmuje korpus oryginalnego filterka z modulatora (jest ciasno osadzony na plastikowym króćcu) to trzeba bardzo uważać by go nie urwać, schodzi ciężko i lepiej rozciąć cały korpus starego filterka. Dołączam zdjęcia.
Zastosowałem Filtrona FS842, fajnie wchodzą w objemki kablowe PCV do rurek 27mm. Jak się zdejmuje korpus oryginalnego filterka z modulatora (jest ciasno osadzony na plastikowym króćcu) to trzeba bardzo uważać by go nie urwać, schodzi ciężko i lepiej rozciąć cały korpus starego filterka. Dołączam zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości