Czesc Wam. Mam problem z moim Musso Sports 2.9TD. Podjechalem do domu i po zaparkowaniu chcialem wrzucic luz i wylaczyc silnik. Pojawil sie opor przy wybijaniu biegu, a pozniej juz nie moglem wrzucic na zaden bieg. Dopiero po wylaczeniu silnika jest to mozliwe.
Pedal sprzegla chodzi tak samo, mozna rowniez odpalic samochod, co bez nacisniecia sprzegla nie byloby mozliwe. Co to moze byc? Przebieg 180.000km
Nie moge wrzucic zadnego biegu na wlaczonym silniku.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 702
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Nie moge wrzucic zadnego biegu na wlaczonym silniku.
Postautor: trol48 » 23 sie 2016, 8:53
rozumiem ze to manual
sprawdz ciegna sterujace biegami
opiszj ak wyglada problem
czy dzwignia jest zblokowana czy luzna
czt to sam jest na pracujacym i zgaszonym silniku
jakie sprzeglo mechaniczne czy hydrauliczne
pozdrawiam
andrzej
791 903 650
sprawdz ciegna sterujace biegami
opiszj ak wyglada problem
czy dzwignia jest zblokowana czy luzna
czt to sam jest na pracujacym i zgaszonym silniku
jakie sprzeglo mechaniczne czy hydrauliczne
pozdrawiam
andrzej
791 903 650
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 47
- Rejestracja: 12 gru 2013, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kleosin
Re: Nie moge wrzucic zadnego biegu na wlaczonym silniku.
Postautor: mirek » 23 sie 2016, 17:58
Witaj Bartqw,
Zacznę od tego, że za możliwość uruchomienia silnika odpowiada włącznik elektryczny pod pedałem sprzęgła i wysprzęglenie nie ma znaczenia.
Nie pasuje mi w Twoim opisie ,,pedał sprzęgła chodzi normalnie,, rozumiem, że z oporem jak zawsze, ale może masz tylko takie wrażenie.
Na zgaszonym silniku zapnij 1 wciśnij sprzęgło i próbuj uruchomć silnik - zaczyna ruszać - mechanizm włączania biegów i skrzynia raczej ok.
Jeżeli w Twoim Musso jest sprzęgło hydrauliczne zacznij od sprawdzwnia poziomu płynu w zbiorniczku pompy sprzęgła (mały zbiorniczek pod maską, lewa strona obok pompy hamulcowej). Brak płynu oznacza nieszczelny układ - wysprzęglik, pompa, przewód. Poziom płynu ok - uszkodzona łapa lub wycisk sprzęgła. Tyle przychodzi mi do głowy tak na szybko.
Zacznę od tego, że za możliwość uruchomienia silnika odpowiada włącznik elektryczny pod pedałem sprzęgła i wysprzęglenie nie ma znaczenia.
Nie pasuje mi w Twoim opisie ,,pedał sprzęgła chodzi normalnie,, rozumiem, że z oporem jak zawsze, ale może masz tylko takie wrażenie.
Na zgaszonym silniku zapnij 1 wciśnij sprzęgło i próbuj uruchomć silnik - zaczyna ruszać - mechanizm włączania biegów i skrzynia raczej ok.
Jeżeli w Twoim Musso jest sprzęgło hydrauliczne zacznij od sprawdzwnia poziomu płynu w zbiorniczku pompy sprzęgła (mały zbiorniczek pod maską, lewa strona obok pompy hamulcowej). Brak płynu oznacza nieszczelny układ - wysprzęglik, pompa, przewód. Poziom płynu ok - uszkodzona łapa lub wycisk sprzęgła. Tyle przychodzi mi do głowy tak na szybko.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 sie 2015, 2:54
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nie moge wrzucic zadnego biegu na wlaczonym silniku.
Postautor: Bartqw » 25 sie 2016, 0:32
Dziekuje za odpowiedz.
Plyn w zbiorniczku jest. Gdy wrzuce bieg i odpale auto to ciagnie do przodu, a gdy zaczne popuszczac sprzeglo to czuc ze ciagnie jeszcze bardziej. Wedlug mnie pedal chodzi tak samo jak wczesniej.
Dzis spotkalem sie z mechnikiem i stwierdzil, ze to prawdopodobnie wycisk sprzegla, poniewaz przy uszkodzonej lapie, pedal sprzegla stawialaby opor w ktoryms momencie.
Ciesze sie, ze to nie dwumas, lecz sama robocizna za wymiane wycisku tez zaboli.
Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi.
Pozdrawiam, Bartek
Plyn w zbiorniczku jest. Gdy wrzuce bieg i odpale auto to ciagnie do przodu, a gdy zaczne popuszczac sprzeglo to czuc ze ciagnie jeszcze bardziej. Wedlug mnie pedal chodzi tak samo jak wczesniej.
Dzis spotkalem sie z mechnikiem i stwierdzil, ze to prawdopodobnie wycisk sprzegla, poniewaz przy uszkodzonej lapie, pedal sprzegla stawialaby opor w ktoryms momencie.
Ciesze sie, ze to nie dwumas, lecz sama robocizna za wymiane wycisku tez zaboli.
Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi.
Pozdrawiam, Bartek
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 sie 2015, 2:54
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nie moge wrzucic zadnego biegu na wlaczonym silniku.
Postautor: Bartqw » 03 wrz 2016, 13:43
Maly update. Rozleciala sie tarcza sprzegla. Okazalo sie, ze nie ma kola dwumasowego.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nie moge wrzucic zadnego biegu na wlaczonym silniku.
Postautor: Trawas » 03 wrz 2016, 14:39
Bo, to jest przyzwoite sprzęgło a nie jakiś jebcony dwumas.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości