Cześć
Nie jest to nic odkrywczego ale jako ze wsadziłem sprezyny od Disco II i trzeba było wysokość przodu dociagnac do tyłu pstryknałem foto.
Na wielu forach 4x4 rzucany jest termin "BJ Flip"
Chodzi o przeniesienie swoznia gornego wahacza pod niego zamiast nad
Dzieki tej operacji mozna uzyskac dodatkowe centymetry w celu podniesienia przodu.
Nie musimy wtedy wyciagac odbojów/ ogranicznikow a wahacz opada jeszcze nizęj, nalezy za to uwazac na kąty pracy połosi napedowych po dokonaniu takiej operacji
U mnie Musso stoi teraz 85cm tył i 83cm przod
Ball Joint Flip czyli jak zyskać 2cm
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Ball Joint Flip czyli jak zyskać 2cm
Postautor: krisw11 » 10 gru 2016, 21:22
Fajny patent koleżko lubie takie akcje ,lubie przerabiać wszystko co sie da i bez kosztów ) Aczkolwiek akurat w Musso również za free przód można podnieść sobie na drążkach skrętnych .
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ball Joint Flip czyli jak zyskać 2cm
Postautor: michaldenisiuk » 11 gru 2016, 0:19
Owszem mozna podniesc na drazkach i tak tez zrobilem ale odboj gornego wahacza nie pozwala podniesc przodu dopoki nie usuniemy odboju co grozi uszkodzeniem czegos lub ewentualnie tak jak zrobilem zmienic polozenie swoznia:)
Ten swozen to tylko uzupelnienie zabawy z drazkami przestawionymi na frezach i/lub podkreceniem ich na srubach.
Ten swozen to tylko uzupelnienie zabawy z drazkami przestawionymi na frezach i/lub podkreceniem ich na srubach.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Ball Joint Flip czyli jak zyskać 2cm
Postautor: krisw11 » 11 gru 2016, 0:37
a widzisz,,,,tu Cię zaskocze niczego nie usuwałem ! Fabrycznie jest tak ,a żeby można było podnieść jakieś 7cm -bo tyle unosiłem swojego musiołka ,i bez żadnych przeróbek,odbojów itp. wszystko orginal. Ale Twój pomysł i tak ma sens i bede go miał zawsze na uwadze w niektórych autkach bo,to cenna technika i darmowa przede wszystkim ))
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ball Joint Flip czyli jak zyskać 2cm
Postautor: michaldenisiuk » 11 gru 2016, 15:20
u mnie niestety na samych drazkach poszedl w gore ok 5cm i oparl sie na odbojach, byc moze mam jakies wyzsze odboje wsadzone dlatego tez musialem zrobic flipa:)
w kazdym badz razie po nowym roku bede chcial kupic jeszcze drazki skretne HD bo te sa strasznie miekkie.H D sa sztywniejsze o ok 30% od OEMowych i tak nie siadaja bo sa z zrobione z grubszego preta
w kazdym badz razie po nowym roku bede chcial kupic jeszcze drazki skretne HD bo te sa strasznie miekkie.H D sa sztywniejsze o ok 30% od OEMowych i tak nie siadaja bo sa z zrobione z grubszego preta
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Ball Joint Flip czyli jak zyskać 2cm
Postautor: uki » 15 gru 2016, 21:08
Pamiętajcie tylko o tym aby pozostawić odpowiedni skok wahacza zanim spotka odbój
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Ball Joint Flip czyli jak zyskać 2cm
Postautor: krisw11 » 15 gru 2016, 22:50
Tjuning jest tjuning hehe wszystko sie da ,najwyżej później troche remontów,spawów,kątowników i dalej w teren ,liczy sie przygoda i zabawa a człowiek uczy sie na błędach,to oczywiste. ja mam tak ,że jak sie poparze ,to ia tak następnym razem dotkne a nóż widelec coś sie zmieni i nie oparzy
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ball Joint Flip czyli jak zyskać 2cm
Postautor: michaldenisiuk » 31 sty 2017, 19:50
zawiecha z przodu pracuje jak trzeba, jest kilka cm do odboju:)
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości