Witam Serdecznie jeszcze raz wszystkich
Wczoraj nabyłem Musso 2,3 PB/LPG Automat ogólne wrażenia piękne po prostu płynie ale ma parę braków które poprzedniemu właścicielowi nie przeszkadzały a ja mam nadzieję uzupełnić z waszą pomocą napisze listę żeby troszkę przedstawić bo nie chce zakładać wszystkich osobnych tematów i mam nadzieję, że to nie poleci do kosza :
Jeżeli chodzi o skrzynię chodzi świetnie ale jeżeli chodzi o napęd 4x4 to jest tak
Jak przełączę na N trzymając hamulec pokrętłem przekręcę na 4H słychać jak by delikatne puknięcie pod autem na konsoli zapala się zielona kontrolka ale napędu nie ma ;( , a jak przełączę na 4L to nic się nie zapala ani nic nie słychać
jeżeli chodzi o konsole wyświetlaczy to kompletna ciemność podświetlenia zegarów nie ma , jeżeli chodzi o kontrolki skrzyni to świeci się tylko R a chyba powinny wszystkie świecić bo ikonki są (mam nadzieje że to wina tylko żarówek)
Jadąc dalej autko fajnie szybko się nagrzewa szybko sekwencja się przełącza ale niestety w aucie chłodno nic nie daje przesuwanie nawiew daje równo itd ale cały ten klimatronik mam też nowy od sprzedającego auto może jak wymienię to wszystko będzie działało
muszę także przypatrzeć się prawym przednim drzwiom bo siedząc na fotelu kierowcy nie mogę otwierać szyby pasażera i sterować lusterkiem a szyba działa jak się steruje siedząc jako pasażer
aaa i tyle lewe drzwi ich centralny nie zamyka muszę ręcznie :>
Nowy nabytek i jego braki
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: Trawas » 23 lut 2017, 1:25
Widzę, że to twój pierwszy 4x4 więc troszkę będziesz musiał się o tym samochodzie nauczyć.
1/ najważniejsze to sprawdż skrzynki bezpieczników, czy wszystkie są OK.
2/ auto ma parę lat więc i wszystkie żaróweczki trzeba sprawdzić jak leci bo wygląda na to, że twój poprzednik trochę "rabunkowo eksploatować auto , nic nie robił. Napraw bo warto.
3/ Napędy, musisz trochę poczytać na forum o napędach , to prawdziwa kopalnia wiedzy. Najważniejsze, że reduktor włącza napęd wału i transmisja jest OK a to najdroższy zespól( kliknięcie i kontrolka) ale na kołach jest drugi poziom załączenia napędu, tzw, sprzęgiełka i one tu nie działają - powodów może być wiele - poczytaj o sprzęgiełkach na forum. Linia podciśnienia, membrana szczelność itp. Może tylko wystarczy uszczelnić magistralę i piasty ? Pamiętaj, że sztywny napęd 4x4 jest tylko na luźnie i śliskie nawierzchnie - po asfaltach na tym jeździć nie wolno bo albo roziepszysz transmisję albo się zabijesz.
Auto, potęga i nie rdzewieje, warto doprowadzić je do porządku.
Zacznij od tego, że jedź na skaner i zapisz wszystkie błędy, które tu rozkminimy - będziesz dokładnie wiedział co się z autem dzieje. Brak ogrzewania , wymiana samego klimatronika może nic nie dać. Po kodach błędów dowiesz się co się tam stało i co trzeba naprawić ? .
Jak zauważysz wiedza wspólnie zebrana na tym forum jest lepsza od niejednego podręcznika i bardzo ci będzie pomocna. Tu masz wszystko, wystarczy tylko poszukać po tematach. Powodzenia.
1/ najważniejsze to sprawdż skrzynki bezpieczników, czy wszystkie są OK.
2/ auto ma parę lat więc i wszystkie żaróweczki trzeba sprawdzić jak leci bo wygląda na to, że twój poprzednik trochę "rabunkowo eksploatować auto , nic nie robił. Napraw bo warto.
3/ Napędy, musisz trochę poczytać na forum o napędach , to prawdziwa kopalnia wiedzy. Najważniejsze, że reduktor włącza napęd wału i transmisja jest OK a to najdroższy zespól( kliknięcie i kontrolka) ale na kołach jest drugi poziom załączenia napędu, tzw, sprzęgiełka i one tu nie działają - powodów może być wiele - poczytaj o sprzęgiełkach na forum. Linia podciśnienia, membrana szczelność itp. Może tylko wystarczy uszczelnić magistralę i piasty ? Pamiętaj, że sztywny napęd 4x4 jest tylko na luźnie i śliskie nawierzchnie - po asfaltach na tym jeździć nie wolno bo albo roziepszysz transmisję albo się zabijesz.
Auto, potęga i nie rdzewieje, warto doprowadzić je do porządku.
Zacznij od tego, że jedź na skaner i zapisz wszystkie błędy, które tu rozkminimy - będziesz dokładnie wiedział co się z autem dzieje. Brak ogrzewania , wymiana samego klimatronika może nic nie dać. Po kodach błędów dowiesz się co się tam stało i co trzeba naprawić ? .
Jak zauważysz wiedza wspólnie zebrana na tym forum jest lepsza od niejednego podręcznika i bardzo ci będzie pomocna. Tu masz wszystko, wystarczy tylko poszukać po tematach. Powodzenia.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lut 2017, 12:21
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Świebodzin
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: maly87 » 23 lut 2017, 21:08
Dzięki wielkie za odpowiedź i chęć pomocy dziś mam noc przed komputerem więc sobie poczytam a pisząc pierwszy post zapomniałem o najważniejszym pali się kontrolka a jej piktogram wygląda następująco ,że świeci czerwone kółeczko z przerywanymi kreskami po obu stronach i dla bajeru jest zaklejone taśmą co by w oczy nie szczypało i kolejna to to ,że elektryczna antena ma urwaną taśmę której jest tylko kilka cm bo już ktoś się do tego dobierał i reszty nie ma :>
a w sobotę mam nadzieję , że coś przysiądę do autka i co nie co uda się poprawić aby małymi kroczkami naprawić wszystkie bolączki :>
kiedyś zakupiłem interfejs ELM 327 wiem że szału nie robi ale może uda się coś z ciekawości zobaczyć a te okrągłą przejściówkę z obd1 na obd2 już zamówiłem
a w sobotę mam nadzieję , że coś przysiądę do autka i co nie co uda się poprawić aby małymi kroczkami naprawić wszystkie bolączki :>
kiedyś zakupiłem interfejs ELM 327 wiem że szału nie robi ale może uda się coś z ciekawości zobaczyć a te okrągłą przejściówkę z obd1 na obd2 już zamówiłem
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: Trawas » 25 lut 2017, 0:41
Wszystkie kontrolki z czerwonym kółeczkiem dotyczą hamulców i tu zapewne chodzi o awarię ABS ? Najlepiej ściągnij sobie z sieci manual do Musso bo bez tej instrukcji napraw niewiele można poprawić. Co do skanera, nie irytuj się, gdy niewiele info dostaniesz bo niewiele skanerów czyta Ssangi, Najlepszym i najpopularniejszym jest Easydiag - ale trzeba uważać bo potrafią go sprzedać bez oprogramowania i licencji.
Antena to pikuś , można dokupić naklejaną na szybę. Najważniejsze to posprawdzać podstawowe rzeczy, czyli czujniki ABS na kołach, podciśnienie w układzie napędów, i całą instalację elektryczną. Czujniki rzadko padają więc trzeba sprawdzić ich podłączenie bo niestety piętą achillesową Ssangów jest instalacja elektryczna, jakość kostek. Kup sobie Elektrozol bo się przyda przy przywracaniu przewodności. Wszystkie wtyczki złączek kolejno rozpinaj i Elektrozolem usuń zaśniedzenia. Pisz kolejno , co będziesz robił to podpowiemy co i jak z własnego doświadczenia. Na wstępie odepnij taką dużą wtyczkę od modulatora ABS , pryśnij trochę Elektrozolu , porusz nią kilka razy tył, przód, podobnie z wtykami pompy hamulcowej - może tam brak przewodności, później połączenia czujek ABS przy kołach - sprawdź przewody, czy który się nie przetarł ? - nie znasz tego auta więc będziesz musiał je zrobić po swojemu , wszystko po kolei.
Antena to pikuś , można dokupić naklejaną na szybę. Najważniejsze to posprawdzać podstawowe rzeczy, czyli czujniki ABS na kołach, podciśnienie w układzie napędów, i całą instalację elektryczną. Czujniki rzadko padają więc trzeba sprawdzić ich podłączenie bo niestety piętą achillesową Ssangów jest instalacja elektryczna, jakość kostek. Kup sobie Elektrozol bo się przyda przy przywracaniu przewodności. Wszystkie wtyczki złączek kolejno rozpinaj i Elektrozolem usuń zaśniedzenia. Pisz kolejno , co będziesz robił to podpowiemy co i jak z własnego doświadczenia. Na wstępie odepnij taką dużą wtyczkę od modulatora ABS , pryśnij trochę Elektrozolu , porusz nią kilka razy tył, przód, podobnie z wtykami pompy hamulcowej - może tam brak przewodności, później połączenia czujek ABS przy kołach - sprawdź przewody, czy który się nie przetarł ? - nie znasz tego auta więc będziesz musiał je zrobić po swojemu , wszystko po kolei.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lut 2017, 12:21
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Świebodzin
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: maly87 » 27 lut 2017, 8:18
Z przyczyn zdrowotnych za dużo czasu na weekend nie poświęciłem ale mam nadzieję się odwdzięczyć jak tylko przyjdzie możliwość
Chciał bym dziś chociaż zaroweczki wymienić ale nie czy się uda
A powiedzcie że tak zapytam bo koło lewarka zmiany biegów mam przełącznik S E co oznacza
Standard extremalnie
Sport Ecco??
Bo już brak koncepcji
I czy po przelaczeniu coś na desce rozdzielczej ma się wyświetlić
Chciał bym dziś chociaż zaroweczki wymienić ale nie czy się uda
A powiedzcie że tak zapytam bo koło lewarka zmiany biegów mam przełącznik S E co oznacza
Standard extremalnie
Sport Ecco??
Bo już brak koncepcji
I czy po przelaczeniu coś na desce rozdzielczej ma się wyświetlić
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: uki » 06 mar 2017, 10:02
S/E - Sport/Economic - na sporcie ciągnie do wysokich obrotów na każdym biegu, Econo szybciej wrzuca kolejny.
Do licznika dobierzesz się demontując po kolei listwy maskujące i tam oczom ukażą się kolejne mocowania aż dotrzesz do licznika. Z czujnikami ABS dokłądnie tak jak Trawas pisał sprawdź przewody oraz wtyczki mocowane w okolicy każdego koła przy ramie. Każdy czujnik ma mieć przy pomiarze podobną impedancję/oporność coś około 1kOhm. U mnie problemem były fragmenty przewodów przy samych czujnikach - koszulki termokurcz dały radę.
W przypadku otwierania szyb najprawdopodobniej bedziesz musiał rozebrać panel sterowania tam gdzie nie działa i wyczyścić styki ( z pewnością są wypalone) ponieważ sterowanie jest prądowe i ta przypadłość jest dość częsta. Cały panel sterowania możesz wyciągnąć w górę z uchwytu w drzwiach i wypiąć z kostki. Na stole zdecydowanie łatwiej będzie go ogarnąć.
Do licznika dobierzesz się demontując po kolei listwy maskujące i tam oczom ukażą się kolejne mocowania aż dotrzesz do licznika. Z czujnikami ABS dokłądnie tak jak Trawas pisał sprawdź przewody oraz wtyczki mocowane w okolicy każdego koła przy ramie. Każdy czujnik ma mieć przy pomiarze podobną impedancję/oporność coś około 1kOhm. U mnie problemem były fragmenty przewodów przy samych czujnikach - koszulki termokurcz dały radę.
W przypadku otwierania szyb najprawdopodobniej bedziesz musiał rozebrać panel sterowania tam gdzie nie działa i wyczyścić styki ( z pewnością są wypalone) ponieważ sterowanie jest prądowe i ta przypadłość jest dość częsta. Cały panel sterowania możesz wyciągnąć w górę z uchwytu w drzwiach i wypiąć z kostki. Na stole zdecydowanie łatwiej będzie go ogarnąć.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 wrz 2016, 21:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2897
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: yari34 » 18 maja 2017, 13:35
Witam...ciekawi mnie jedno...w jaki sposób przelaczasz napęd.. .z hamulcem?? Ja mam musso 2.9td. I muszę to robić z pozycji N w automacie a potem zapinam ręcznie na kolach...
-
- Stały bywalec
- Posty: 149
- Rejestracja: 22 sty 2016, 8:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 10354196
- Skype: michal.mroz
- Lokalizacja: Lipsko
- Kontaktowanie:
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: renegade » 31 maja 2017, 9:18
Moim skromnym zdaniem czerwone kółko z przerywanymi kreskami to kontrolka od klocków. ABSy mają kontrolki pomarańczowe.
S/E jak napisał Uki to tryb pracy skrzyni.
E- pali się na desce zielona kontrolka ECO szybciej zmienia biegi ale pod podałem gazu jest guzik (łamak) jak mocno wcisniesz gaz (czuć momen przełamania pedału) kreci do czerwonego.
S- czyli Sport -skrzynia zachowuje sie jak by łamak był cały czas wyciśnięty.
Co do przedniego napędu może masz sprzegielka manualne i trzeba je tylko przekręcić.
Nie ulega wątpliwości że musisz wydlubac deskę i uruchomić wszystkie kontrolki. Możliwe że niektóre ktoś celowo się ich pozbył przed sprzedażą.
S/E jak napisał Uki to tryb pracy skrzyni.
E- pali się na desce zielona kontrolka ECO szybciej zmienia biegi ale pod podałem gazu jest guzik (łamak) jak mocno wcisniesz gaz (czuć momen przełamania pedału) kreci do czerwonego.
S- czyli Sport -skrzynia zachowuje sie jak by łamak był cały czas wyciśnięty.
Co do przedniego napędu może masz sprzegielka manualne i trzeba je tylko przekręcić.
Nie ulega wątpliwości że musisz wydlubac deskę i uruchomić wszystkie kontrolki. Możliwe że niektóre ktoś celowo się ich pozbył przed sprzedażą.
- aQQ
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 gru 2018, 9:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Żary (lubuskie)
- Kontaktowanie:
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: aQQ » 02 sty 2019, 13:05
Witam. Ja także niedawno nabyłem Musso, z tym że 2.9 TD na manualnej skrzyni.
Mój egzemplarz był mechanicznie w opłakanym stanie. Kilka tygodni pracy, i powoli odzyskuje on swoją sprawność. Pozostała jeszcze do zrobienia rzecz najważniejsza - nie włącza się przedni napęd.
Wiem że ta usterka może mieć wiele przyczyn. Zacznę jednak od tego że reduktor nie włącza mi napędu na przedni wał. Podniosłem auto ( wszystkie koła w górze) i zauważyłem że przedni wał się nie kręci. Przełącznik 4H 4L działa właściwie, kontrolki i silniczek też. Przednie piasty i sprzęgiełka po remoncie (wszystkie uszczelniacze).
Można by się jedynie przyczepić do podciśnień, bo podczas gaszenia silnika, po przekręceniu stacyjki na OFF silnik chodzi jeszcze 2-3 sekundy. Ale podciśnienia nie mają raczej nic wspólnego z załączaniem transmisji na przedni wał. Bardzo proszę o jakieś sugestie i porady.
Mój egzemplarz był mechanicznie w opłakanym stanie. Kilka tygodni pracy, i powoli odzyskuje on swoją sprawność. Pozostała jeszcze do zrobienia rzecz najważniejsza - nie włącza się przedni napęd.
Wiem że ta usterka może mieć wiele przyczyn. Zacznę jednak od tego że reduktor nie włącza mi napędu na przedni wał. Podniosłem auto ( wszystkie koła w górze) i zauważyłem że przedni wał się nie kręci. Przełącznik 4H 4L działa właściwie, kontrolki i silniczek też. Przednie piasty i sprzęgiełka po remoncie (wszystkie uszczelniacze).
Można by się jedynie przyczepić do podciśnień, bo podczas gaszenia silnika, po przekręceniu stacyjki na OFF silnik chodzi jeszcze 2-3 sekundy. Ale podciśnienia nie mają raczej nic wspólnego z załączaniem transmisji na przedni wał. Bardzo proszę o jakieś sugestie i porady.
-
- Stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy nabytek i jego braki
Postautor: MacGyver » 15 sty 2019, 7:14
Zdejmij "shift motor" z reduktora pod nim będzie wybierak którym silnik obraca w kształcie trójkąta jeśli dobrze pamiętam. Na obudowie reduktora jest opisane co w którym położeniu załącza. Czyli 2H, 4H, 4L. Załacz ręcznie 4h zobacz co się będzie działo z napedem i tak samo 4L. Sprawdź czy nie jest zmielona przekładnia "shift motor" i sam silnik chodzi a trzpienia wybieraka nie obraca. Jeśli sterowanie będzie ok, a napędu 4x4 brak to trzeba rozbierać reduktor. W manuału jest ładnie opisany. Powodzenia
Było Musso 2.9TD, teraz Rexton 2.7 xdi
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości