Spalanie
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie
Postautor: Consool » 04 mar 2017, 13:11
Taa a potem przy dystrybutorze lej paliwo i płacz hehe ja zawsze tankuje do pełna jak jestem na przedostatniej ... Lepiej żeby nie lykal paliwa z dna baku :p
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie
Postautor: sergio1969 » 04 mar 2017, 15:05
Gwarantuje ci ze bak w srodku masz czysty 2004 masz fotki i czysciutko-stare przesady
Sergio
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Spalanie
Postautor: Trawas » 05 mar 2017, 6:51
Consool pisze:Taa a potem przy dystrybutorze lej paliwo i płacz hehe ja zawsze tankuje do pełna jak jestem na przedostatniej ... Lepiej żeby nie lykal paliwa z dna baku :p
Consoolku , oj, się Boga , co ty piszesz ? Przecie smok jest zanurzony na stałe na jednej głębokości - i czy w zbiorniku jest dużo, czy mało i tak zawsze ssie tuż z nad dna zbiornika. Możesz sobie przyczepić z tyłu zbiornika magnes neodymowy to przynajmniej opiłki będzie zbierał w jednym miejscu.
No, bo na niektórych stacjach pompy są stareńkie i zużyte to nimi szczodrze obdarzają klientów.
Ale najfajniejsze jest to, że jak sobie autko postoi trochę dłużej a ktoś gruchą nie nadymie tylko kręci to podciśnienie do filtra zasysa dwoma drogami - jedną normalną , przez filtr ale niestety i drugą, czyli powrotem do zbiornika - no i wtedy dopiero może syfu zaciągnąć.
jest na to prosty sposób. Rurkę, którą paliwo wpływa powrotem do zbiornika wygiąć by wlewała z wysoka a żeby pompa nie ssała powietrza przez tą rurkę ze zbiornika trzeba w wężyk powrotu za filtrem wsadzić zaworek zwrotny - metalowy ! by puszczał tylko w jedną stronę w kierunku zbiornika alle z powrotem figa. W ten sposób można uchronić się przed zanieczyszczeniami ze zbiornika bo jak paliwo idzie przez filtr, bądź filtry to raczej tą drogą syfy się nie przedostaną do pompy.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Spalanie
Postautor: Trawas » 06 mar 2017, 2:00
W środku tak to wygląda , no nie ? Rurkę powrotu można nawet chlastnąć w połowie, niech leje po smoku ale żeby nie zaciągała powietrza do filtra trzeba układ zabezpieczyć zaworkiem zwrotnym . I tak warto bo jak poziom paliwa zejdzie w zbiorniku poniżej rurki powrotu to podciśnienie w filtrze i tak ciągnie powietrze ze zbiornika . Przyznam, że fabryczny układ jest trochę głupi bo jakby nie przewiduje spadku poziomu paliwa w zbiorniku poniżej rurki powrotu a nie przewidziano zaworka zwrotnego co by zatrzymywał ruch wsteczny do filtra. Filtr jest tak zbudowany, że zasysa także powrotem bo przechwytuje przelew no i tam też nie ma zaworka zwrotnego. Za to serwisy się cieszą bo ta konstrukcja napędza im klientów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: Spalanie
Postautor: rasti86 » 06 mar 2017, 21:06
U mnie średnie spalanie to 9/10 litrów. Najbardziej oszczędnie udało mi się zejść do 8 litrów - ale to bardzo spokojna jazda.
Autostrada i jazda powyżej 150 - to jakieś 12/13 litrów. Trasa (prędkości max do 120) - 9 litrów.
Zawsze tankuje lepszego diesla - zawsze to lepiej dla wtrysków, lepiej nie tankować syfiastego paliwa do naszych silników.
Autostrada i jazda powyżej 150 - to jakieś 12/13 litrów. Trasa (prędkości max do 120) - 9 litrów.
Zawsze tankuje lepszego diesla - zawsze to lepiej dla wtrysków, lepiej nie tankować syfiastego paliwa do naszych silników.
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie
Postautor: Consool » 06 mar 2017, 22:30
trzeba tu odróżnić 2 modele rexa
1. to stały napęd 4x4
2. dołączany gdzie non stop jedzie sie z napędem na tył.
dodatkowo na spalanie ma wpływ czy auto jest w automacie czy manualu
1. to stały napęd 4x4
2. dołączany gdzie non stop jedzie sie z napędem na tył.
dodatkowo na spalanie ma wpływ czy auto jest w automacie czy manualu
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 sie 2016, 11:29
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Dublin
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie
Postautor: Holler » 18 mar 2017, 17:14
No i po powrocie na standartowe mapy, mam 11- 12l w mieście, czyli akceptowalne. Do paliwa dodaje takie cuś:
2-x-5-litre---cans-of-dipetane-fuel-treatment.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Spalanie
Postautor: Trawas » 18 mar 2017, 18:57
rasti86 pisze:U mnie średnie spalanie to 9/10 litrów. Najbardziej oszczędnie udało mi się zejść do 8 litrów - ale to bardzo spokojna jazda.
Autostrada i jazda powyżej 150 - to jakieś 12/13 litrów. Trasa (prędkości max do 120) - 9 litrów.
Zawsze tankuje lepszego diesla - zawsze to lepiej dla wtrysków, lepiej nie tankować syfiastego paliwa do naszych silników.
To trochę za dużo - mój to TOD w automacie , zatem najgorszy układ pod względem zużycia. W trasie do 120km/h , normalnie z dawaniem po tyłku przy wyprzedzaniu to wynik góra 7,5 litra. Autostrada na maxa do 190 km/h do 12 litrów. A przy jeździe "na kropelkę" do 90km/h zszedłem nawet poniżej 6 litrów. Na twoim miejscu sprawdziłbym opory toczenia bo 9 literków to sporo.
- Jurgen
- Stały bywalec
- Posty: 348
- Rejestracja: 29 cze 2014, 19:54
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz\Stilo :)
Re: Spalanie
Postautor: Jurgen » 18 mar 2017, 19:37
Oj,oj "Trawas" chyba się trochę w obliczeniach "zamerdało" bo te 6/100 nawet przy " dziadkowym" stylu jazdy w tym autku się nie uda. Co do tych 7.5 ?może bardziej jest realne ,ale generalnie smoki nie są bardzo oszczędne. Zresztą auto z taką masą, mocą, automatem oraz "laczkami" 255 6L/100 się nie zadowoli . Mój bynajmniej też nie
Zresztą te 9/100 kolegi uważam za normalne.....
pozdrawiam
Zresztą te 9/100 kolegi uważam za normalne.....
pozdrawiam
Jurgen
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 sie 2016, 11:29
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Dublin
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie
Postautor: Holler » 18 mar 2017, 19:43
Drodzy użytkownicy! O co chodzi z tymi "smokami"? Przecież Rexton to inaczej Sołtys
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Spalanie
Postautor: automatic » 18 mar 2017, 20:40
SsangYong Motor Company (hangul: 쌍용자동차, z kor. „bliźniacze smoki”)
za wikipedią
za wikipedią
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 sie 2016, 11:29
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Dublin
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie
Postautor: Holler » 18 mar 2017, 20:52
Aha. No to "BLIŹNIACZE SMOKI SOŁTYSA" w takim razie. Przepraszam, nie doinformowałem się... Jeszcze lepiej!
- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: Spalanie
Postautor: gabit01 » 18 mar 2017, 22:31
Kolego Trawas a miałem Cię za poważnego człowieka który zna się na autach a tu taka plama jakby to był 1 kwietnia to bym mógł zrozumieć te GŁÓPOTY co nawypisywałeś na temat spalania aż nie mogłem uwierzyć musiałem czytać dwa razy,chyba że w twoim rexsie jest silnik z fiata pandy i to przy tej masie auta ciężko by ci było osiągnąć twój wynik
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 sie 2016, 11:29
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Dublin
- Kontaktowanie:
Re: Spalanie
Postautor: Holler » 18 mar 2017, 22:47
gabit01 pisze:Kolego Trawas a miałem Cię za poważnego człowieka który zna się na autach a tu taka plama jakby to był 1 kwietnia to bym mógł zrozumieć te GŁÓPOTY co nawypisywałeś na temat spalania aż nie mogłem uwierzyć musiałem czytać dwa razy,chyba że w twoim rexsie ...
Halo! Jest tu jakiś Admin? Bo MEN szlocha...
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Spalanie
Postautor: Trawas » 19 mar 2017, 1:26
gabit01 pisze:Kolego Trawas a miałem Cię za poważnego człowieka który zna się na autach a tu taka plama jakby to był 1 kwietnia to bym mógł zrozumieć te GŁÓPOTY co nawypisywałeś na temat spalania aż nie mogłem uwierzyć musiałem czytać dwa razy,chyba że w twoim rexsie jest silnik z fiata pandy i to przy tej masie auta ciężko by ci było osiągnąć twój wynik
Szanowny panie, jeździć nie umiesz i szkoła techniki jazdy ci się kłania , nie potrafisz korzystać optymalnie ze skrzyni biegów, Masz zaniedbane auto w którym łożyska trzymają a klocki hamulcowe trą po tarczach, masz dodatkowe opory na mostach i wałach , to się nie dziw, że prawidłowo ustawione auto spala mniej. I druga sprawa , założę się o swojego Rexa, że przejadę nim 100km na 6 litrach paliwa - oczywiście po dobrej trasie bez korków i mega zakrętów. Nie będę przy tym specjalnie pociągał , jak dziadek. Ot zwyczajna , spokojna jazda zgodna z przepisami , czyli do 90 km/h. Przeciętnie w trasach wypada mi SIEDEM jeśli jadę sam bez ładunku ! Oczywiście mógłbym spalić 14 i więcej a wszystko zależy od stylu jazdy i jej płynności. Jak pojeździsz więcej głową a mniej pedałem gazu, nauczysz się korzystać z " dobiegu" a zaprzestaniesz używania hamulca non stop to zrozumiesz o czym tu piszę. Silnik Rexa musi pracować na mapie wtrysku w jej optymalnym zakresie, czyli nie wolno mocno wciskać pedału gazu i czekać na wzrost prędkości ale rozpędzać auto podobnie , jak robi to tempomat, czyli bez wchodzenia w zakres wzbogacania mieszanki systematycznie i nadążnie wciskając pedał - auto płynnie nabiera prędkości bez marnowania paliwa - i to wcale nie jest niemrawe przyspieszanie, gdzieś do ok 70% maksymalnego przyspieszenia. Załączenie , nawet chwilowe mapy gwałtownego przyspieszania włącza układ wzbogacania i chwilowe zużycie może podskoczyć nawet o 100% . Rexem trzeba umieć jeździć wiedząc , jak w nim działa układ zasilania. Tyle.
Nie gniewaj się ale chyba mógłbym cię wiele nauczyć i sprawić byś zaczął czuć auto " przez majtki"
Ale są i złe strony takiego stanu rzeczy - bo doświadczenie przychodzi niestety z wiekiem.
PS - silnik Rexa jest oszczędny ! - bo spala mniej niż 270 CDI Mercedesa a to zasługa układu Delphi dokładniejszego niż układy Boscha.
A Panda wcale do oszczędnych nie należy , gdybyś napisał Golf 1,9 TDI 90 KM to może bym akceptował taką wypowiedź bo tamten silnik rzeczywiście był oszczędny dawnymi czasy. Dziś takim jest 1,6 l MultiJet FIATA choć dwulitrówka też nie jest łakoma.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017, 1:32 przez Trawas, łącznie zmieniany 1 raz.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości