Zawór EGR w Kyronie
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Zawór EGR w Kyronie
Postautor: ARLNIE » 10 kwie 2017, 10:34
Podepnę się pod temat. Samochód jest zamulony totalnie, szczególnie uwidacznia się to przy próbach wyprzedzania, kiedy silnik wyje, bieg redukuje, a przyspieszenia nie ma...lepiej na piątce i z lekkim dodawaniem gazu wyprzedzić niż redukując i dociskając pedał gazu. W zeszłym roku latem miałam czyszczony egr, ale rezultat dalej ten sam- muli. Turbina ok, ale... W samochodzie, szczególnie po odpaleniu czuć zapach spalin, podczas jazdy zapach wywiewa, nie wspomnę o siwym dymie, który wylatuje gdy mocniej dodam gazu chcąc np szybciej ruszyć. Obstawiam katalizator. W końcu 120tys przejechane, więc zapewne już się posypał. Mechanik proponuje wywalić katalizator i włożyć strumienicę, ale tak czytam różne fora i czytam i już jestem zielona. Jedni mówią, że to dobre rozwiązanie, inni żeby w puszkę po katalizatorze wspawać rurę o średnicy wydechu (mam podwójny wydech - nie wiem czy ma to jakieś znaczenie), kkolejni o wymianie na nowy. Korci mnie jeszcze zaślepienie egr, ale może nie będę szaleć...Co mnie natomiast martwi, to sondy lambda - ile ich jest i jak to obejść oraz czujniki, a mianowicie, czy po zaślepieniu egr nie będą mi pipczeć żadne czujniki i silnik nie przejdzie w tryb awaryjny? Już teraz mi coś pipczy jak odpalam silnik - szczególnie jak jest rozgrzany lub jak temperatura powietrza jest powyżej zera - zimą nie pipczało. Wydaje mi się, że pika właśnie dlatego, bo jakiś czujnik wychwytuje zbyt dużą ilość spalin, która po prostu nie ma ujścia i to wiążę z katalizatorem, ale w temacie samochodów jestem laikiem... Ktoś jest w stanie coś mi doradzić?
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR w Kyronie
Postautor: charlie » 10 kwie 2017, 12:22
Sprawdzałaś rurki i chłodniczkę spalin przed EGR ? U mnie była pęknięta krótka przed chłodniczką. Nie wiem jak jest w 2.0 litra, bo ja mam 2.7 l w Reksiu.
- MaxHummel
- Stały bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sie 2015, 21:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Zawór EGR w Kyronie
Postautor: MaxHummel » 10 kwie 2017, 16:04
macgriszka pisze:właśnie chcialem wyczyścić zawór EGR ale znudzilo mi się
Przyjacielu! Rządzisz:)))))! Skad ja to znam.....
Stay Low Move Fast
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR w Kyronie
Postautor: Trawas » 10 kwie 2017, 17:26
Arline, sondzie możesz powiedzieć dziękuję - możesz wlepić zamiast podłączenia, oporniczek o odpowiedniej wartości. W sondach najczęściej padają grzałki więc oporniczek musi mieć taką wartość , jak grzałka sondy , co nie znaczy, że ona nie będzie realnie pracować, owszem tylko z opóźnieniem, jak się rura rozgrzeje. Sprawdź koniecznie modulatory turbiny i ERG ! Jeżeli modulator się zawiesza to nic z tego, że turbina OK a zawór wyczyszczony. NIECH KTOŚ PONACISKA PEDAŁ GAZU A TY POPATRZ NA RAMIĘ SIŁOWNIKA PNEUMATYCZNEGO TURBINY, CZY SIĘ PORUSZA ? Strumienicę to niech pan mechanik sobie w tyłek wspawa będzie dalej puszczał i grzmiał jak Dora. Katalizator ? Broń Boże - ten typ katalizatora działa dotąd dokąd ruda mu płaszcza nie przegryzie. Sam się czyści i regeneruje pod wpływem temperatury spalin.
I sprawdź na diagu akcelerometer , czy nie ma błędów ?
Posprawdzaj , czy nie masz dziury w tłumiku bo najczęściej pada na szwie , czyli od góry tłumika, a tego nie widać. Poszukaj tych przedmuchów bo jazda takim autem jest nie zdrowa.
Akcelerometer ci powie co mu dolega , jak w zimie nie piszczało to sprawdzić trzeba czujnik temp. zewnętrznej i przepływomierz masowy - ale bez diaga niczego nie dotykaj bo się tylko w koszty wpędzisz i nic.
Sprawdź też na diagu zawór IMV bo może ciśnienie na listwie zbyt wysokie i masz spore przepały ?
I zrób próbę przelewową wtrysków .
I sprawdź na diagu akcelerometer , czy nie ma błędów ?
Posprawdzaj , czy nie masz dziury w tłumiku bo najczęściej pada na szwie , czyli od góry tłumika, a tego nie widać. Poszukaj tych przedmuchów bo jazda takim autem jest nie zdrowa.
Akcelerometer ci powie co mu dolega , jak w zimie nie piszczało to sprawdzić trzeba czujnik temp. zewnętrznej i przepływomierz masowy - ale bez diaga niczego nie dotykaj bo się tylko w koszty wpędzisz i nic.
Sprawdź też na diagu zawór IMV bo może ciśnienie na listwie zbyt wysokie i masz spore przepały ?
I zrób próbę przelewową wtrysków .
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2017, 17:37 przez Trawas, łącznie zmieniany 2 razy.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR w Kyronie
Postautor: Trawas » 10 kwie 2017, 17:33
Co do zaślepki , możesz wsadzić ale taką z dziurką ok 6 mm po środku , będzie puszczać akurat tyle spalin by czujnik zareagował właściwie a spalin będzie szło dużo mniej i wolniej będą zasmaradzać kolektor. Tylko zrób na tyle cienką by wyglądała jak metalowa fabryczna uszczelka . Blacha nierdzewka 0,4 mm wystarczy. Opiłuj ładnie na kształt oryginalnej uszczelki. Nikt się nie połapie.
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 lis 2015, 17:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: Zawór EGR w Kyronie
Postautor: ARLNIE » 12 kwie 2017, 10:36
Trawas, dziękuję za obszerną podpowiedź. Jak tylko przetłumaczę ją sobie na język polski, lub prościej - wydrukuję i pokażę komuś kompetentnemu - trzeba będzie zabrać się do roboty. Spaliny jakoś się unormowały, wprawdzie na zimnym silniku jest ich więcej, ale to normalne chyba. Może się po prostu katalizator przepalił, skoro sam się czyści i regeneruje jak mówisz. Natomiast pikanie i energia muła wciąż doskwierają. Oczywiście da się z tym jeździć, jeśli nauczy się odpowiednio muskać pedał gazu, puszczać i dodawać i tak go smyrać jedynie, bo dociskać to mogę do dechy, narobię jedynie hałasu, ale nie przyspieszę PRzejadę się gdzieś na diagnostykę, może czegoś się dowiem. Kiedy byłam kilka miesięcy temu u znajomego mechanika, pokazał mi jedynie błąd: woda w filtrze paliwa, a objawy miałam podobne, tylko może jeszcze wtedy nie aż tak dokuczliwe.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości