Witam,
Jakiś czas temu w trakcie jazdy samochodem zapaliła mi się kontrolka silnika. Samochód zaczął tracić moc i nie miał przyspieszenia (brak jakiegokolwiek kopa, jeździ jak mół - max 110). Udałem się do serwisu i powiedziano mi, iż może to być zawór EGR... EGR został sprawdzony i przeczyszczony po czym samochód zaczął poprawnie chodzić ale niestety tylko przez jakieś pół godziny. Ponownie zapaliła się kontrolka... W trasie kiedy próbowałem osiągnąć prędkość pękł mi jakiś przewód przez co samochód zaczął zasysać powietrze do turbiny i dzięki temu samochód zaczał ponownie szybko jeździć... Udałem się do serwisu gdzie wymienili mi ten przewodu na nowy i samochód zaczał znowu wolno jeździć. Proszę o pomoc i porade.
Czy powinienem wymienić cały zawór EGR na nowy? Czy problem tkwi w czymś innym?
Dane do mojego EGR - numer seryjny EGR A6651400560 (napisane na EGR).
Pozdrawiam,
Gras
Zawór EGR - Actyon Sports 2007
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: krisw11 » 20 cze 2017, 23:26
A może czujnik doładowania ciśnienia w turbo albo jakaś nieszczelność na drodze EGR,turbo itp.?
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: krisw11 » 20 cze 2017, 23:30
Albo podleć do dobrego magika i odłącz EGR systemowo czyli komputerowo i powinien być spokój raz na wieki. Te Egry ,to ciągłe kłopoty. Chyba ,że już powoli wtryski Ci Kolego padają i raz działa raz nie dlatego komputer wchodzi co jakiś czas w tryb awaryjny.
Kris
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: Trawas » 21 cze 2017, 15:16
zawór ERG nie ma aż takiego wpływu na moc silnika. Trzeba wymienić modulator- zawór podciśnieniowego sterowania turbiną bo to jej sprawka. Odłącz wężyk od modulatora i zobacz jak chodzi. Warto by też sprawdzić modulator ERG. ( obydwa można dobrać np od Opla bo koreańskie kosztują 5 razy drożej. )
Ale przede wszystkim pytanko o filtr powietrza - jak dawno temu był wymieniany ?
Ale przede wszystkim pytanko o filtr powietrza - jak dawno temu był wymieniany ?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 lis 2013, 17:03
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: gras » 21 cze 2017, 21:31
filtr powietrza jest nowy - dopiero co był wymieniany.
Czyli zawór podciśnieniowego sterowania turbiną oraz modulator ERG powinienem wymienić? mógłbyś może podać mi jakis link do strony z ktorej można zamówić oba modele dla Opla ktore pasowałyby do mojego Actyon Sports z 2007 roku? Aż tak duża różnica jest pomiedzy firmowymi?
Pozdrawiam
Czyli zawór podciśnieniowego sterowania turbiną oraz modulator ERG powinienem wymienić? mógłbyś może podać mi jakis link do strony z ktorej można zamówić oba modele dla Opla ktore pasowałyby do mojego Actyon Sports z 2007 roku? Aż tak duża różnica jest pomiedzy firmowymi?
Pozdrawiam
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: Consool » 21 cze 2017, 22:49
czy różnica jest duża to sam powinienes sobie odpowiedzieć... zakłądając ze nowy oryginalny kosztuje okolo 500 - 700 zł
na allegro wpisz zawór podciśnienia - dostaniesz za około 150 zł Nowy i też firmy Pierburg wystarczy poszukać i się znajdzie całą mase patrz tylko na wtyczki aby były takie same Ja w swoim rexie wymieniałem juz 2 i jeden kupiłem od opla a 2 od bmw i działąja super nie ma znaczenia ... byle by wtyczki były takie same
na allegro wpisz zawór podciśnienia - dostaniesz za około 150 zł Nowy i też firmy Pierburg wystarczy poszukać i się znajdzie całą mase patrz tylko na wtyczki aby były takie same Ja w swoim rexie wymieniałem juz 2 i jeden kupiłem od opla a 2 od bmw i działąja super nie ma znaczenia ... byle by wtyczki były takie same
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: Trawas » 22 cze 2017, 13:21
No właśnie - o to chodzi
Nie dajmy się naciągać.
http://allegro.pl/czujnik-zawor-turbiny ... 58773f0422
od Insigni 2,0 CDTI też może być - każdy z odpowiednią wtyczką. Wszystkie pracują dokładnie tak samo.
A jak nie chcesz wydawać kasy to możesz się troszkę pobawić
https://www.youtube.com/watch?v=YT_ceCwD2jo&t=26s
Nie dajmy się naciągać.
http://allegro.pl/czujnik-zawor-turbiny ... 58773f0422
od Insigni 2,0 CDTI też może być - każdy z odpowiednią wtyczką. Wszystkie pracują dokładnie tak samo.
A jak nie chcesz wydawać kasy to możesz się troszkę pobawić
https://www.youtube.com/watch?v=YT_ceCwD2jo&t=26s
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: Trawas » 22 cze 2017, 13:53
Albo tu, na końcu filmu zobacz , jak sobie poradził z brudnym filtrem powietrza w modulatorze - zamienił na całkiem inny i dobrze. https://www.youtube.com/watch?v=r0JZL4iR-D4
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 wrz 2017, 11:05
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1989
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: kręci nie odpala -sangyong Actyon Sports 2007
Postautor: Benek » 10 wrz 2017, 11:20
Witam mam problem z odpaleniem mojego auta . Posiadam go od wduch lat i pierwszy raz mi się zdarzyło mieć problem .auto kręci ale nie odpala . Wymieniłem filtr paliwa i nic z tego. Jak prysnęło olejkiem odpala i pracuję dobrze . Jak z gaszę i ponownie prubuje odpalić nie chce załapać . Odchodzę od zmysłów . Pomurzcie proszę . Ps układ paliwa jest szczelny
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lis 2017, 8:56
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: Adas » 05 sty 2018, 17:41
Jak ukłąd szczelny to podłącz kompa ja mam interfejs do Ssangyongów i innych cudaków, to wyskoczy pewnie jakiś błąd. Bo jeżeli psikasz i pali to wina po stronie paliwa, skoro układ szczelny to hmm albo pompa nie ciągnie po stronie pierwotnej, albo wtórny i wtryski, może czujnik na listwie common rail ??. Może regulator na pompie CR ??. Bez kompa ciężko wpaść tak na odległość. p.s. Mi to zostało po alfie z silnikiem JTD, przez x lat dolewałem oleu 2T do ropy, nigdy nie miałem problemu z pompą i wtryskami!. Polecam leję też do Actyona, polecam Lotos 2T, Orlean 2T półsyntetyki, lub droższy aktualnie używam Liqui Moly 1052 2T. Proporcja 1:200, 1:250.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 gru 2013, 9:55
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: jolerox » 13 kwie 2018, 16:29
Miałem ten sam problem co Ty. Nikt mi nie mógł pomóc. Czujniki były ok. Problemem okazały się wtryski. Po regeneracji, problem rozwiązany
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 gru 2013, 9:55
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zawór EGR - Actyon Sports 2007
Postautor: jolerox » 21 lis 2018, 10:16
Kolejny problem.
Po regeneracji wtrysków, nadal wyskakuje "Check" silnika. Turbina jest dobra, wtryski po regeneracji, czujnik ok. Co to może być?
Po regeneracji wtrysków, nadal wyskakuje "Check" silnika. Turbina jest dobra, wtryski po regeneracji, czujnik ok. Co to może być?
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości