Pomożecie
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2017, 11:01
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Augustynio
Pomożecie
Postautor: Daroo » 11 lip 2017, 19:26
Witam posiadam korando z 2006 2.9 td i mam taki oto problem pojechalem wymienic aku bo zaniemugł , pan wyciągnął sprzęt i stwierdził ze nie ma ładowania a aku jest dobre tylko niedoladowane myślę o to fajnie wiec przyjechałem do domu odpalilem miernik i stwierdzilem ze ładowanie jest odczyt 14,2v ale po wlaczeniu swiatel i klimy spada na 13v tak wiec nie doladowywuje wiec pewnie regulator napiecia wiec wziolem sie za wyciagniecie alternatorka i zawizlem do profesjonalistów a tam wielka laska ze przyjechalem z samą częścią a nie z samochodem pan po sprawdzeniu na stole wszysto w porządku pytam to może regulator a pan z łaską ze napewno nie to o czym mówię pewnie jest uplynnosc, strata miedzy alternatorem a instalacją i dalej jestem w martwym punkcie mo ktoś z was miał takie czary
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Pomożecie
Postautor: uki » 11 lip 2017, 22:28
Zmierz kolego różnicę napięć pomiędzy przewodem na wyjściu z alternatora (+) i drugi jego koniec podłączony do instalacji ( zazwyczaj gruby czerwony przewód zarobiony oczkiem) jeśli będziesz mieć pomiar >=0,5V to przewód do ponownego zarobienia bo się gdzieś utlenił lub poluzował.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2017, 11:01
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Augustynio
Re: Pomożecie
Postautor: Daroo » 12 lip 2017, 20:28
Kolego a mógłbyś mi podpowidziec gdzie ten przewód z oczkiem prawdopodobnie sie znajduje bo wiesz niejestem jakims miszczem elektryki a mechanicznie jeszcze cos tam potrafie i lubię sobie nieraz pogrzebac sam pozdro
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Pomożecie
Postautor: uki » 12 lip 2017, 21:39
jeden koniec przy alternatorze a drugi musisz wytropić idąc za tym grubym kablem aż do kolejnego złącza ( nie kojarzę gdzie on idzie w korando ale jak się przyjrzysz z pewnością wytropisz dokąd on dociera drugim końcem)
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2017, 11:01
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Augustynio
Re: Pomożecie
Postautor: Daroo » 23 lip 2017, 12:18
Witam problem rozwiazany wystarczyło podczyscic przewód uziemiajacy miedzy sinikiem a karoserią brak dobrego styku
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Pomożecie
Postautor: uki » 23 lip 2017, 22:35
To świetnie, że obyło się bez dodatkowych kosztów
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pomożecie
Postautor: Trawas » 24 lip 2017, 17:42
Uki hahahaha piszesz o przewodzie zakończonym oczkiem - ale czy to oczko widać ?
Czemu nie wspomniałeś o zworze bezpieczeństwa, w której to oczko jest dokręcone śrubką do zworki ?
W Rexach to znajduje się pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Otóż ta zwora jest z mosiądzu a wszystko znajduje się w małej czarnej skrzyneczce otwieranej Kapselkiem. Bardzo często mosiądz koroduje i w środku robi się zielono od tlenku a bywa, że zarobione oczko na przewodzie wręcz się rozpada. Warto tam zajrzeć , oczyścić i pokryć smarem bo robi się tlenkowo syfowy izolator i prąd sporo traci na tym połączeniu. Każdy, kto tego nie robił ma tam zielony syf .
Czemu nie wspomniałeś o zworze bezpieczeństwa, w której to oczko jest dokręcone śrubką do zworki ?
W Rexach to znajduje się pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Otóż ta zwora jest z mosiądzu a wszystko znajduje się w małej czarnej skrzyneczce otwieranej Kapselkiem. Bardzo często mosiądz koroduje i w środku robi się zielono od tlenku a bywa, że zarobione oczko na przewodzie wręcz się rozpada. Warto tam zajrzeć , oczyścić i pokryć smarem bo robi się tlenkowo syfowy izolator i prąd sporo traci na tym połączeniu. Każdy, kto tego nie robił ma tam zielony syf .
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Pomożecie
Postautor: sergio1969 » 24 lip 2017, 18:36
Trawus mosiadz nie koroduje tylko sie utlenia z biegiem czasu i wytwarza sie sielono bialy syf ktory utrudnia przeplyw ,uziemienie itp
Sergio
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 cze 2017, 11:01
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: Augustynio
Re: Pomożecie
Postautor: Daroo » 24 lip 2017, 22:19
UKI he he nie tak dokonca się odbyło bez kosztów nowe swiece żarowe 200 zl gdyż przez nie doladowany aku niepojawiała sie sprezynka nowy aku 400zl mechanik skasował 230 i niby naprawione a do sprawdzenia poszedł alternator 30 zł a wystarczylo odkrecic srubeczke z oczkiem na karoseri i to jeszcze w niedziele mysle ze zostanie mi to przebaczone gdyz bbyla przykrecona na izolacji karoseri dopuki gwint nie przyrdzewial to jakis tam styk był a to o czym piszecie sprawdzilem na poczatku i tam było ok to tyle ale i tak jestem zakochany w tym autku
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pomożecie
Postautor: XSzafaX » 26 sie 2017, 23:01
Ja musiałem praktycznie pominąć tą skrzyneczkę a dokładniej mam masę na tej samej śrubie w tej skrzynce czyli pominołem ten mostek przez to ze ukręciła sie śruba a to co tam było po otwarciu to jeden wielki syf aż kabel od alternatora sie rozsypał XD
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości