Ktoś przerabiał temat? Z racji częstych wypadów " na dalekie Podlasie" i Bieszczady zmieniam opony na agresywne AT'ki lub MT'ki. I teraz pytanie do Was, jaki max rozmiar żeby napędów nie rozdupczyć ? Wiadomo 235/70r16 seria, czy 235/85r16 czy 265/70r16 nie zdemolują szybko ukł. napędowego? Pomijam tu szerokość felgi i jej ET bo i tak mam teraz ujemne.
Liczę na konkrety
Opony w teren do Rexa - na poważnie
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Opony w teren do Rexa - na poważnie
Postautor: uki » 24 paź 2017, 8:52
235/80R16 to odpowiednik 31" /9" R16 więc taki standardzik, który bez problemu nasze mosty obsłużą. Chociaż koledzy niektórzy na 32" latają i nie narzekają na usterki układu przeniesienia napędu - no i ten wygląd na 32"
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opony w teren do Rexa - na poważnie
Postautor: alfik » 24 paź 2017, 10:02
235/80 to bardzo rzadki rozmiar - widywałem go w nalewkach. 235/85 to już praktycznie 32" - taka średnica jak 265/75. W kyronie miałem 235/85 a potem 265/75. Przy wyższych sprężynach mieściły się, nie miałem problemów z przeniesieniem napędu. W ekstremalnym wykrzyżu tył ocierał lekko o nadkole, ale bez uszkodzeń. Przy automacie przełożenia nie są problemem - masz manual i sprzęgło będzie miało ciężej. Na poszczególnych biegach poczujesz mniej siły.
Jeśli auto ma być w teren, to nie ma co się oszczędzać i trzeba kupić MT. Jeśli na szosę i w teren - polecam Goodyeary Wrangler Duratrac - miałem je w Ssangyongu, a potem kupiłem do Pajero - nadają się i na drogę i nawet na zimę (lepiej od większości AT). To AT ale tak agresywne, że można je nazwać MT. Niestety drogie i nie łatwe w zakupie (kupowałem w http://opony-4x4.pl). At - bierz BF Goodrich jak chcesz jeździć szosą, a jak tylko w błoto to można agresywne nalewki.
265/70 ma mały wybór agresywnych opon. Jeśli nie chcesz za wielkich, rozejrzyj się w 245/75 - jest trochę MT i AT w tym rozmiarze i nie będzie problemów z felgami czy ocieraniem.
Jeśli auto ma być w teren, to nie ma co się oszczędzać i trzeba kupić MT. Jeśli na szosę i w teren - polecam Goodyeary Wrangler Duratrac - miałem je w Ssangyongu, a potem kupiłem do Pajero - nadają się i na drogę i nawet na zimę (lepiej od większości AT). To AT ale tak agresywne, że można je nazwać MT. Niestety drogie i nie łatwe w zakupie (kupowałem w http://opony-4x4.pl). At - bierz BF Goodrich jak chcesz jeździć szosą, a jak tylko w błoto to można agresywne nalewki.
265/70 ma mały wybór agresywnych opon. Jeśli nie chcesz za wielkich, rozejrzyj się w 245/75 - jest trochę MT i AT w tym rozmiarze i nie będzie problemów z felgami czy ocieraniem.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości