Witam.
Obiecałem rok temu instrukcję co i jak i w końcu się zabrałem.
Na Początek sytuacja w moim konkretnym przypadku byłą chyba najgorsza z możliwych. Samochód który odkupiłem od pierwszego właściciela miał totalnie zaniedbane załączniki które były totalnie zżarte przez korozję i rdzę co za skutkowało że vacum wciągał rdzę do przewodów podciśnieniowych i która totalnie zablokowała i zasmarkała zaworek załączników przednich piast.
Tak to wtglądało od dołu :
Co do procedury wymiany załączników i czyszczenia przewodów podciśnieniowych to wystarczy standardowy komplet kluczy walizkowych (z portalu all… za ok 120-130zł ) no i komplet imbusów lub gwiazdek potrzebnych do odkręcenia piasty od obudowy piasty(takiektóre można podłączyć pod klucz bo są fest przykręcone). Do czyszczenia wężyków podciśnieniowych najlepiej użyć isopropanolu. Jest to suchy alkohol więć nie zostawia po sobie wilgoci a bardzo dobrze wyczyści z rdzy i wszelkich tłustych zanieczyszczeń.
No to do dzieła:
1.
Na początek zdejmujemy koło i zacisk chamulcowy.
-odkręcamy 2 śruby od zacisku, wywalamy klocki(zachować blaszki dystansowe) -Odkręcamy następne 2 grubsze śruby od obudowy zacisków i zdejmujemy zacisk podwieszając na drucie o sprężynę aby nie nadwyrężać przewodu hamulcowego
Śruby szczęk:
śruby obudowy szczęk:
2.
Odkręcamy 2 śruby na imbus aby odczepić tarczę od piasty. No i w tym momencie mamy gołą piastę.
3.
Teraz zdejmujemy kapturek na środku piasty i odkręcamy śrubę od półosi. Następnie przez otwory w krążku piasty odkręcamy 3 śruby trzymające piastę w obudowie(uprzednio odczepić złącze od czujnika prędkości koła). Po odkręceniu śrub piasta powinna stosunkowo gładko wyjść(z tego co pamiętam chyba nawet młotka nie używałem.
4.
W tym momencie masz ściągniętą piastę i masz 2 wyjścia. Jeżeli w środku jest w miarę czysto i brak oznak korozji, wody, rdzy to najlepiej odkręcić dolną śrubę wahacza od obudowy oraz końcówkę drążka kierowniczego.
Odkręcić 3 śruby trzymające załącznik i wyciągnąć pionowo do góry wężyki podciśnieniowe.
Teraz wystarczy nadgiąć na tyle obudowę aby półoś na której wisi poluzowany załącznik wyskoczyła z otworu obudowy piasty.
W przypadku jak obudowa piasty jest w środku zasmarkana to najlepiej odkręcić wszystkie śruby od zawieszenia aby całkiem uwolnić obudowę i dokładnie ją wyczyścić.
W moim przypadku miałem tą 2 opcję i cała robota na 2 koła zajęła mi 2 dni wraz z czyszczeniem piast i obudowy piast.
Dolna śruba obudowy piasty:
Górna śruba obudowy piasty wraz z gniazdami z których wyciągnięto przewody podciśnienia.
Drążek kierowniczy:
Widok po kompletnym demontażu:
Obudowa piasty po demontażu od strony mocowania przełącznika z widoczną korozją i resztkami przełącznika w rowku uszczelki.
Po wyczyszczeniu z rdzy i korozji wszystko bardzo soczyście nasmarowałem smarem łt-40 a rowek w który wchodzi załącznik zasmarkałem dokładnie silikonem samochodowym ponieważ jest tam szpara ok 0.5cm w którą idealnie wchodzi piach i sobie powoli koroduje.
Po wyczyszczeniu zamontować w odwrotnej kolejności.
Śruba dolna od obudowy piasty jest samo kontrująca więc po odkręceniu najlepiej kupić nową. Ja po prostu przykręciłem ją na silikon samochodowy i jest idealnie.
Co do wężyków podciśnieniowych. JA wlałem w słoik isopropanol i strzykawką na parę razy zatykając otwór z góry wężyka wypełniałem go płynem. I na koniec pełną strzykawką parę razy przepompowałem płyn aż nie stał się klarowny.
Sam zaworek od podciśnienia znajduje się wsunięty pod półką od akumulatora z jednej strony wchodzi wężyk od vacum a z drugiej wychodzi na dwójnik na 2 koła.
Zaworek znalazłem pod nazwą i numerem:
SSANGYONG Solenoid valve assy 4154221002
Życzę owocnej pracy:)
[Actyon Sports] do 2013 wymiana załączników piast przednich
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 maja 2016, 18:00
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
[Actyon Sports] do 2013 wymiana załączników piast przednich
Postautor: iMacOSX » 05 lis 2017, 15:08
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości