Witam.
Czy ktoś miał do czynienia z wiskozą, na ile śrub jest łapana?
Ten gwizd przy nabieraniu prędkości to jednak wiskoza. Cały czas jest zapięta od właczenia silnika. W sangu na Towarowej krzykneli mi 1300zł, cena z kosmosu. Znalazłem na allegro, czy będzie pasaowała:
http://allegro.pl/wiskoza-g-klasa-koran ... 80987.html
wiskoza Rexton 2.7 Xdi
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 9:58
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: valdi10 » 12 lis 2014, 14:16
No i mnie dopadł kryzys!!! Chodzę w dziurawych spodniach, jem spleśniały ser i jeżdzę samochodem bez dachu !!!
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: sergio1969 » 12 lis 2014, 15:58
Prawdopodobnie na 4 sruby a wentylator na 3 ale lepiej niech podpowie Trawus
Jak mi sie dobrze zdaje po wygladzie wiskoza z merola sprintera 2,7 jest identyczna -najlepiej wykrecic i do sklepu skoczyc przymierzyc bo montaz i demontaz to jest chwila
Jak mi sie dobrze zdaje po wygladzie wiskoza z merola sprintera 2,7 jest identyczna -najlepiej wykrecic i do sklepu skoczyc przymierzyc bo montaz i demontaz to jest chwila
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2014, 20:03 przez sergio1969, łącznie zmieniany 1 raz.
Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: Trawus » 12 lis 2014, 19:59
Zdemontuj pasek wielorowkowy odwodząc sprężynę napinacza wkładając weń dźwignię. Odkręć centralną śrubę wentylatora imbusem 8 ( tylko weź porządny z długim ranieniem bo mocno przykręcone ) , zdejmij wiatrak, a wtedy zobaczysz na ile śrub przykręcono element mocowania wiskozy z kołem pasowym - chyba cztery ? . Tylko po co to sprawdzać ? Dostęp dobry , idzie łatwo. Ten element o , który ci chodzi przykręcony jest do wiatraka więc zdejmiesz go wraz z nim odkręcając tylko jedną śrubę centralną. Jak wyjmiesz wiatrak to odkręcisz od niego wisko i założysz nowe - mocują to trzy śruby do plastikowego wiatraka ( czasami trudno się je odkręca ) . Włożysz na miejsce, przykręcisz centralną i gotowe. Godzinka roboty i spoko. Kurcze na prawdę 1300 zł ? Szok - niech idą do diabła na pączki. Sprzęgło warte stówę a robota maks 200 zł - przy okazji obejrzyj pasek czy nic mu nie dolega ?
To, które wskazałeś linkiem jest jak najbardziej dobre - we wszystkich jest to samo.
Gorzej jak poszło łożysko , wtedy trzeba będzie odkręcić wszystko z silnika jak na fotce od Sergia , poszukać dobrego ściągacza i prasy - ściągnąć łożysko z wałka a następnie z piasty. Łożysko da się dobrać polskie bo to standardowy wymiar albo niemieckie - najdrożej wyjdzie koreańskie niestety o ile sprzedają same łożyska a nie cały zespół ?
To, które wskazałeś linkiem jest jak najbardziej dobre - we wszystkich jest to samo.
Gorzej jak poszło łożysko , wtedy trzeba będzie odkręcić wszystko z silnika jak na fotce od Sergia , poszukać dobrego ściągacza i prasy - ściągnąć łożysko z wałka a następnie z piasty. Łożysko da się dobrać polskie bo to standardowy wymiar albo niemieckie - najdrożej wyjdzie koreańskie niestety o ile sprzedają same łożyska a nie cały zespół ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 9:58
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: valdi10 » 27 sty 2015, 16:33
Jak zdemonować wiskozę?
Zaczynamy od góry, czy od dołu auta?
Trzeba demontować obudowę wiatraka?
Jak pisał Trawus zdjąć pasek, to wystarczy żeby łatwo dostać się do wiatraka, którędy go wyjąć?
Zaczynamy od góry, czy od dołu auta?
Trzeba demontować obudowę wiatraka?
Jak pisał Trawus zdjąć pasek, to wystarczy żeby łatwo dostać się do wiatraka, którędy go wyjąć?
Ostatnio zmieniony 27 sty 2015, 20:08 przez valdi10, łącznie zmieniany 1 raz.
No i mnie dopadł kryzys!!! Chodzę w dziurawych spodniach, jem spleśniały ser i jeżdzę samochodem bez dachu !!!
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: sergio1969 » 27 sty 2015, 19:08
Ja sciagalem obudowe dwie lub 3 sruby i o wiele latwiej dobrac sie do wiatraka, sprubowac mozesz z zalozonym paskiem odkrecic ,bo srodkowa sruba jest zajebiscie dluga i bedzie bardzo ciezko, odrazu mowie ,pozniej to pryszcz. Wszystko od gory robisz
Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 9:58
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: valdi10 » 09 lut 2015, 20:34
Wiskoza wymieniona, kupiona na allegroza 185zł. Wszystko gra, świst ustał, już nie wchodzi na obroty jak F16
No i mnie dopadł kryzys!!! Chodzę w dziurawych spodniach, jem spleśniały ser i jeżdzę samochodem bez dachu !!!
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 10 paź 2009, 11:20
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: king » 26 kwie 2015, 11:17
cześć
W sobotę, w Kyronie założyłem wisko od sprintera (BEHR HELLA 8MV 376 732-071), takie dopasowali mi w sklepie ale dalej chodzi jak czołg. Sprawdziłem na stronach Inter Cars i wychodzi na to że pasują tylko od MB G(W463) ale cena jak oryginału. Dlatego co jest z tym sprzęgłem, wygląd taki sam a właściwości inne a może nowe jest uszkodzone ( w co wątpię). Jutro pójdę z reklamacją do sklepu, ciekawy jestem czy uwzględnią i przyjmą zwrot.
W sobotę, w Kyronie założyłem wisko od sprintera (BEHR HELLA 8MV 376 732-071), takie dopasowali mi w sklepie ale dalej chodzi jak czołg. Sprawdziłem na stronach Inter Cars i wychodzi na to że pasują tylko od MB G(W463) ale cena jak oryginału. Dlatego co jest z tym sprzęgłem, wygląd taki sam a właściwości inne a może nowe jest uszkodzone ( w co wątpię). Jutro pójdę z reklamacją do sklepu, ciekawy jestem czy uwzględnią i przyjmą zwrot.
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: zedisson » 28 kwie 2015, 12:27
słyszałem zdania że zbyt mocne dokręcenie może spowodować zablokowanie sprzęgła visko.
U mnie było wymienione na nowe (oryginał) ponieważ stare cały czas ciągnęło.
Stare po "regeneracji" na półce ma lekki normalny opór ale nie ciągnie więc coś w tym może być.
Prawidłowy moment dokręcenia visco - 45+/-5 Nm
Tak przy okazji jeździłem parę tygodni latem bez visco i nie było problemu pomimo upałów.
Wentylator klimy załatwiał sprawę.
U mnie było wymienione na nowe (oryginał) ponieważ stare cały czas ciągnęło.
Stare po "regeneracji" na półce ma lekki normalny opór ale nie ciągnie więc coś w tym może być.
Prawidłowy moment dokręcenia visco - 45+/-5 Nm
Tak przy okazji jeździłem parę tygodni latem bez visco i nie było problemu pomimo upałów.
Wentylator klimy załatwiał sprawę.
- MaxHummel
- Stały bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 sie 2015, 21:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: wiskoza Rexton 2.7 Xdi
Postautor: MaxHummel » 03 sty 2018, 10:18
king pisze:
Jutro pójdę z reklamacją do sklepu....
No, szkoda, ze nie znamy końca historii...
Stay Low Move Fast
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Kill First Die Last
One Shot One Kill
No Luck Just Skill
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości