Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 14 gru 2017, 18:37
- Gadu-Gadu: 0
Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: Pulcheriusz » 12 sty 2018, 10:27
Hej! Zbieram się do zakupu Reksia, ale w necie krąży tyle różnych sprzecznych informacji na temat tych aut, że postanowiłem zapytać u źródła.
1. Ile waży pierwszy model a ile poliftowy (2,7 diesel) - czy to prawda, że z ok 1900kg przytył do 2100? Jak to się ma do wagi 3,2 w benzynie?
2. Co pozmieniali w silniku 2,7 w stosunku do wersji przed liftem? Oczywiście inna jest moc, ale ponoć doszedł też DPF, inna turbina itp...
3. Jak jest z napędem w wersji po lifcie? Widziałem wersję, która ma zaślepkę w miejscu gdzie chyba powinien być przełącznik napędów - tzn, że jest stałe 4x4 i nie ma reduktora? Czy jest wersja 4x2/4x4/reduktor?
4. Jakie są kąty natarcia i zejścia i głębokość brodzenia?
5. Jaki jest koszt liftu +3 cale? Ponoć zestaw dobinsona kosztuje ok 2.800? Nie chcę druciarstwa i patentów
6. Jak wygląda dostępność części i ich ceny?
Już wyjaśniam w czym rzecz. Szukam autka, które będzie takie fajne jak moje C8, ale dodatkowo zabierze mnie na zadupie. Raz w roku jakiś wypad off np. na Bałkany, kilka weekendów wokoło komina z psem i namiotem. Poza tym drugie auto w rodzinie, czyli poza tym co powyżej jakieś 10.000 km. Ma mnie nie męczyć jak będzie trzeba pojechać nad morze autostradą, nie zauważyć jak podepnę przyczepę z endurakiem w drodze na Ukrainę i czasem skoczyć zakupy. No i dać się rozbudować (stąd pytanie o lift zawieszenia) gdybym złapał bakcyla.
Zdecydowanie wolałbym 3,2 benzynę, ale z tego co widzę po ogłoszeniach to szanse iluzoryczne. Pierwotnie szukałem coś w stylu Trooper, WJ - ale Isuzu prawie nie ma a Jeep to albo parch, albo cena bzdurna za auto w okolicach pełnoletniości. Stąd zdobywam wiedzę o smokowej alternatywie.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!
1. Ile waży pierwszy model a ile poliftowy (2,7 diesel) - czy to prawda, że z ok 1900kg przytył do 2100? Jak to się ma do wagi 3,2 w benzynie?
2. Co pozmieniali w silniku 2,7 w stosunku do wersji przed liftem? Oczywiście inna jest moc, ale ponoć doszedł też DPF, inna turbina itp...
3. Jak jest z napędem w wersji po lifcie? Widziałem wersję, która ma zaślepkę w miejscu gdzie chyba powinien być przełącznik napędów - tzn, że jest stałe 4x4 i nie ma reduktora? Czy jest wersja 4x2/4x4/reduktor?
4. Jakie są kąty natarcia i zejścia i głębokość brodzenia?
5. Jaki jest koszt liftu +3 cale? Ponoć zestaw dobinsona kosztuje ok 2.800? Nie chcę druciarstwa i patentów
6. Jak wygląda dostępność części i ich ceny?
Już wyjaśniam w czym rzecz. Szukam autka, które będzie takie fajne jak moje C8, ale dodatkowo zabierze mnie na zadupie. Raz w roku jakiś wypad off np. na Bałkany, kilka weekendów wokoło komina z psem i namiotem. Poza tym drugie auto w rodzinie, czyli poza tym co powyżej jakieś 10.000 km. Ma mnie nie męczyć jak będzie trzeba pojechać nad morze autostradą, nie zauważyć jak podepnę przyczepę z endurakiem w drodze na Ukrainę i czasem skoczyć zakupy. No i dać się rozbudować (stąd pytanie o lift zawieszenia) gdybym złapał bakcyla.
Zdecydowanie wolałbym 3,2 benzynę, ale z tego co widzę po ogłoszeniach to szanse iluzoryczne. Pierwotnie szukałem coś w stylu Trooper, WJ - ale Isuzu prawie nie ma a Jeep to albo parch, albo cena bzdurna za auto w okolicach pełnoletniości. Stąd zdobywam wiedzę o smokowej alternatywie.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!
-
- Stały bywalec
- Posty: 172
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: regaciarz » 12 sty 2018, 21:54
Mój przedlift waży wg dokumentów 2050kg, 2.7 xdi, z tego, co się interesowałem lift do 5cm wschodzi w grę bo inaczej podpora wału powoduje wibracje a swożnie górnych wahaczy przy podniesieniu do góry pracują poza dopuszczalnym zakresem
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: krisw11 » 12 sty 2018, 22:14
Ad 1, -Tak jak Kol.Regaciarz,napisał.2050kg. Ad.2. Z tego co wiem nie ma żadnych DPF w SS. Ad.3. W tej wersji jest system TOD ale z reduktorem0istnieje możliwość również bez ! Jak w każdej wersji i modelu. Ad.4. kąty natarcia i zejścia są w instrukcji ,na stronie SS ,nawet podleć sobie gdzieś do pobliskiego salonu i zrób jazde testową ,bez problemu dowiesz sie wszystkiego ) ITD......., Widze ,że kombinujesz i,to dużo .Kup Patrola albo Land Cruizera po przeróbce i będziesz miał spokój z robotą,pytaniami itp.ale tylko od maniaka !!! Pare zł więcej ale konkret.! To tylko moje zdanie, reszte sam decyduj i pytaj,każdy TU co innego Ci odpowie,bo Każdy ma swoją opinie i doświadczenia...
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2227
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: krisw11 » 12 sty 2018, 22:19
Poza tym nie szukaj bulwarówki i konkretnej wyprawówki w jednym !!!! To nie wykonalne fizycznie Kolego !:)
Kris
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 14 gru 2017, 18:37
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: Pulcheriusz » 13 sty 2018, 9:44
Absolutna zgoda, że coś co jest do wszystkiego nie jest dobre do niczego. Dlatego nie szukam "konkretnej" wyprawówki, tylko auta które raz do roku pojeździ po błocie, szutrach i przez strumyki, a co jakiś czas po polu czy wzdłuż rzeki. Nie zamierzam upalać ani topić w błocie. Ale w razie czego delikatnie rozbudować. Nie chcę wydawać kasy na coś już rozbudowanego, bo nie mam żadnej pewności, że to wykorzystam. Albo że wykorzystam częściej niż raz w roku. Szukam bulwarówki, z możliwościami do lightowej turystyki off. Kolega dokładnie taki manewr zastosował z Terracanem. Lekko podniósł, założył ATeki i szaleje koło komina a od poniedziałku do piątku jeździ do pracy. Tylko że mi się Terracan nie podoba
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: majek » 13 sty 2018, 12:36
'instrukcja rexton" wpisz w google i od razu wyrzuci link do strony SS gdzie masz darmowe instrukcje obsługi, tam masz podane masy, kąty, wszystkie dane na temat napędów dostępnych w danym modelu i roczniku. Na forum jest kolega który też wyjeżdża w dalsze trasy na bezdroża i z tego co pamiętam niema modów w swoim rextonie (przejrzyj tematy Nasze auta)
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: automatic » 13 sty 2018, 13:09
Rexton - partial łaczy cechy wyprawówki i bulwarówki .
Na asfalt napęd 2H (zupełnie wystarcza)
,na inne ,,wyprawy " 4H i w błocko 4L ,
jest dość wysoki w wykonaniu fabrycznym - ale można dać jeszcze większe gumy nawet 275/70/16 widziałem .
Podnoszenie auta podnosi jego środek ciężkości co ogranicza bulwarówkę w zakrętach .
Na asfalt napęd 2H (zupełnie wystarcza)
,na inne ,,wyprawy " 4H i w błocko 4L ,
jest dość wysoki w wykonaniu fabrycznym - ale można dać jeszcze większe gumy nawet 275/70/16 widziałem .
Podnoszenie auta podnosi jego środek ciężkości co ogranicza bulwarówkę w zakrętach .
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: XSzafaX » 13 sty 2018, 19:47
Kolego part time jest dużo lepszy w teren ponieważ przenosi 50/50 natomiast TOD jest bardziej samochodem dla „kobitek” ;D tzn bardzo dobry na śnieg i ślizgiem nawierzchnie natomiast gesty i miałki piach juz bedzie dla niego problemem co part tim nawet tego niepoczuje co do dizelkow raczej nic nie zmienili na lepszejsze mój przedlift 2005r 2.7xdi 121kw masa własna 1925 kg masa całkowita 2550 a moge ciągnąć przyczepę na kat B 950km a na haku mam 3500 kg masa całkowita całego zestawu 6050kg powodzenia w zakupie Rexa bardzo fajne i wdzięczne autko
- sq2gco
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 06 gru 2015, 12:21
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: sq2gco » 13 sty 2018, 22:18
Rexio z TOD jest bardziej uniwersalny, większość czasu tak na prawdę spędzamy na asfalcie i tu mamy bardzo porządny stały napęd 4x4, [ bezpieczeństwo jest bezcenne również dla facetów ] jak wjeżdżamy w teren to włamywaczy reduktor z rozkładem napędu 50% na przód i 50% na tył ( TOD jest wyłączony). Do zastosowań turystycznych idealne auto, można nawet spać w 2 osoby po złożeniu tylnych siedzeń. Elektryka czasem ma swoje kaprysy ale jak się dba to do ogarnięcia, najlepiej zaraz po zakupie auta kupić EasyDiag do odczytywania i kasowania błędów.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: DeMaDeS » 13 sty 2018, 22:27
TOD się przydaje przy silniku 3.2, bez niego trudno dynamicznie ruszyc spod swiatel na mokrym asfalcie.
Te problemamy TOD'a na piasku musze przetestowac jak to wygląda w rzeczywistosci.
Te problemamy TOD'a na piasku musze przetestowac jak to wygląda w rzeczywistosci.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: XSzafaX » 13 sty 2018, 23:04
TOD przenoś nie przenosi 50/50 nawet przy reduktoze ale ma mechanizm różnicowy przedniego mostu co w rexie part time jest cały czas zblokowane tzn „w part-time nie ma mechanizmu różnicowego”, w DODzie działa to jak w quatto dołącza sie przód tak jak by przez sprzęgło i to takie które przenosi tylko do danej siły a w part time 50/50 jest tak jak by była blokada mostu przedniego ciągną dwa koła na raz ,dla tego ciężko sie skręca i nie wolno na asfalcie nie można skręcać na full skręcie wiec nawet nie ma porównania part time bije na łeb i na szyje TODa w terenie natomiast w mieście na zaśnieżonych drogach „ulicach” TOD jest lepszy a co do dynamiczności to stawiam flachę ze tym 3,2 nie dasz rady mojemu 2.7 i to nawet bez cienia szansy ;D tutbo dizelka mozesz lepiej napompować mocą niż dużo większegszą benzynę , w tym momecie nie ma takiego znaczenie KM co momęt obrotowy mój ma cos ponad 200 km ale 500nm i tu gubi benzynkę
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: majek » 14 sty 2018, 12:36
ile użytkowników tyle opinii. W kwestii wyjaśnienia bo XSzafaX napisał błednie TOD daje cały czas 4x4 a nie dołącza (15/85 -> 45/55) . Dla mnie znów Part time jest kompletnie bez sensu bo poco mi terenówka 4x4 gdzie na serpentynie w górach gdy jade na narty mam tak naprawdę tylno napędówke i musze ostro zwalniać i uważać na poślizg, jaki wtedy sens mieć 4x4? tracisz trakcie też na częsciowo oblodzonych podjazdach. TODem jeszcze nigdy się nie zakopałem, a auto wjeżdża na tereny budowy gdzie piach i błoto to standard. Jeśli zamierzasz używac auta 90% asfalt a tylko czasami w teren to lepszy TOD, jak chcesz robić sobie z rextona zabawke na wyprawy to part time. Zresztą połowe roboty robią dobre pony dobrane do aktualnych warunków
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: XSzafaX » 14 sty 2018, 13:06
A gdzy jeździsz na wyprawy piknikowe w duże piachy co tydzień z cała rodzina 5 osób i do tego ciągniesz przyczepę ponad tonę TOD sobie nie poradzi wiem bo wyciągałem takiego delikfeta z pachu i to cały zestaw taki wyciągałem wiec dalej podtrzymuje to co mówiłem TOD bardzo fajne rozwiązanie dokładnie tak jak piszesz lecz do moich potrzeb TOD był by porażka
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Reksio - jak to z nim jest naprawdę?
Postautor: rk75 » 14 sty 2018, 15:41
majek pisze:ile użytkowników tyle opinii. W kwestii wyjaśnienia bo XSzafaX napisał błednie TOD daje cały czas 4x4 a nie dołącza (15/85 -> 45/55) . Dla mnie znów Part time jest kompletnie bez sensu bo poco mi terenówka 4x4 gdzie na serpentynie w górach gdy jade na narty mam tak naprawdę tylno napędówke i musze ostro zwalniać i uważać na poślizg, jaki wtedy sens mieć 4x4? tracisz trakcie też na częsciowo oblodzonych podjazdach. TODem jeszcze nigdy się nie zakopałem, a auto wjeżdża na tereny budowy gdzie piach i błoto to standard. Jeśli zamierzasz używac auta 90% asfalt a tylko czasami w teren to lepszy TOD, jak chcesz robić sobie z rextona zabawke na wyprawy to part time. Zresztą połowe roboty robią dobre pony dobrane do aktualnych warunków
W stu procentach się z Tobą zgadzam, a w trudnych sytuacjach zawsze można jeszcze reduktor załączyć który spina napędy 50/50
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości