Problem ze skrzynią automat Rexton 2.9
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 lut 2018, 10:06
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Problem ze skrzynią automat Rexton 2.9
Postautor: mmarcin » 19 lut 2018, 10:18
Witam wszystkich, od kilku miesięcy jeżdżę Ssangyongiem Rexton 2.9 ze skrzynię automat 4-biegową. Generalnie jestem zadowolony z samochodu, jednak os jakiegoś czasu mam problem ze skrzynią biegów. Problem polega na samoczynnym redukowaniu z biegu 4 na 3 podczas jazdy z prędkością około 100km/h. Na początku problem występował sporadycznie po przejechaniu wielu kilometrów i mocnym rozgrzaniu pojazdu, jednak ostatnio nasilił się tak, że jazda autostradą stała się bardzo uciążliwa. Dodam że samochód jest w wersji angielskiej (ponieważ mieszkam w Anglii), a podczas mojej wizyty w Polsce ostatniego lata wymieniałem olej w skrzyni, jednak problem nie zniknął. Proszę o radę i z góry dziękuję za pomoc. Może znacie jakiegoś mechanika w środkowej Anglii który zna się na tych samochodach?
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Problem ze skrzynią automat Rexton 2.9
Postautor: uki » 19 lut 2018, 14:35
Na początek określ jaką skrzynię posiadasz MB czy BTR/Ion/Dsi później będzie można zastanawiać się co dalej. Wskazane byłoby zrobienie diagnostyki aby wykluczyć przyczynę która może leżeć po stronie np. silnika lub innych bliżej na razie nie znanych przyczyn.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 392
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Problem ze skrzynią automat Rexton 2.9
Postautor: automatic » 19 lut 2018, 17:57
mmarcin pisze: Na początku problem występował sporadycznie po przejechaniu wielu kilometrów i mocnym rozgrzaniu pojazdu, jednak ostatnio nasilił się
Twój opis sugeruje winę w zużytym oleju skrzyni i (lub filrze tegoż oleju)
Jeśli przebieg jest większy niż 40tyś mil od zmiany to jest bardzo prawdopodobne - nasilanie się sugeruje pogarszanie właściwości oleju (lub poziomu).
Zapewne masz BTRA bo to typowo montowali w rextonie 2,9 a MB do 2,7
Te skrzynie pracują na castrol 95tq na innych olejach robią cyrki !
http://212.113.105.12/cgi-bin/pdf2.php5?filename=/BOOKS/CAR/SY/ATF/AU_Castrol_TQ95.pdf&scale=76&rotate=0&pagenum=1&textmode=1
https://www.castrol.com/en_au/australia/products/cars/automatic-transmission-fluids/castrol-transmax-tq95.html
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Problem ze skrzynią automat Rexton 2.9
Postautor: uki » 19 lut 2018, 22:23
Z tym TQ95 nie demonizujmy zbyt mocno bo to jedynie odmiana ATF/DEX III .
Bardziej skupiłbym się na sprawdzeniu czy prawidłowo działa chłodnica oraz czy jest szczelna i nie puszcza chłodziwa do obiegu skrzyni (jeśli ma wspólną chłodnicę) oraz czy olej nie został przegrzany ( niestety duże auto przy bucie w podłogę potrafi zagrzać oleum ).
Abstrahując od samej skrzyni warto także sprawdzić ładowanie bo przy zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciu "skrzynia przechodzi" w tryb LHM i jazdę kontynuuje na 3-biegu.
Tak więc na początek trzeba się tak czy owak czymś podpiąć, co będzie w stanie pokazać co się dzieje w momencie, o którym kolega Mmarcin napisał
Bardziej skupiłbym się na sprawdzeniu czy prawidłowo działa chłodnica oraz czy jest szczelna i nie puszcza chłodziwa do obiegu skrzyni (jeśli ma wspólną chłodnicę) oraz czy olej nie został przegrzany ( niestety duże auto przy bucie w podłogę potrafi zagrzać oleum ).
Abstrahując od samej skrzyni warto także sprawdzić ładowanie bo przy zbyt niskim lub zbyt wysokim napięciu "skrzynia przechodzi" w tryb LHM i jazdę kontynuuje na 3-biegu.
Tak więc na początek trzeba się tak czy owak czymś podpiąć, co będzie w stanie pokazać co się dzieje w momencie, o którym kolega Mmarcin napisał
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości