Witam
Posiadam Kyrona 2.0 XDI 4x4 2005 rok i od kiedy go kupiłem coś uparcie rozładowuje akumulator. Zlokalizowanie usterki zostawiłem na cieplejsze dni gdyż jest dużo szukania itp. lecz ostatnio usłyszałem lekkie buczenie z komory silnika na wyłączonym zapłonie. Co ciekawe jest to chyba zawór EGR. Po podłączeniu klemy do silnika rano już słychać lekki buczenie właśnie w zaworze EGR (po dłuższej jeździe jest tak samo). Pobór prądu zmierzony na akumulatorze to ok 0,47 - 0,50 ampera. Czy jest to możliwe właśnie że uszkodzony lub właśnie niezamknięty zawór powiedzmy buczy ? W sobotę go rozbiorę i przeczyszczę i okaże się czy to ta usterka.
Mam nadzieje że to pomoże choć jak tek teraz myślę o EGR to lekko mi kopci wydech, na niskich obrotach i zimnym silniku wolno się wkręca jaby my mocy brakowało no może to jest to
Buczenie z zaworze EGR
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lut 2018, 13:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Buczenie z zaworze EGR
Postautor: wygis » 20 kwie 2018, 8:20
Kontynuacja tematu ...
W sobotę przeczyściłem EGR, rzeczywiście był zatkany, zauważyłem też też modulatorek od podciśnienia dostaje cały czas prąd i to pewnie rozładowuje akumulator. Jeden z modulatorów rozebrałem (ten od turbo) i przeczyściłem. Drugiego nie ruszałem do załączają się napędy. W najbliższy weekend pomierzę napięcia itp ale wydaje mi się że gdzieś mam "przebicie" i lekkie zwarcie i to daje takie dziwne objawy. Po prostu muszę pobawić się w wyciąganie bezpieczników wszystko odłączyć i jakoś namierzyć przetarte kable itp. Zauważyłem też że po czyszczeniu EGR teraz auto lekko zamula no niskich obrotach więc chyba go całkowicie zaślepię jak i inni.
pozdrawiam
W sobotę przeczyściłem EGR, rzeczywiście był zatkany, zauważyłem też też modulatorek od podciśnienia dostaje cały czas prąd i to pewnie rozładowuje akumulator. Jeden z modulatorów rozebrałem (ten od turbo) i przeczyściłem. Drugiego nie ruszałem do załączają się napędy. W najbliższy weekend pomierzę napięcia itp ale wydaje mi się że gdzieś mam "przebicie" i lekkie zwarcie i to daje takie dziwne objawy. Po prostu muszę pobawić się w wyciąganie bezpieczników wszystko odłączyć i jakoś namierzyć przetarte kable itp. Zauważyłem też że po czyszczeniu EGR teraz auto lekko zamula no niskich obrotach więc chyba go całkowicie zaślepię jak i inni.
pozdrawiam
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości