Witam serdecznie wszystkich na forum,
Stałem się chwilowo nieszczęśliwym posiadaczem staruszka Musso z 1999 roku, a nieszczęście polega na tym, że niedomaga pompa paliwa i regulator ciśnienia. O ile druga rzecz jest jeszcze do dostania, to problem mam z pompą.
Mechanicy znaleźli jakąś za 2500 zł, co mnie nie urządza, bo to połowa wartości auta...
Stąd moje pytanie, czy można dostać gdzieś taką pompę/zamiennik, lub czy można dopasować z jakiegoś innego auta?
Pompa paliwa 2.3 benzyna
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: Pompa paliwa 2.3 benzyna
Postautor: Mesio750 » 18 kwie 2018, 0:28
A prościej ci kupić używana? Jest sporo aut na części napewno ktoś cos ma.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 mar 2018, 21:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pompa paliwa 2.3 benzyna
Postautor: szatan85 » 18 kwie 2018, 9:19
Dziękuję za odzew. Ja chętnie kupię używaną, ale chodzi mi o całą pompę raczej, z koszem itp, bo boję się, że jak moją ruszę, to się rozleci...
Ogłoszeń za dużo nie widziałem, dzwoniłem, to albo diesel, albo już nie mają pompy.
Jeszcze jeden problem jest, właściwie z początku myślałem, że to również przez pompę, ale wczoraj odpaliłem awaryjnie auto na LPG i problem też się pojawił.
Mianowicie, chodzi o to, że po odpaleniu obroty falują i spadają bardzo nisko, tak że czasem nawet gaśnie... Gdy już silnik pochodzi z 2-3 minutki, to problem znika, obroty są stabilne.
Skoro zdarza się to i na LPG i na benzynie, to chyba przyczyna leży gdzie indziej?
Ogłoszeń za dużo nie widziałem, dzwoniłem, to albo diesel, albo już nie mają pompy.
Jeszcze jeden problem jest, właściwie z początku myślałem, że to również przez pompę, ale wczoraj odpaliłem awaryjnie auto na LPG i problem też się pojawił.
Mianowicie, chodzi o to, że po odpaleniu obroty falują i spadają bardzo nisko, tak że czasem nawet gaśnie... Gdy już silnik pochodzi z 2-3 minutki, to problem znika, obroty są stabilne.
Skoro zdarza się to i na LPG i na benzynie, to chyba przyczyna leży gdzie indziej?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 mar 2018, 21:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pompa paliwa 2.3 benzyna
Postautor: szatan85 » 23 kwie 2018, 22:45
Ok, problem falowania obrotów i gaśnięcia udało się chyba w 90% rozwiązać, pozostaje jednak kwestia pompy... Zauważyłem również sporadyczny wyciek paliwa ze skorodowanego przewodu, zatem czeka mnie też wymiana :/
Czy ktoś z użytkowników posiada taką kompletną pompę, albo jakieś namiary aby takową zdobyć?
Czy ktoś z użytkowników posiada taką kompletną pompę, albo jakieś namiary aby takową zdobyć?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:43
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2295
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pompa paliwa 2.3 benzyna
Postautor: Atreyu » 27 kwie 2018, 20:55
Hej! jaki masz silnik w Musso? Jeżeli to jednostka M161.951 (licencyjny Mercedes M111.970) to pompka paliwa wisi w baku i raczej jest typowa tj. ciśnienie 3,5-4bar i przepływność około 100l/h. Rozmiary i wyprowadzenia takie same jak w pompach fiatowskich, fordowskich itp. Ja wprawdzie mam Actyona A230, i tu zespół pompy według katalogu ma numer OE: 2231009000, ale w Musso będzie pewnie podobnie. Ssangyong nie podaje danych dotyczących samego silniczka pompy, traktując ją jak zespól nierozbieralny i nieserwisowalny, ale mam taka pompę przed sobą i tu siedzi silnik HYUNDAM 31111-3K000. W ipartsie znajdziesz co najmniej pięć zamienników tego silnika.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 mar 2018, 21:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pompa paliwa 2.3 benzyna
Postautor: szatan85 » 03 maja 2018, 13:08
Hej!
Właśnie taki silnik posiadam. Domyślam się, że można by było zastąpić sam silniczek pompy innym, wpadło mi gdzieś w oczy, że komuś udało się użyć pompy od Laguny. Więc jest to do zrobienia.
Problem w tym, że moja pompa jest skorodowana, mam na myśli króćce wychodzące z baku i obawiam się, że nawet nie uda mi się jej odłączyć (jeden króciec jest przykręcany), bo to się może rozlecieć/ukręcić.
Dlatego chyba jedynym wyjściem jest wymiana całości, nie mam innego pomysłu...
Właśnie taki silnik posiadam. Domyślam się, że można by było zastąpić sam silniczek pompy innym, wpadło mi gdzieś w oczy, że komuś udało się użyć pompy od Laguny. Więc jest to do zrobienia.
Problem w tym, że moja pompa jest skorodowana, mam na myśli króćce wychodzące z baku i obawiam się, że nawet nie uda mi się jej odłączyć (jeden króciec jest przykręcany), bo to się może rozlecieć/ukręcić.
Dlatego chyba jedynym wyjściem jest wymiana całości, nie mam innego pomysłu...
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości