Cześć,
mam pytanie, czy ktoś z Was kiedyś miał historię z warsztatem, że zlecił wymianę jakiejś części, samochód był eksploatowany standardowo i ją po roku szlak trafił, co w takiej sytuacji zrobić ?
W skrócie:
- na początku maja 2017 roku zleciłem warsztatowi "odnowienie" zwieszenia w moim aucie (drążki, sworznie, tuleje, łączniki etc.), w sumie za to zapłaciłem ze wszystkim w okolicach 2 tys.
- po dwóch tygodniach od naprawy coś zaczęło stukać w zawieszeniu, pojechałem do serwisu, sprawdzili, powiedzieli, że się musiało "ułożyć", dokręcili oraz dali cynka, że teraz będzie ok
- pojeździłem 3 tygodnie, znowu to samo, pojechałem dokręcili, powiedzieli, że będzie oki, że jakaś śruba się poluzowała
- na początku lipca pojechałem 4 razy, bo zauważyłem, że śruby przy silentblocku wahacza dolnego mocowania drążka stabilizatora przy wahaczu są w pełni rozluzowane i mogę je palcami kręcić (po obydwu stronach)
- dzisiaj będąc u wulkanizatora (śruba w oponie) zauważyłem, że mam pękniętą śrubę silentblock'a wahacza dolnego mocowania drążka, szczęście w nieszczęściu, bo to zauważyłem gdy ściągnęli oponę
I pytanie teraz jak podejść do tematu, bo nie jeżdzę tym autem nigdzie w terenie, jedynie normalnie po drogach, nie ma szans, aby w ciągu roku część się tak zużyła, szczególnie, że przejechałem od tego czasu z 13 tys. km.
Czy mam prawo domagać się naprawy w ramach reklamowania usługi z powodu wady fabrycznej części, albo błędnego jej zamontowania ?
Jakby nie patrzeć to kilka stówek w dupę, a pamiętając przeboje z tym zawieszeniem to słabo mi się widzi kolejny raz płacić za to, co było zrobione
Zdjęcie jak to teraz wygląda w załączniku.
Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Tutaj zamieszczamy opinie,a także adresy, telefony o warsztatach specjalizujących się w naprawach marki Ssangyong.
- sematpl
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 22 sty 2016, 15:45
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: sematpl » 01 cze 2018, 19:18
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: rk75 » 02 cze 2018, 15:27
Mam to samo, wyrwana śruba z tulei (mocowanie stabilizatora).
Powodem jest słabej jakości część - pewnie zamiennik tak jak u mnie, a jest tylko 10 zł tańszy od oryginału.
Co tanie to drogie
Sam regenerowałem zawieszenie, i żeby wybić tą tuleję trzeba też wybić tuleję od mocowania amortyzatora, a to już robi większy koszt i nakład pracy.
Narazie włożyłem śrubę w tuleję i zacisłem skręcaną opaską - nic się nie dzieje.
Nie puka, nie stuka
Ps. Nigdy więcej zamienników
Powodem jest słabej jakości część - pewnie zamiennik tak jak u mnie, a jest tylko 10 zł tańszy od oryginału.
Co tanie to drogie
Sam regenerowałem zawieszenie, i żeby wybić tą tuleję trzeba też wybić tuleję od mocowania amortyzatora, a to już robi większy koszt i nakład pracy.
Narazie włożyłem śrubę w tuleję i zacisłem skręcaną opaską - nic się nie dzieje.
Nie puka, nie stuka
Ps. Nigdy więcej zamienników
- sematpl
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 22 sty 2016, 15:45
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: sematpl » 02 cze 2018, 18:43
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że ta tuleja zamontowana według warsztatu była 2x droższa od oryginału, więc sądziłem, że będzie trwalsza, oryginał w sklep.ssangyong.pl 54 zł, ta zamontowana koło 130 zł. Szlak mnie trafia, w poniedziałek jadę może się dogadam jakoś z nimi.
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: rk75 » 03 cze 2018, 18:12
Ciekawe z czego jest zrobiona, skoro kosztuje drugie tyle co oryginał
- sematpl
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 22 sty 2016, 15:45
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: sematpl » 03 cze 2018, 22:40
W sumie to wychodzi nawet więcej niż 2x tyle
Jak teraz patrzę co mi zamontowali, a jak wygląda oryginał, to ponad dwa razy droższy jest chyba tylko gumą z zatopioną śrubą w środku, a ten oryginalny i jeszcze jest dostępny tańszy zamiennik są w obejmie z jakiegoś metalu chyba:
Zamiennik, który zamontowali: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3330353034191-00979596-silentblock-wahacza-przod,scr_dItems.html
Ponad dwa razy tańszy oryginał: https://sklep.ssangyong.pl/tuleja-wahacz-przedni-dolny-stabilizator-ssangyong-actyon-actyon-sports-kyron-rexton-p-26.html
Tańszy zamiennik podobny do oryginału: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3319353416221-J40057AYMT-silentblock-wahacza-przod,scr_dItems.html
Cholera mnie bierze jak sobie pomyślę o tym wszystkim.
Jestem ciekawy, czy w ogóle cokolwiek ugram, a obawiam się, że może być ciężko
Jak teraz patrzę co mi zamontowali, a jak wygląda oryginał, to ponad dwa razy droższy jest chyba tylko gumą z zatopioną śrubą w środku, a ten oryginalny i jeszcze jest dostępny tańszy zamiennik są w obejmie z jakiegoś metalu chyba:
Zamiennik, który zamontowali: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3330353034191-00979596-silentblock-wahacza-przod,scr_dItems.html
Ponad dwa razy tańszy oryginał: https://sklep.ssangyong.pl/tuleja-wahacz-przedni-dolny-stabilizator-ssangyong-actyon-actyon-sports-kyron-rexton-p-26.html
Tańszy zamiennik podobny do oryginału: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3319353416221-J40057AYMT-silentblock-wahacza-przod,scr_dItems.html
Cholera mnie bierze jak sobie pomyślę o tym wszystkim.
Jestem ciekawy, czy w ogóle cokolwiek ugram, a obawiam się, że może być ciężko
- sematpl
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 22 sty 2016, 15:45
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: sematpl » 04 cze 2018, 9:34
Serwis podszedł do tematu bardzo profesjonalnie, przyjęli temat na gwarancję i wymienią element bezkosztowo.
Ufff tutaj kasa w kieszeni, ale zauważyłem pęknięcie szyby, jak nie urok to to drugie
Ufff tutaj kasa w kieszeni, ale zauważyłem pęknięcie szyby, jak nie urok to to drugie
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: rk75 » 04 cze 2018, 18:24
To chwała im za to
Jak będziesz odbierał samochód, to jak możesz zapytaj czy, przy wymianie tej tulei musieli wyciągać tą od mocowania amortyzatora.
A jak nie, to jak to zrobili ( muszę w moim Rexie wymienić - przegląd się zbliża )
Jak będziesz odbierał samochód, to jak możesz zapytaj czy, przy wymianie tej tulei musieli wyciągać tą od mocowania amortyzatora.
A jak nie, to jak to zrobili ( muszę w moim Rexie wymienić - przegląd się zbliża )
- sematpl
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 22 sty 2016, 15:45
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: sematpl » 05 cze 2018, 20:27
Zgodnie z umową daje znać
Stary silentblock wyciągnęli bez wybijania tego od amortyzatora, w sumie był tak rozsypany, że w środku została tylko guma do „wydłubania” bo ten zamiennik był bez tej obejmy metalowej tylko twarda guma
Szyba wymieniona - z wymianą za szybę Sekureit (produkują dla Ssangyonga na pierwszy montaż) - 600 zł.
Od piątku jeszcze miałem pecha bo dwie opony załapały wkręty, nie wiem czy jakaś poczwara żartów sobie na osiedlu nie urządza
Stary silentblock wyciągnęli bez wybijania tego od amortyzatora, w sumie był tak rozsypany, że w środku została tylko guma do „wydłubania” bo ten zamiennik był bez tej obejmy metalowej tylko twarda guma
Szyba wymieniona - z wymianą za szybę Sekureit (produkują dla Ssangyonga na pierwszy montaż) - 600 zł.
Od piątku jeszcze miałem pecha bo dwie opony załapały wkręty, nie wiem czy jakaś poczwara żartów sobie na osiedlu nie urządza
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Prośba o poradę jak podejść do tematu z warsztatem (po niecałym roku od usługi poszła część)
Postautor: rk75 » 06 cze 2018, 17:37
Ok, dzięki
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości