Witam,
Mam poważny problem i bardzo proszę o pomoc.
Problem dotyczy silnika 3,2 benzyna.
Mój Musso musiał mieć zrobiony przeszczep silnika. W poprzednim pękł pierścień oporowy na wale i uszkodził pompę oleju.
Mechanik stwierdził, że lepiej poszukać silnika używki i wyszukał silnik w internecie.
Silnik był od Rextona - inna miska olejowa, zawór EGR i elektroniczna przepustnica.
Motor wydawał się być z małym przebiegiem. Wygląd zewnętrzny o tym świadczył.
Mechanik dopasował miskę od starego silnika, coś musiał pokombinować z smokiem od pompy oleju - dokładnie nie wiem.
Usunął zawór EGR, zmienił przepustnicę z elektronicznej na starą od Mussiaka na linkę.
Podobno zmienił sensory (czujniki) na stare od Mussiaka.
Zmienił podobno też listwę wtryskową na starą, ponieważ stwierdził, że silnik w Rextonie pracuje na listwie pod wyższym ciśnieniem.
Dokładnie nie wiem, bo mechanik jest mało komunikatywny i mam z nim coraz gorsze relacje.
Po włożeniu silnika do auta pojawił się problem.
Silnik bardzo źle odpala.
Podobno jak już odpali to pracuje bardzo ładnie, równo i wkręca się na obroty - relacja telefoniczna.
Samochód jest warsztacie ponad 40 km ode mnie.
Mechanik stwierdził, że silnik w Rextonie ma inną budowę wariatora (wałek rozrządu) niż ten w Musso i przez to silnik źle współpracuje z sterownikiem od Musso.
Podobno silnik zapala losowo, raz za pierwszym razem, raz za dwudziestym razem.
Mechanik chce coś zmieniać w wariatorze, jakąś blaszkę przelutować o 4 mm - informacja lakoniczna podana przez telefon.
Mam pytanie:
Co sądzicie o tym pomyśle?
Co może być przyczyną złego odpalania silnika?
Bardzo proszę o jakieś sugestie, bo mam wrażenie, że mechanik powoli wymięka.
Silnik ciężko odpala 3,2 (silnik Rextona w Musso)
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Silnik ciężko odpala 3,2 (silnik Rextona w Musso)
Postautor: Ramzes » 15 cze 2018, 13:56
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości