Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 mar 2018, 19:07
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Wladek » 15 wrz 2018, 12:51
Cześć proszę o pomoc jak w tytule nie mogę nigdzie dostać krzyzakow do tylnego wału a mam na nich duży luz i muszę to pilnie wymienić, jakby mnie ktoś pokierowal jak to kupić i zwymiatowac to bym był bardzo wdzięczny z góry dzięki za pomoc
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 mar 2018, 19:07
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Wladek » 17 wrz 2018, 6:25
Hahaha a stawialem że bardziej od Poloneza będą pasować, a tak serio to czy wiesz na 100% że żuk ma takie same ? Bo mam jedną sobotę na wymianę tego i muszę najpierw skompletować części bo auto w niedzielę musi jechać
-
- Stały bywalec
- Posty: 703
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: trol48 » 17 wrz 2018, 10:52
masz oryginał z lepszej stali
https://sklep.ssangyong.pl/uklad-napedo ... 1.html/s=2
https://sklep.ssangyong.pl/uklad-napedo ... 1.html/s=2
-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: charlie » 17 wrz 2018, 14:22
Mam cały wał z podporą w bardzo dobrym stanie. Do TOD-a. Za 150 zł.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Trawas » 18 wrz 2018, 1:44
Wladek pisze:Hahaha a stawialem że bardziej od Poloneza będą pasować, a tak serio to czy wiesz na 100% że żuk ma takie same ? Bo mam jedną sobotę na wymianę tego i muszę najpierw skompletować części bo auto w niedzielę musi jechać
Ja nie sprawdzałem ale powiedział mi to właściciel serwisu z Chełmżyńskiej więc zakładam, że wiedział co mówi.
Od Żuka pasują - co by się zgadzało bo Żuk był na zespołach Warszawy a ta z kolei była kopią aut GM a Rex ma mosty DANA też konstrukcji GM a konstrukcji przeguba nie zmieniano od 60 lat bo po co ? Amerykanie są praktyczni - jak dobre to nie ruszać .
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: XSzafaX » 20 wrz 2018, 15:38
W każdym sklepie z częściami do samochodów np. Intercars trzeba tylko podać wymiary oryginalnego i koszt nowego to około 30-60zl
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 mar 2018, 19:07
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Wladek » 21 wrz 2018, 19:18
Problem okazał się poważniejszy bo właśnie zjezdzalem nim do mechanika i w czasie jazdy ukrecil się wal a dokładniej krzyzak a wal wyleciał więc podejrzewam że coś się zatarlo więcej info podam jutro
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 mar 2018, 19:07
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Wladek » 11 paź 2018, 21:20
Cześć wszystkim po ostatnich akcjach z moim rexem chcialem dokończyć ten temat a mianowicie jak pisałem w poście wyżej, ukrecił mi się krzyżak a to dlatego że nie był on smarowany (zatarł się) zakupiłem cały używany wał i sytuacja z drganiem podczas jazdy ustala ale pojawił się nowy temat ,
1- czy tylko mi rex tak dużo pali w trasie ? Przejeżdżając około 150 km autostradą na tempomacie max(120km) wychodzi mi ponad 10 litrów ON wydaje mi się że to za dużo?
2- podczas gdy odpuszczam gaz obojętnie przy jakiej prędkości do słuchać taki jeden stuk jak by się coś rozłaczało i trzęsie mi trochę autem i nie wiem czy teraz to wina przedniego wału czy coś innego ? Jak sprawdzić poprawność działania mostów i tego reduktora napędu?
3- mam przyciski 4h i 4l i gdy nadusze przycisk 4h to czuje że przycisk wskakuje i naped się włącza co czuć po obrotach i prędkości auta ale gdy chce zmienić na 4l to klawisz jest mieki nie można go wcisnąć tak jak by w pozycję załączenia ale gdy to wciakam to 4h się rozlacza w czym może być problem?
1- czy tylko mi rex tak dużo pali w trasie ? Przejeżdżając około 150 km autostradą na tempomacie max(120km) wychodzi mi ponad 10 litrów ON wydaje mi się że to za dużo?
2- podczas gdy odpuszczam gaz obojętnie przy jakiej prędkości do słuchać taki jeden stuk jak by się coś rozłaczało i trzęsie mi trochę autem i nie wiem czy teraz to wina przedniego wału czy coś innego ? Jak sprawdzić poprawność działania mostów i tego reduktora napędu?
3- mam przyciski 4h i 4l i gdy nadusze przycisk 4h to czuje że przycisk wskakuje i naped się włącza co czuć po obrotach i prędkości auta ale gdy chce zmienić na 4l to klawisz jest mieki nie można go wcisnąć tak jak by w pozycję załączenia ale gdy to wciakam to 4h się rozlacza w czym może być problem?
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Trawas » 16 paź 2018, 5:06
O kurde !
Ostatnio zmieniony 16 paź 2018, 5:10 przez Trawas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Trawas » 16 paź 2018, 5:09
Władku, nie eksperymentuj i poczytaj instrukcję.
Przełączasz napędy w czasie postoju !!!!. W automacie dźwignię ustawiasz na N a w ręcznej na luz i dopiero włączasz reduktor 4L . Naciskasz przycisk 4L i czekasz, aż zapali się kontrolka napędu. usłyszysz przełączenie. Reduktor nie powinien dać się włączyć w czasie jazdy ale gdyby tak się stało to tak ci szarpnie autem że spadniesz z fotela - no i będzie po reduktorze lub łańcuchu królewskim. Oczywiście z 4L na 4H da się przełączyć podczas jazdy z małą prędkością ale lepiej tego nie rób. Zawsze zatrzymaj auto przed zmianą redukcji.
Jadąc z załączonym reduktorem nie przekraczasz 30 km/h. Tyle zasady
No i nie napisałeś jaką masz wersję napędu bo w Rexach może występować 4WD, Part Time lub TOD.
Ale w każdej z tych wersji włączając reduktor w czasie jazdy rozwalisz skrzynkę redukcyjną jak nic.
Coś tam u ciebie nie gra, masz wysokie opory toczenia a to co piszesz wskazywało by na powalony mechanizm przekładni głównej albo jej łożyskowanie - no ale bez oglądu to tylko strzelam.
Co do spalania to przy prędkości do 120 km/h mój spala około 7,5 litra - 10 nie przekracza nigdy nawet jak poganiam na maxa. Ale mój silnik ma autentyczne 110 tyś przelotu i ma nowe zaworki we wtryskach prawidłowo zakodowane a silnik jest na bieżąco kontrolowany.
Przełączasz napędy w czasie postoju !!!!. W automacie dźwignię ustawiasz na N a w ręcznej na luz i dopiero włączasz reduktor 4L . Naciskasz przycisk 4L i czekasz, aż zapali się kontrolka napędu. usłyszysz przełączenie. Reduktor nie powinien dać się włączyć w czasie jazdy ale gdyby tak się stało to tak ci szarpnie autem że spadniesz z fotela - no i będzie po reduktorze lub łańcuchu królewskim. Oczywiście z 4L na 4H da się przełączyć podczas jazdy z małą prędkością ale lepiej tego nie rób. Zawsze zatrzymaj auto przed zmianą redukcji.
Jadąc z załączonym reduktorem nie przekraczasz 30 km/h. Tyle zasady
No i nie napisałeś jaką masz wersję napędu bo w Rexach może występować 4WD, Part Time lub TOD.
Ale w każdej z tych wersji włączając reduktor w czasie jazdy rozwalisz skrzynkę redukcyjną jak nic.
Coś tam u ciebie nie gra, masz wysokie opory toczenia a to co piszesz wskazywało by na powalony mechanizm przekładni głównej albo jej łożyskowanie - no ale bez oglądu to tylko strzelam.
Co do spalania to przy prędkości do 120 km/h mój spala około 7,5 litra - 10 nie przekracza nigdy nawet jak poganiam na maxa. Ale mój silnik ma autentyczne 110 tyś przelotu i ma nowe zaworki we wtryskach prawidłowo zakodowane a silnik jest na bieżąco kontrolowany.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 mar 2018, 19:07
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Wladek » 16 paź 2018, 9:36
Trawas dziękuje za odpowiedz postaram się sprostować to co napisałem bo chyba do końca się nie zrozumieliśmy.
1.Mój rexton to chyba TOD mam dwa przełączniki na desce do napędu a mianowicie 4H i 4L
co do sposobu załączenia tych napędów to wiem ze trzeba to robić w pozycji N (mam automat) i wtedy słychać jak reduktor się spina , tylko nie wiem do końca czy tak powinno być czy ja mam coś popsute bo gdy ustawie skrzynie na N i włączę przycisk 4L to reduktor zaczyna pracować ale gdy chce wcisnąć przycisk 4H (oczywiście w pozycji N) to ten tryb 4L przestaje działać i auto jedzie normalnie ale klawisz 4H jest miękki tak jak by służył tylko po to żeby móc wyłączyć ten tryb 4L i przywrócić auto do normalnego trybu jazdy.
2.Eh co do przebiegu mojego rexa to ma najechane około 220 tyś i co wiem na temat jego wcześniejszej eksploatacji to nic ponieważ auto zostało zakupione z Francji z lekko rozbitym przodem ,
3.problem spalania jest w nim od początku i ewidentnie wydaje mi się ze pali za dużo cykl mieszany trasa miasto zalany po korek 65L wiec obstawiam ze bak ma 70L przejechane 600 km i rezerwa .
4.jestem z Wielkopolski i nie znam tutaj dobrego fachowca który zna się na rexach i mógłby stwierdzić co mu dokładnie jest a sam też nie posiadam takiej wiedzy żeby to naprawić, może znasz taką osobę i możesz mi polecić będę za to bardzo wdzięczny , mieszkam obecnie w Poznaniu. Chyba ze wiesz jak sprawdzić tą przekładnie główną i te łożyska i podzielisz się ze mną tą wiedzą za co będę ogromnie wdzięczny .
1.Mój rexton to chyba TOD mam dwa przełączniki na desce do napędu a mianowicie 4H i 4L
co do sposobu załączenia tych napędów to wiem ze trzeba to robić w pozycji N (mam automat) i wtedy słychać jak reduktor się spina , tylko nie wiem do końca czy tak powinno być czy ja mam coś popsute bo gdy ustawie skrzynie na N i włączę przycisk 4L to reduktor zaczyna pracować ale gdy chce wcisnąć przycisk 4H (oczywiście w pozycji N) to ten tryb 4L przestaje działać i auto jedzie normalnie ale klawisz 4H jest miękki tak jak by służył tylko po to żeby móc wyłączyć ten tryb 4L i przywrócić auto do normalnego trybu jazdy.
2.Eh co do przebiegu mojego rexa to ma najechane około 220 tyś i co wiem na temat jego wcześniejszej eksploatacji to nic ponieważ auto zostało zakupione z Francji z lekko rozbitym przodem ,
3.problem spalania jest w nim od początku i ewidentnie wydaje mi się ze pali za dużo cykl mieszany trasa miasto zalany po korek 65L wiec obstawiam ze bak ma 70L przejechane 600 km i rezerwa .
4.jestem z Wielkopolski i nie znam tutaj dobrego fachowca który zna się na rexach i mógłby stwierdzić co mu dokładnie jest a sam też nie posiadam takiej wiedzy żeby to naprawić, może znasz taką osobę i możesz mi polecić będę za to bardzo wdzięczny , mieszkam obecnie w Poznaniu. Chyba ze wiesz jak sprawdzić tą przekładnie główną i te łożyska i podzielisz się ze mną tą wiedzą za co będę ogromnie wdzięczny .
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Trawas » 19 paź 2018, 1:57
Taki sam silnik mają Sprintery MB więc każdy kto zna Merca powinien ogarnąć i Rexa.
To prosty silnik i łatwy w naprawie ale warto byłoby go podlączyć pod kompa i spisać błędy bo wysokie spalanie może być spowodowane też przytkaniem się końcówek wtryskiwaczy. Jeśli coś nie tak to wyskoczą błędy układu zasilania i lepiej to zrobić bo nieprawidłowo dzielona dawka paliwa podczas jednego wtrysku może powypalać dziury w tłokach. Niestety bez kompa nie da się wszystkiego ogarnąć. Z tego co opisałeś to mechanizm zmiany napędów pracuje prawidłowo. Z przełącznikami tak ma być bo przełącznik 4H nie ma blokady i od biedy jak się jedzie wolniutko można przełączyć na 4H ale trochę szarpie. W drugą stronę za cholerę przełączyć się nie da w czasie jazdy.
Tam rzadko coś się dzieje a TOD jest totalnie bezawaryjny. Czasem tylko jedno co może się spiepszyć to potencjometr przy silniczku zmiany napędów. Ale jak się spiepszy to nic nie działa. Nierozbieralne ponoć ale chłopaki rozbierali , czyścili smarowali i pracowało jak nowe. Drugie co może źle działać to wyciągnięty i luźny łańcuch królewski w reduktorze. Wali po obudowie i przeskakuje robiąc hałas.
Tak myślę o tym hałasie przy zdejmowaniu nogi z gazu. Gdyby chodziło i wał to hałasowało by cały czas.
Przeguby warczały by na zakrętach zatem zostaje tylko łożyskowanie dyfra ? Drogo nie kosztuje.
Sciągnij sobie service manual - wpisz w przeglądarkę Googla hasło Ssang Yong Rexton - service manual ro ci wyskoczy skąd można ściągnąć. tam wszystko rozrysowane i opisane. Bardzo ci się przyda.
To prosty silnik i łatwy w naprawie ale warto byłoby go podlączyć pod kompa i spisać błędy bo wysokie spalanie może być spowodowane też przytkaniem się końcówek wtryskiwaczy. Jeśli coś nie tak to wyskoczą błędy układu zasilania i lepiej to zrobić bo nieprawidłowo dzielona dawka paliwa podczas jednego wtrysku może powypalać dziury w tłokach. Niestety bez kompa nie da się wszystkiego ogarnąć. Z tego co opisałeś to mechanizm zmiany napędów pracuje prawidłowo. Z przełącznikami tak ma być bo przełącznik 4H nie ma blokady i od biedy jak się jedzie wolniutko można przełączyć na 4H ale trochę szarpie. W drugą stronę za cholerę przełączyć się nie da w czasie jazdy.
Tam rzadko coś się dzieje a TOD jest totalnie bezawaryjny. Czasem tylko jedno co może się spiepszyć to potencjometr przy silniczku zmiany napędów. Ale jak się spiepszy to nic nie działa. Nierozbieralne ponoć ale chłopaki rozbierali , czyścili smarowali i pracowało jak nowe. Drugie co może źle działać to wyciągnięty i luźny łańcuch królewski w reduktorze. Wali po obudowie i przeskakuje robiąc hałas.
Tak myślę o tym hałasie przy zdejmowaniu nogi z gazu. Gdyby chodziło i wał to hałasowało by cały czas.
Przeguby warczały by na zakrętach zatem zostaje tylko łożyskowanie dyfra ? Drogo nie kosztuje.
Sciągnij sobie service manual - wpisz w przeglądarkę Googla hasło Ssang Yong Rexton - service manual ro ci wyskoczy skąd można ściągnąć. tam wszystko rozrysowane i opisane. Bardzo ci się przyda.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: Trawas » 19 paź 2018, 2:02
manual ma 160 MB więc raczej jako załącznik do maila nie przejdzie.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 wrz 2018, 14:08
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton 2.7 xdi 4x4 2005 skąd wziąść krzyzak do tylnego wału
Postautor: wookiee80 » 19 paź 2018, 9:11
Ja mam nieco inny problem, szukał koła zamachowego do Rextona 2.7 4x4 z 2007roku, niestety uszkodzony bendiks uszkodził zęby koła zamachowego i nie mam skąd takiego kupić .
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości