Pozbycie się EGRu
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Pozbycie się EGRu
Postautor: Noriega » 23 lip 2014, 0:21
Czy wystarczy odłączyć sterowanie zaworu, czy tereba go jeszcze zaślepić?
Jake jest jego domyślnepołożenie przy wyłączonym silniku ( jak zamknięty to odłączenie sterowanie powinno wystarczyć)
Z góry dziękuję za informację.
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: msch00 » 23 lip 2014, 10:26
Bezpieczniej go zaślepić, ja tak mam zrobione. Nie trzeba wtedy nic odłaczać.
Pozdrawiam
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: krzychu » 23 lip 2014, 13:47
W EGRach bez sterowania elektrycznego wystarczy zaślepić rurkę podciśnienia, dociąć zaślepkę pod kolektor np. z puszki po paprykarzu (z pasztetu jest słaba) lub po prostu wywalić go na półkę a resztę pozaślepiać - jest trochę zabawy.
Natomiast jeżeli EGR jest sterowany elektrycznie, to odpięcie kostki wywali błędy do sterownika.
Wtedy najlepiej z puszki po pysznym paprykarzu dociąć zaślepkę między zawór a kolektor.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Trawus » 23 lip 2014, 14:24
Ważne jest tylko to co powiedział Krzychu. Zaślepiamy drania od strony kolektora , rurka dolotu spalin przed zaworem musi być drożna bo inaczej będzie wywalać błędy. Warto to G zaślepić bo zasmradza kolektor ssący i dalej bo, nawet grzybki zaworów po wewnętrznej są pokrywane nagarem. Smród i tyle. Tak dla ciekawości, sprawdziłem na analizatorze i okazuje się , że po zaślepieniu drania spaliny i tak trzymają normę. Się można zapytać - po co w ogóle to gówno zamontowali w fabryce ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Noriega » 23 lip 2014, 17:19
A do tego zmniejsza żywotnośc silników co powoduje że szybciej trzeba kupować nowe "eko"samochody.
Żyjemy w świecie samonapedzającej się wznosłej ideii. Mniejsza z tym że nie jest prawdziwa, ważne że wzniosła
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Trawus » 25 lip 2014, 10:24
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Noriega » 25 lip 2014, 22:03
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: dragsterdh » 26 lip 2014, 20:52
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Trawus » 26 lip 2014, 21:21
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Noriega » 26 lip 2014, 21:29
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: krzychu » 27 lip 2014, 0:33
dragsterdh pisze:Panowie, do rzeczy. EGR zaślepiony, rurka podciśnienia również. Odma za tylnym mostem. W sumie silnik dostaje teraz czyste powietrze przez stożek. Jakie mają być teraz objawy? Silnik ma lepiej wchodzić na obroty? To, że nie będzie zaciągał syfu, zdążyłem wyczytać
Robert, po tych operacjach ja odczułem że lepiej się zbiera w dolnych partiach obrotów i jakiś taki żwawszy się zrobił jak emeryt po viagrze
Fakt faktem że powyżej 3000 nie wkręcałem (lub baaaaardzo sporadycznie przy wyprzedzaniu) bo hałas ze stożka straszny.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Trawus » 27 lip 2014, 3:36
Na szczęście ERG otwiera się tylko w zakresie niskich obrotów lub w czasie spokojnej jednostajnej jazdy ze średnią prędkością kiedy moc nie jest potrzebna, inaczej samochód byłby wołowaty. Jak to ma sens , kiedy jeździmy ze stałą prędkością ? Może w ruchu miejskim ?
Spaliny kierowane do silnika to dwa działania - jak napisał Noriega grzanie mieszanki paliwowo powietrznej i gorsze warunki spalania bo spaliny mają bardzo niską kaloryczność , dwa, brudzenie układu dolotowego , nalot i zawirowania na ściankach pokrytych naragem w konsekwencji dodatkowo gorsze napełnianie cylindra. ERG powoduje też zwłokę reakcji na naciśnięcie pedału gazu bo kompuś zanim zdecyduje o zwiększeniu mocy silnika czeka na zamknięcie się zaworu ERG. Tego się nie wyeliminuje bez ingerencji w oprogramowanie - ale auto i tak ma lepszy start w obroty bo nie dusi się spalinami.
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: Noriega » 15 kwie 2015, 23:07
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: mussolinii » 16 kwie 2015, 20:02
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pozbycie się EGRu
Postautor: krzychu » 17 kwie 2015, 19:32
Z uszczelniaczy zaworowych olej nie poszedłby w drugą stronę kolektorem.
Za duże ciśnienie z turbiny.
Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika
hasło: musso
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości