Problem
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 maja 2009, 16:31
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Problem
Postautor: JVC » 23 maja 2009, 16:38
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów stałem się posiadaczem używanego kyrona 2.0 diesel. Jak to nowość zacząłem się bawić guziczkami i świeci mi się na liczniku na czerwono HDC i na pomarańczowo ESP czy ktoś wie jak to wyłączyć bo boje się ze już coś zepsułem a nie mam do niego instrukcji obsługi . No i jakby ktoś był tak miły czy udostępnił by mi instrukcje obsługi po polsku bo nigdzie na necie nie znalazłem dziękuje i pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem
Postautor: alfik » 24 maja 2009, 11:15
Innstrukcje w różnych językach znajdziesz tu: http://www.smotor.com/en/events/owners.jsp. Po polsku - spróbuj w ASO, ja mógłbym pożyczyć do xero, ale to robota głupiego - masa małych stron a treści niedużo.
Czerwona lampka HDC oznacza przegrzanie albo awarię. Żółta ESP - miganie to działanie, a świecenie - wyłączenie albo awaria. Włącza się przyciskiem ESP. Wyłączenie silnika i włączenie powinno przywrócić działanie. Jak nie - to pewnie jakiś czujnik - ABS działa?
Nie używać HDC poza trudnymi zjazdami w terenie - na szosie to poważne niebezpieczenstwo. Poza tym instrukcja mówi, że częste użycie skraca życie pompy ABS. Jak masz automat, to warto włączyć na zjeździe (ale dopiero takim, że żona chce wysiąść), jak manual to jedynka i reduktor wystarczą na każdą rozsądną górkę.
Wyłączać ESP można, ale żadko potrzeba.
Z "niebezpiecznych" gałeczek jest jeszcze pogrętło napędów - zdecydowanie nie włączać 4x4 na przyczepnej nawierzchni, zaś reduktor po zatrzymaniu i na luzie (N). Poza tym nie pamiętam więcej pułapek (może że łańcuchy tylko na tył i 4x2, a ostatecznie na obie osie i tylko wtedy 4x4 i ostrożnie). Ciśnienie w kołach 2,06bar (zero sześć) a w zapasie ponad 4.
Z ciekawostek w instrukcji - przedłużka do lewarka jest pod tylnym siedzeniem na podłodze, a do wymiany żarówek wykręca się przednie reflektory po wyjęciu plastikowych zaślepek pod nimi.
Powodzenia (apropos powodzenia - unikaj wody - alternator jest bardzo nisko, a odpowietrzenie baku jeszcze niżej - powyżej 30 cm jest ryzyko - w instrukcji radzą, by nie zanurzać wylotu wydechu)
Czerwona lampka HDC oznacza przegrzanie albo awarię. Żółta ESP - miganie to działanie, a świecenie - wyłączenie albo awaria. Włącza się przyciskiem ESP. Wyłączenie silnika i włączenie powinno przywrócić działanie. Jak nie - to pewnie jakiś czujnik - ABS działa?
Nie używać HDC poza trudnymi zjazdami w terenie - na szosie to poważne niebezpieczenstwo. Poza tym instrukcja mówi, że częste użycie skraca życie pompy ABS. Jak masz automat, to warto włączyć na zjeździe (ale dopiero takim, że żona chce wysiąść), jak manual to jedynka i reduktor wystarczą na każdą rozsądną górkę.
Wyłączać ESP można, ale żadko potrzeba.
Z "niebezpiecznych" gałeczek jest jeszcze pogrętło napędów - zdecydowanie nie włączać 4x4 na przyczepnej nawierzchni, zaś reduktor po zatrzymaniu i na luzie (N). Poza tym nie pamiętam więcej pułapek (może że łańcuchy tylko na tył i 4x2, a ostatecznie na obie osie i tylko wtedy 4x4 i ostrożnie). Ciśnienie w kołach 2,06bar (zero sześć) a w zapasie ponad 4.
Z ciekawostek w instrukcji - przedłużka do lewarka jest pod tylnym siedzeniem na podłodze, a do wymiany żarówek wykręca się przednie reflektory po wyjęciu plastikowych zaślepek pod nimi.
Powodzenia (apropos powodzenia - unikaj wody - alternator jest bardzo nisko, a odpowietrzenie baku jeszcze niżej - powyżej 30 cm jest ryzyko - w instrukcji radzą, by nie zanurzać wylotu wydechu)
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 maja 2009, 16:31
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem
Postautor: JVC » 30 maja 2009, 21:35
aha lol dzięki no właśnie włączają mi się oby dwie lampki i gasną po jakimś czasie ESP i HDC , HDC wyłączone to jak lampka na liczniku świeci się na zielono ? czy jak nic się nie świeci?
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem
Postautor: alfik » 31 maja 2009, 21:45
Hdc jest wyłączone jak nic się nie swieci. Esp jest w gotowości jak nic sie nie swieci. Czyli jak ciemno to dobrze. Świecą ci sie podczas jazdy, czy tylko przy uruchamianiu?
- Snoopy
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2008, 12:07
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem
Postautor: Snoopy » 11 lip 2009, 21:09
Ciekawe rzeczy piszesz.
U mnie tak się działo przez jakiś czas. Tak po prostu w trakcie jazdy włączały się HDC i ESP.
Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika, a następnie odpaleniu ponownie znów gasły. I tak przez jakiś czas.
Długo potem doszło Check Engine i wtedy już była kicha.
W miedzyczasie serwis oczywiście działał.
Pierwsza naprawa i usunięcie usterki - wymiana czujnika ESP i ABS
Druga naprawa i usunięcie usterki - ponowna wymiana czujnika ABS
Trzecia naprawa i usunięcie usterki (to już po check engine) - wymiana wtrysków i pompy WAG (o ile tak to się nazywa)
Słyszałem też, że tak czasem się dzieje po przejechaniu wody. Ponoć Koreańczycy nie przewidzieli tego.
Wilgoć dostaję się do jakiejś kostki (nie wiem dokładnie gdzie) i powoduje zwarcie.
Pisałeś swój post jakiś czas temu. Ciekaw jestem jak Ci poszło.
U mnie tak się działo przez jakiś czas. Tak po prostu w trakcie jazdy włączały się HDC i ESP.
Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika, a następnie odpaleniu ponownie znów gasły. I tak przez jakiś czas.
Długo potem doszło Check Engine i wtedy już była kicha.
W miedzyczasie serwis oczywiście działał.
Pierwsza naprawa i usunięcie usterki - wymiana czujnika ESP i ABS
Druga naprawa i usunięcie usterki - ponowna wymiana czujnika ABS
Trzecia naprawa i usunięcie usterki (to już po check engine) - wymiana wtrysków i pompy WAG (o ile tak to się nazywa)
Słyszałem też, że tak czasem się dzieje po przejechaniu wody. Ponoć Koreańczycy nie przewidzieli tego.
Wilgoć dostaję się do jakiejś kostki (nie wiem dokładnie gdzie) i powoduje zwarcie.
Pisałeś swój post jakiś czas temu. Ciekaw jestem jak Ci poszło.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 maja 2009, 16:31
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem
Postautor: JVC » 15 sie 2009, 14:38
Zauważyłem ostatnio ze mam liche klocki hamulcowe z tylu wiec po myślałem ze na pewno to to . po wymianie nie świeci przejechałem 200 km i znów świeci i nie maja znaczenia warunki pogodowe . Bylo sprawdzane na kompie żadnych błędów nie ma . Nie mam pojęcia co to jest ale już na to uwagi nie zwracam i jeżdżę z tym. pozdr.
- Snoopy
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2008, 12:07
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem
Postautor: Snoopy » 22 sie 2009, 9:47
U mnie tak świeciło. Albo masz zwarcie o którym pisałem wcześniej, albo pompa VAC. U mnie wymienili i z głowy. Już nie świeci.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości